"סרט הכלים" – גם בחלונות 8

ה-Ribbon, שהוצג בראשונה כחלק ממערכת הממשק של אופיס 2007, עתיד להפוך לממשק המשתמש, לפחות בגרסת הלקוח של מערכת ההפעלה החדשה ● מיקרוסופט מתכוונת לוותר לטובתו כליל על סרגלי הכלים הקיימים ● השימוש ב-"סרט הכלים" מאפשר לשנות את תצוגת הממשק בהתאם לצרכים הנוכחיים של המשתמש

"סרט הכלים" (ה-Ribbon), שמיקרוסופט (Microsoft) הציגה אותו בראשונה כחלק ממערכת הממשק של אופיס 2007 (Office 2007), ישולב, ככל הנראה, בחלונות 8 (Windows 8). למעשה, הוא עתיד להפוך לממשק המשתמש, לפחות בגרסת הלקוח של מערכת ההפעלה החדשה.

מתמונות ששוחררו לרשת על יד בוחני אלפא ובטה של חלונות 8 עולה שמיקרוסופט מתכוונת לוותר לחלוטין על פסי הכלים הנוכחיים לטובת "סרט הכלים", שהשימוש בו מאפשר לשנות את תצוגת הממשק בהתאם לצרכים הנוכחיים של המשתמש. לדוגמה, בעת לחיצה על תמונה בסייר חלונות תופיע לשונית מיוחדת שלחיצה עליה מביאה להצגת כלים שמיועדים לטיפול בתמונה בלבד.

מעבר לכך, יוסתרו הכלים העיקריים של כל תוכנה ויישום הנכלולים בחלונות, כגון: כלי השמירה, שמירה בשם והדפסה, תחת משבצת כחולה שתוצג בפינת החלון. לחיצה על המשבצת הזו תפתח את התפריט הראשי, שבמקרים מסוימים יורחב כדי להציג פרטים נוספים, למשל – פרטים על הקובץ שמוצג באותו הרגע, לפני השמירה שלו. בנוסף, מאחר שמיקרוסופט מתכוונת להציע בחלונות 8 הטמעה רבה יותר בסביבת הרשת, חלק מהכפתורים, בעיקר כפתורי הניווט, יעוצבו מחדש כך שיידמו לכפתורים המשולבים באינטרנט אקספלורר 9 (9 Internet Explorer) – הגרסה החדשה של הדפדפן.

האימוץ הנרחב של ממשק המשתמש המבוסס על "סרט הכלים" מוכר היטב למי ששדרג מאופיס 2007 לאופיס 2010 (Office 2010), או רכש את הגרסה החדשה: פסי הכלים המסורתיים נעלמו כולם לטובת הממשק החדש בכל התוכנות הכלולות בחבילה. אותו ממשק גם שולט בערכת הגרסאות החינמיות Windows Essentials 2011 – ערכה הכוללת, בין השאר, את תוכנת הדואר חלונות מייל (Windows Mail) ואת מערכת כתיבת הבלוגים Writer.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים