סין: הממשלה תעקוב אחרי משתמשי הסלולר בבייג'ינג

שלטונות המדינה הודיעו, כי הם מתכננים להיעזר בטכנולוגיות מבוססות מיקום, במטרה לסייע לרשויות העיר לנהל טוב יותר את התנועה ● עם זאת, ההודעה עוררה חששות שהממשלה תשתמש בטכנולוגיה כדי לעקוב אחר התושבים

האם ראשי סין מכינים עצמם לקראת מחאות אזרחיות? שלטונות המדינה הודיעו, כי הם מתכננים לעקוב אחר משתמשי הסלולר בבייג'ינג באמצעות טכנולוגיות מבוססות מיקום, במטרה לסייע לרשויות העיר לנהל טוב יותר את התנועה. עם זאת, ההודעה עוררה חששות שהממשלה תשתמש בטכנולוגיה כדי לעקוב אחר התושבים.

בהודעה שפורסמה באתר העירוני של בייג'ינג, הודיעה הממשלה, כי תעקוב אחר 17 מיליון משתמשי טלפונים סלולריים בעיר, כדי "לפרסם מידע דינמי בזמן אמת להקלת עומסים וצפיפות ושיפור היעילות של התחבורה הציבורית".

בייג'ינג ידועה לשמצה בעומסי התנועה שלה. באוגוסט האחרון תועד פקק של כ-90 ק"מ בכניסה לעיר, שהכביד על התושבים במשך תשעה ימים. הממשלה הסינית אף ידועה בגישתה הנוקשה להעברת מידע החוצה ופנימה מן המדינה. כך, השלטונות חסמו חשבונות אי-מייל של עיתונאים זרים ופעילי חופש ואף צנזרה אתרי אינטרנט.

בהודעה שפרסם סגן מנהל הפיתוח החברתי במשרד הטכנולוגיה והמדעים הסיני, לי גואוגאנג, הוא אמר, כי מיקום המשתמשים יכול להיות מנוטר באמצעות החיבור של מכשיר הסלולר שלהם לתחנות הבסיס הפזורות בעיר. לדבריו, המדינה עדיין שוקלת אם ליישם את השירות הזה וכיצד לבנות פלטפורמה שאוספת את הנתונים ומפיצה מידע.

דומה שההודעה של הממשלה הסינית היא הראשונה שבה מדינה מודיעה, כי תשתמש בטכנולוגיות מבוססות מיקום כדי לעקוב אחר משתמשים. ייתכן שיש לה קשר למודעות הגוברת של ממשלים בעולם לשימוש במכשירי סלולר ואתרי תקשורת אינטרנטית כמו פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) בארגון והנעה של מחאות אזרחיות נגד ממשלות, כמו שקרה בטוניסיה, במצרים ובלוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים