ד"ר ג'ים גודנייט, מנכ"ל סאס: "הכנסות החברה ב-2008 הסתכמו ביותר מ-2.2 מיליארד דולרים"

על פי גודנייט, שמסר את הפרטים בכנס המשתמשים של החברה שנערך השבוע בוושינגטון, שני התחומים שצמחו בעיקר היו פתרונות לניהול סיכונים - 28%, ותוכנה לאופטימיזציה - 18% ● "סאס מצליחה בתחומי האנליטיקה וכריית המידע, כי הם מסייעים ללקוחותינו לשמור על לקוחותיהם, ולהשיג עבורם לקוחות חדשים"

23/03/2009 18:48

הכנס ה-33 של משתמשי סאס (SAS) בעולם נפתח השבוע בוושינגטון, בירתה של ארה"ב. את הכנס פתח ד"ר ג'ים גודנייט, מייסדה של החברה העומד בראשה מאז פרש ממשרתו כמרצה באוניברסיטת צפון קרוליינה. השנה, למרות המשבר הכלכלי הגלובלי, הגיעו לכנס מספר שיא של משתתפים – מעל 3,400, כאשר רבע מהם ממדינות מחוץ לצפון אמריקה. הכנס נערך על ידי הפורום הגלובלי של איגוד המשתמשים של תוכנות סאס בעולם, הנעזר בהנהלת החברה, אך עצמאי בקביעת התוכנית.

בדברי הפתיחה הצנועים שלו, הזכיר ד"ר גודנייט את החוסן הפיננסי של חברתו, כשהיא מציגה 33 רבעונים של גידול מתמיד בהכנסות ורווחים. גם בשנה קשה כמו זו שחלפה, הציגה סאס אחוז צמיחה של 5.1%. הכנסותיה של החברה, מדווח גודנייט, הגיעו לשיא חדש של 2.26 מיליארד דולרים. שני התחומים שצמחו בעיקר, בהתאם למצב הכלכלי, היו פתרונות לניהול סיכונים – 28% ותוכנה לאופטימיזציה – 18%. מגזרי השוק בהם צמחה סאס בעיקר, היו אנרגיה ותשתיות (27%) ושוק ההון (15%). הכנסות החברה בתחום הניתוחים עסקיים (Business Analytics) וכריית נתונים, גדלו ב-15%. סאס, אמר גודנייט, מצליחה בתחומי האנליטיקה וכריית המידע, כי הם מסייעים ללקוחותיה לשמור על לקוחותיהם, ולהשיג עבורם לקוחות חדשים.

ב-2008 הוסיפה סאס עוד 2,800 לקוחות למצבת לקוחותיה בעולם, כאשר 43% מהכנסותיה הגיעו מיבשת אמריקה, 45% מאזור EMEA ו-12% מאזור אסיה פסיפיק. נתון חשוב מאוד לדעתו של גודנייט, אותו הציג כסיבה עיקרית להצלחתה של סאס לאורך דרכה, הוא השקעתה במחקר ופיתוח. החברה השקיעה לא פחות מחמישה מיליארד דולרים בפיתוח מוצריה במשך 33 שנות קיומה. גודנייט ציין, שהוא אסף את הנתונים האלה בעצמו, שהרי החברה היא פרטית ואינה חייבת לפרסם דוחות פיננסיים. אך, כפי שכבר מוכר בתעשייה, בכל רבעון מפרסמת סאס תוצאות כאילו הייתה חברה ציבורית.

אחרי גודנייט עלה לדבר ג'ים דייוויס – סגן הנשיא הבכיר לשיווק בסאס. דייוויס הכריז שעידן ה-BI תם. "מי שעדיין מכריז שהוא עוסק ב-BI", אמר, "שייך לעולם הישן. העולם החדש הוא עולמו של הניתוח העסקי – Business Analytics". לדבריו, ממצאי BI מציגים את התובנות על מה שנעשה בחברה בעבר, ומכאן קשה להגיע למסקנות לגבי מה לעשות בהווה, למען שיפור העתיד. דו"חות BA, לעומת זאת, מציגים להנהלות מה נכון לעשות בעתיד כדי להצליח. לדברי דייוויס, עתה הם ימי הזוהר של מערכות ה-BA.

המוטו של סאס במשך שנים רבות היה ונשאר "עוצמת הידע" ("The Power to Know") וסיסמת הכנס השנה היא "להוביל בביטחון בעידן האי-וודאות". BA היא התשובה, לדברי הנהלת סאס. עד כמה ביטחון היא מפגינה אפשר ללמוד מהפסקה האחרונה במדריך הכנס, לפיה הכנס השנתי הגלובלי של משתמשי סאס יערך בסיאטל, וושינגטון, בתחילת אפריל 2010. זאת, כאשר חברות גלובליות, אחדות כבר ביטלו את כנסי המשתמשים שלהם לשנת 2009, כמו נובל, למשל, אחרי 20 שנה רציפות, כשהן ממתינות לראות לאן פני הכלכלה.

גודנייט העלה לבמה את הארגונים הזוכים בתארים לשנת 2008, כפי שנבחרו על ידי המשתמשים עצמם. כמשתמש ה-"טוב ביותר" נבחר ירוסלב מאג' מחברת פליי – חברת סלולר מפולין. מאג' הוביל כמה פרויקטים של יישומיי סאס מתקדמים בתחומי אנליטיקה וכריית מידע, ניהול מסעי פרסום ושיווק וניתוח התרומה השולית של צרכני החברה.

מישראל השתתפה משלחת של 12 איש מקרב לקוחות מיה מחשבים, נציגתה של סאס בארץ. בשנה הבאה ימלאו 30 שנה לחברה שנוסדה על ידי מי שמנהל אותה מאז, צבי צווייג. מזכיר ודומה להיסטוריה של ג'ים גודנייט ו-סאס. 33 שנה, כמו 29 שנה, המנכ"ל המייסד מאז ועד היום ועוד היד נטויה. השתתפו גם נציגי לקוחות מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בנק הפועלים, בנק מזרחי-טפחות, ביטוח הכשרה ועוד. הכנס יימשך עד סוף השבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים