פול ברן, מחלוצי האינטרנט, נפטר בגיל 84

ברן לקח חלק בהקמת היסודות לרשת Arpanet של הממשל האמריקני, שהשתלבה ברבות הימים ברשת האינטרנט ● הוא נפטר בביתו בפאלו אלטו, קליפורניה, כתוצאה מסיבוכים של סרטן הריאות

פול ברן, מהנדס שלקח חלק בהקמת היסודות לרשת Arpanet של הממשל האמריקני, שהשתלבה ברבות הימים ברשת האינטרנט, נפטר בשבת בביתו בפאלו אלטו שבקליפורניה, כשהוא בן 84. בנו, דיוויד, מסר שאביו נפטר מסיבוכים של סרטן הריאות.

בתחילת שנות השישים, כשעבד בחברת RAND בסנטה מוניקה שבקליפורניה, התווה ברן את יסודות הפרוטוקול שמאפשר לארוז נתונים במנות נפרדות, שאותן כינה Message blocks. לאחר מכן הועברו המנות בנתיבים שונים והורכבו מחדש ביעד. טכנולוגיה זו מכונה כיום "מיתוג מנות".

בהמשך הגה ברן את הרעיון להקים רשת תקשורת מבוזרת שתהיה פחות פגיעה למתקפות או תקלות מרשתות תקשורת רגילות. בסדרה של מסמכים טכניים שפרסם בשנות השישים, הציע ברן להקים את הרשתות על בסיס של נתיבים ייתוריים, כדי שבמקרה של כשל באחד הנתיבים, ניתן יהיה להעביר את המידע בנתיבים אחרים.

ההמצאה של ברן הקדימה, כמובן, את זמנה. כשהוגשה ההצעה ל-AT&T, דחו אותה מנהליה בטענה שהרעיון לא יפעל. "פול מעולם לא נרתע מהליכה נגד הזרם, ולא חשש לפעול בניגוד למקובל", אמר וינט סרף, סגן נשיא בגוגל (Google), עמיתו של ברן וידידו האישי משכבר הימים. "ב-AT&T טענו שוב ושוב כי הרעיון לא יפעל, וסירבו לקחת חלק בפרויקט Arpanet".

ב-1969 הוחלט בסוכנות ARPA למחקרים מיוחדים של משרד ההגנה האמריקני להקים את רשת Arpanet, על בסיס הרעיונות שהגו ברן ואנשים נוספים. רשת Arpanet מוזגה בהמשך ברשת האינטרנט, ומיתוג המנות משמש עד היום כבסיס למנגנונים הפנימיים של הרשת.

פול ברן נולד ב-29 באפריל 1926 בגרודנו שבפולין. ב-1928 היגרו הוריו לארצות הברית ובמהלך שנות ילדותו התגורר ברן בפילדלפיה. אביו ניהל חנות מכולת וכילד הוביל ברן משלוחים ללקוחות בעגלה קטנה ואדומה. הוא למד במכון דרקסל לטכנולוגיה שהפך, ברבות הימים, לאוניברסיטת דרקסל. ב-1949 הוא קיבל תואר בוגר בהנדסת חשמל והחל לעבוד בחברת המחשבים Eckert-Mauchly בפילדלפיה. הוא עסק בבדיקת רכיבים של שפופרות רדיו עבור Univac – אחד מדגמי המחשב המסחריים הראשונים.

ברן נישא ב-1955 לאוולין מרפי ועבר ללוס אנג'לס. הוא מצא משרה בחברת המטוסים יוז, שבה עבד על מערכות לעיבוד של נתוני רדאר. לאחר מכן נרשם ללימודי ערב באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס. ב-1959 קיבל ברן תואר מוסמך בהנדסה מאוניברסיטת UCLA.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים