המשרד לשירותי דת יישם פרויקט חתימה אלקטרונית במועצות הדתיות בהיקף עשרות אלפי שקלים

170 נציגים במועצות הדתיות קיבלו כרטיס חכם של קומסיין, שמאפשר להם לנהל את כל הבקשות מול פורטל התמיכות במרכב"ה באמצעות הזדהות חכמה ● אפרים אנטמן, המשרד לשירותי דת: "עד סוף שנה כל תהליך הבקשות לתמיכה מטעם המועצות הדתיות יהיה ללא נייר"

המשרד לשירותי דת משלים בימים אלה פרויקט הטמעה של חתימה אלקטרונית, מבוסס על כרטיס חכם של קומסיין. במסגרת הפרויקט, כל הבקשות לתמיכה שמופנות מהמועצות הדתיות אל הממשלה תהיינה דיגיטליות, ותתממשקנה לפורטל התמיכות הפועל במסגרת מרכב"ה שבמשרד. היקפו הכספי של הפרויקט מוערך בעשרות אלפי שקלים.

לצורך מיחשוב התהליך רכש המשרד לשירותי דת 170 כרטיסים חכמים של קומסיין. באמצעותם, יכולים הנציגים המורשים בכל אחת מ-132 המועצות הדתיות בישראל, להגיש את הבקשות לתמיכה מהממשלה, תוך הזדהות באמצעות הכרטיס החכם וביצוע תהליך יעיל ומאובטח מול ממשק מרכב"ה.

לדברי אפרים אנטמן, מנהל פורטל התמיכות במשרד לשירותי דת, תהליך הבקשות לתמיכות מהממשלה שמגיע מכל מועצה דתית וכל רשות מקומית מתנהל בתקופה מוגדרת מדי שנה, בשלושת השבועות האחרונים של חודש דצמבר. "כבר בסוף 2010", הוא אומר, "התחלנו בתהליך ההטמעה של הכרטיסים החכמים. מאחורי ההטמעה עומדים תהליכי הגשה לבקשות. אלה מורכבים ממסמכים רבים, כולם סרוקים וערוכים בפורמט דיגיטלי".

"המערכות שלנו מתממשקות מול מערכת מרכב"ה שמוטמעת במשרד לשירותי דת", אמר אנטמן, "כדי להתממשק אליה, היינו חייבים לרכוש את הכרטיסים החכמים מקומסיין, שהיא הגורם המאשר להזדהות מול מערכות ממשלתיות. החל מסוף שנה, כל הבקשות לתמיכה שיוגשו לשנת 2012 תהיינה בעזרת החתימה האלקטרונית המתבצעת בעזרת הכרטיס החכם הזה".

לדבריו, הוא הופתע ממהירות ההטמעה של הפרויקט בקרב עובדי המועצות הדתיות. "יצרנו שורה של טפסים, שמוכנים מראש להזנה למרכב"ה. זו עובדה שהקלה מאוד על תהליך ההטמעה בקרב העובדים", ציין אנטמן. הוא העריך כי בעקבות המעבר לחתימה דיגיטלית ומיחשוב מלא של כל התהליך, התקצר זמן האיסוף והטיפול בבקשות בחודשיים לפחות, עובדה שמשפיעה בהמשך על קצב קבלת הכספים והתמיכות מהאוצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים