תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » ד"ר יוסי ורדי: "המשתמשים הסופיים ישנו את האופן שבו ארגונים עובדים, בעזרת ה-IT"

ד"ר יוסי ורדי: "המשתמשים הסופיים ישנו את האופן שבו ארגונים עובדים, בעזרת ה-IT"

ארגונים הבינו, כי עליהם להגיע אל המשתמש הסופי, אמר ד"ר ורדי בכנס לשכת מנתחי מערכות מידע שנערך הבוקר (ב') בכפר המכבייה ברמת גן ● לדבריו, "יש התממשקות של הקהילה הביתית אל היכולות הארגוניות המתפתחות"

מאת 23 במרץ 2009, 12:59 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

ד"ר ורדי: "קהילת האנטרפרייז וקהילת המשתמשים הביתיים זיהו את הצורך בעבודה משותפת"

"מזה שני עשורים, עולם המיחשוב יצר שתי קהילות מקבילות – זו של ארגוני האנטרפרייז וזו של המשתמשים הסופיים. בחמש השנים הקרובות, אני מעריך כי שתי קהילות אלה תתקרבנה ותלמדנה לעבוד יחדיו. כבר כיום המשתמשים הסופיים משנים את האופן בו הארגונים עובדים – ומגמה זו תימשך במלוא עוזה בשנים הבאות"; כך אמר יזם ההיי-טק ד"ר יוסי ורדי. ורדי היה דובר המפתח במליאה המרכזית בכנס השנתי ה-15 של לשכת מנתחי מערכות מידע, שהתקיים הבוקר (ב') בכפר המכבייה ברמת גן.

לדברי ורדי, תעשיית המיחשוב עברה שינויים מהפכניים בארבעת העשורים האחרונים. "שנות השמונים התאפיינו במערכות מחשב גדולות, אלא שאז התחילו המיני-מחשבים להיכנס לשטח. עם מגמה זו, של כניסת המחשבים לבתים, עברה יכולת התכנות אל הבית", אמר. הוא הסביר, כי אז החלו להיווצר שתי קהילות גדולות של מתכנתים: אלה שבתעשייה והנערים חובבי המחשבים בבית. "עם כניסת המחשב האישי, ניתן לראות את הכרסום במרכזיות של חברות התוכנה הגדולות, שעד אז סיפקו לשכות שירות", הוסיף.

המפנה הגדול, לדברי ורדי, התרחש במחצית שנות התשעים, כאשר השימוש באינטרנט הלך ונעשה נפוץ יותר, "ואז חלה העצמה אדירה של המשתמש הביתי". בשל כך, הסביר, התרחבו להן שתי הקהילות: "למד זו הממוסדת, שבארגונים ובתעשיית המיחשוב, שחיפשה ומצאה פתרונות אמינים אך יקרים עבור ארגוני אנטרפרייז, החלה לקום קהילה של משתמשים במגזר הביתי. זו עסקה בתחומים הקרובים לליבה – יצירת קהילות, עיסוק במה שמעניין את המשתמש הסופי, בידור, מוזיקה ומשחקי מחשב".

ורדי אמר, כי "בשלוש השנים האחרונות חלה מגמה חדשה בין שתי הקהילות הללו. הן זיהו את הצורך בעבודה משותפת". כך, הסביר, ארגונים הבינו ש-"בסופו של דבר, עליהם להגיע אל המשתמש הסופי. השימוש במסרים מהירים בארגונים מחליף את הצורך בפגישות, ויש התממשקות של הקהילה הביתית אל היכולות הארגוניות המתפתחות".

"אנו מבחינים בפרדיגמות המחלחלות מהצרכן הסופי אל הארגונים. המשתמשים הסופיים הם אלה שנותנים את הטון, ומשם זה זורם לארגונים. המגמה הזו אינה קשורה רק להשתכללות של היישומים, אלא גם לתופעות סוציולוגיות". כך, אמר, אותם חברי קהילת הנערים משנות השמונים מתחילים לשמש בתפקידי ניהול בארגונים, מה שמקרין בהכרח על הגדלת השימוש באמצעים הטכנולוגיים, לצד התפתחות הטכנולוגיה עצמה.

לדברי ד"ר ורדי, "זהו שינוי משמעותי, שצפוי לארוך בין חמש לשבע שנים. במסגרתו, ארגונים יבינו שאמצעי המיחשוב הנוכחיים נותנים אופציות חדשות, כאלה שלא היו קיימות קודם. הענן של האינטרנט מאפשר את אותה שיתופיות, שמשנה את האופן שבו ארגונים עובדים. זו אפשרות שנוצרה בשל שינויים טכנולוגיים, והיא זו שיוצרת את השיתופיות. התופעה מקבלת מימדים שלא היו בעבר, ומספקת יכולות עבודה שונות לחלוטין. מדובר על שינוי ארגוני-התנהגותי-סוציולוגי שכיום הטכנולוגיות מאפשרות".

ורדי סיכם באומרו, כי "התפתחות ה-IT שינתה את המהות. זו כבר לא פעולה של איסוף נתונים ועיבודם, אלא הרבה מעבר לכך. הטכנולוגיה מאפשרת לאנשים לפעול בצורה שונה, היא מעצימה את היחיד ואת אופן פעולתו, אולם יש להיזהר ולבחון, כי היא מנוצלת רק לצרכים חיוביים". הוא העריך, כי "בשנים הקרובות נראה את אותם שינויים ארגוניים מתרחבים".

יותר תוצאות בפחות הוצאות

את הכנס פתח גלעד רבינוביץ', יושב ראש הלשכה והמנכ"ל של EDS ישראל, שאמר, כי התקופה הנוכחית היא מעניינת, שכן על מנתח המערכות, כמו על כלל עובדי ה-IT, לספק יותר תוצאות לארגונים שבהם הם עובדים, בפחות הוצאות. "עולם ה-IT בכללו נדרש להוכיח את עצמו ואת תועלותיו", אמר. הוא סיים בציינו, כי "גם מהמשבר הנוכחי, כמו מזה הקודם, ייצא עולם המיחשוב מחוזק, ולהערכתי – ישראל תצא מהמשבר ראשונה".

מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל, אמר, כי להערכתו – מרווח השנים שבין שני המשברים היה גדול יותר בשל תרומת ה-IT לעולם, שסיפקה לארגונים את ההתייעלות הנדרשת. לכן, סיים, תפקידו של המיחשוב במשבר הנוכחי נעשה גדול יותר.

גיא הדרי, סמנכ"ל מגזר פיננסי, טלקום ומגזר ציבורי ביבמ ישראל, אמר, כי לדעתו, "המשבר הנוכחי שינה את כל חוקי המשחק. עם זאת, ניתן לרתום את הגורמים שאפשרו לתופעה להתרחש לטובתנו ולהשתמש בהם על מנת לצאת מהמשבר אליו נכנסנו".

הוא תיאר את ההתפתחויות הטכנולוגיות שיצרו את התפוצצות המידע. התחזית היא שבשנת 2010 כמות הידע שיהיה בעולם את עצמה מדי 11 שעות.

הדרי אמר, כי יש ל-"עולם החכם" מספר אתגרים: הררי מידע מבוזר, שנדרש להפוך אותם לידע; צרכים עסקיים ותהליכים חדשים שדורשים לעבוד באופן שונה וחכם; תשתיות יקירות ולא גמישות, הדורשות שינוי לכיוון דינמיות ומענה מהיר זול; שינוי אופן ההתייחסות למידע שהוא כיום, ברובו, לא מובנה; וריבוי מגוון של מקורות מידע".

החזון, סיכם הדרי, הוא מימוש אותם אתגרים, לפי תכנית שהגישה יבמ באחרונה לנשיא ארצות הברית, ברק אובאמה. תוכנית זו כוללת התייחסות נרחבת להשקעה בתשתיות דיגיטליות: הרחבת רוחבי הפס, טיפול בעולם הבריאות בהיבט קישוריות ורשומה רפואית ממוחשבת, וטיפול נכון ברשת החשמל.

ד"ר יוסי ורדי: "המשתמשים הסופיים ישנו את האופן שבו ארגונים עובדים, בעזרת ה-IT" Reviewed by on . "מזה שני עשורים, עולם המיחשוב יצר שתי קהילות מקבילות - זו של ארגוני האנטרפרייז וזו של המשתמשים הסופיים. בחמש השנים הקרובות, אני מעריך כי שתי קהילות אלה תתקרבנה "מזה שני עשורים, עולם המיחשוב יצר שתי קהילות מקבילות - זו של ארגוני האנטרפרייז וזו של המשתמשים הסופיים. בחמש השנים הקרובות, אני מעריך כי שתי קהילות אלה תתקרבנה Rating:

הגיבו