בריאן ג'ונס, דיג'יום: "התקשורת בקוד פתוח של אסטריסק – איום על הספקים הקנייניים כסיסקו ואווייה"

"הסיבה היא גרסת ה-SCF, שתביא לכך שהחברות בסביבה האקולוגית של אסטריסק יוכלו לספק פתרונות מבוססי אסטריסק גם ליישומים גדולים, דוגמת מוקדי שירות של מאות אלפי קווים", אמר ג'ונס, מנהל קהילת אסטריסק בחברת דיג'יום ● לדבריו, "אנחנו מעריכים שמיליון שרתים מריצים את מערכת אסטריסק, בדומה למספר השרתים של גוגל, פי שניים ממספר השרתים במטה מיקרוסופט ופי עשרה מפייסבוק"

"מערכות התקשורת בקוד פתוח מבוססות אסטריסק מהוות כיום איום על יצרניות התקשורת הקנייניות, כגון: סיסקו (Cisco) ואווייה (Avaya). כבר כיום תופסת הטכנולוגיה אחוזים נרחבים בשווקי התקשורת ל-SMB ול-SOHO, ואולם, לאחר שתיכנס לשוק הטכנולוגיה החדשה, המכונה Astrisk SCF, יוכלו החברות בסביבה האקולוגית של אסטריסק לספק פתרונות מבוססי אסטריסק גם ליישומים גדולים, דוגמת מוקדי שירות של מאות אלפי קווים". הדברים הללו נאמרו על ידי בריאן ג'ונס, מנהל קהילת אסטריסק בחברת דיג'יום (Digium). ג'ונס הגיע לארץ לרגל אירוע אסטריסק ישראל – האירוע הראשון שעורכת חברת גטר-טק, נציגת דיג'יום בישראל, המוקדש לאסטריסק. הכנס נערך בהפקת אנשים ומחשבים.

לדברי ג'ונס, קהילת אסטריסק מונה כ-9,800 מפתחים הכותבים, בודקים ומעדכנים את אסטריסק כך שתתמוך במערכות קול, וידיאו וטקסט, למגוון רחב של התקני חומרה, בהם טלפונים חכמים, שלוחות, מרכזות ויישומים רבים אחרים.

"חברת דיג'יום הוקמה ב-1999, ומלכתחילה יצרה את מערכת אסטריסק כקוד פתוח", אמר. "היא קראה לקהילת המפתחים להצטרף אליה במטרה להוזיל את עלות רכישת המרכזות לעסקים קטנים ובינוניים, שהגיעה באותה התקופה לעשרות אלפי דולרים. דיג'יום מתפרנסת ממכירת החומרה והשירותים סביב אסטריסקס ולא ממערכת ההפעלה עצמה. אנחנו מעריכים שמיליון שרתים מריצים את מערכת אסטריסק, בדומה למספר השרתים של גוגל (Google), פי שניים ממספר השרתים במטה מיקרוסופט (Microsoft) ופי עשרה מפייסבוק (Facebook). אסטריסק מותקנת ב-16 מדינות ברחבי העולם וההערכה היא שהיא ממתגת 400 שיחות לשנייה".

"מכיוון שאיננו יכולים לחזות את העתיד ולא ידענו לאן המערכת תתרחב ועל אילו דרישות היא תענה, החלטנו להתייעץ עם הקהילה", הוסיף ג'ונס. "אנחנו יודעים שעתיד תקשורת ה-IT מכיל הרבה יותר מאשר רק טלפוניה. העתיד דורש שנוכל לספק מערכת גדולה מבוססת מיחשוב ענן, לטפל בסוגים רבים של מדיות – וידיאו, טקסט, Desktop Shearing – והכול משתנה על בסיס יומי. לכן, פנינו בסוף 2009 לקהילה, שתעזור לנו להגיע לכל התחומים הללו. התוצאה היא Asterisk SCF – מסגרת המאפשרת למפתחים ליצור יישומי תקשורת בזמן אמת הכוללים קול, וידיאו וטקסט, ועונים על הדרישות של מגוון רחב של משתמשים, החל מיישומים משובצים ועד לפתרונות לארגונים ולמפעילי תקשורת".

לדברי ג'ונס, "Asterisk SCF תוכננה כך שתספק רמות גבוהות של זמינות, סקלביליות, יכולת התרחבות, עמידה בפני תקלות וביצועים. זו מערכת מבוזרת שניתן יהיה להתקין כל רכיב שלה בנפרד, בצבירים, במערכות יחידות או על מערכות רבות, באופן שקוף. פלטפורמת Asterisk SCF תתמוך, כחלק מהארכיטקטורה הבסיסית, במגוון רחב של יישומי תקשורת IP בזמן אמת, לרבות וידיאו, פס רחב רב ערוצי ויישומי קול עתירי פס רחב, צ'אט, שיתופיות במחשב אישי ויישומי מדיה אחרים שעשויים לצוץ בעתיד".

"חברי קהילת אסטריסק ביקשו מאיתנו דרכים קלות יותר להשתמש באסטריסק בכלל וביישומים מורכבים בפרט", סיכם ג'ונס. "הם ביקשו סלקביליות מאסיבית ועמידה לכשלים בקלות. הם רוצים API עשיר ליישומי מפתחים וביצועים שינצלו את המערכות והארכיטקטורות המודרניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים