רמי נחום, טריפל C: "ספקיות התוכנה והאיחסון מבלבלות את הגדרות הענן כדי ליצור ערפל בעיני הלקוחות"

"כל ספקיות התוכנה והאיחסון מבלבלות בהגדרות של מיחשוב הענן, על מנת להרחיק את הענן הטהור מהן ולזרות חול וליצור ערפל בעיני הלקוחות". כך אמר רמי נחום, מנכ"ל טריפל C, במסגרת רב שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס CloudCon 2011

"כל ספקיות התוכנה והאיחסון מבלבלות בהגדרות של מיחשוב הענן, על מנת להרחיק את הענן הטהור מהן ולזרות חול וליצור ערפל בעיני הלקוחות". כך אמר רמי נחום, מנכ"ל טריפל C.

נחום דיבר ברב שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים בשבוע שעבר. רב השיח נערך לקראת כנס CloudCon 2011, שייערך ב-30 במרץ במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה רב השיח היה רפאל פוגל, מנהל תוכנית הוועידות המקצועיות של אנשים ומחשבים.

לדברי נחום, טריפל C בנתה מרכז מיחשוב מיוחד עבור אירוח בענן, ויש לה עשרות לקוחות בתחום. הוא אמר, כי "אנחנו חברת תשתיות ועושים אינטגרציה, ולהבנתי – אנחנו היחידים שמספקים ענן ציבורי, ממוכן כולו, המספק שירותים מקצה לקצה, בהיבטי הפלטפורמה והתשתיות, ומאפשר ללקוח לנהל את משאביו".

יונתן דסה, מנהל מכירות בקומקסהוא הוסיף, כי המערכת של החברה בנויה משני חלקים – האחד לאיחסון והשני למיחשוב – וכי יושבות עליהם כל מערכות ההפעלה הווירטואליות הקיימות. "השקענו עשר שנות אדם בפיתוח התשתית", אמר נחום. "יש לנו שיתוף פעולה עם יבמ (IBM), וכן הכרזנו על בניית מערכת היברידית-פדרלית". הוא ציין, כי יש לחברה כיום 150 שירותים במתכונת זו וכי עד סוף השנה יגדל מספרם ל-200.

בחודשים האחרונים, ציין נחום, נוספו לחברה לקוחות רבים בענן. הוא מנה שלושה מהם: Panaya, שצורכת את שירותי האקסצ'יינג' (Exchange) עבור 150 משתמשים; Most technologies מבית Quest, שעובדת בסביבת פיתוח AIX על שרתי System p בענן; ו-SkyApp, חברת שיווק שעובדת על סביבה וירטואלית בענן ללקוחותיה. נחום סיכם באמרו, כי "אנחנו היחידים שמממשים ענן הלכה למעשה".

יונתן דסה, מנהל מכירות בקומקס, אמר, כי החברה מספקת מערכת ERP בענן, פרי פיתוחה. בין שאר סיפורי הלקוח, ציין דסה, כי קומקס הטמיעה את הפתרון שלה ברשת בגדי נשים. "הם הוציאו את מערכת ה-ERP הקיימת ושלחו את המנמ"ר הביתה", ציין. הוא הוסיף, כי פתרון התוכנה כשירות שהוצע לרשת כלל אקסצ'יינג' בלי שרת. "הורדנו להם בעזרת הפתרון את הוצאות המיחשוב והגדלנו את מוטת השליטה ואת יכולת שירותי האיחסון".

דב הלפרין, המנכ"ל והבעלים של HMS"מיחשוב ענן ותוכנה כשירות הן המגמות החשובות בעולם ה-IT", אמר דסה. "השנה, להערכתי, נהיה עדים לחברות תוכנה רבות שיציגו את עצמן כמי שפועלות בתחומים האמורים, אף שהן לא כאלה, תוך שהן מתאימות מודל עסקי לתשלום חודשי".

רבותיי, ההיסטוריה חוזרת

דב הלפרין, המנכ"ל והבעלים של HMS, אמר, כי החברה מתמחה בייעוץ למגזר הפיננסי. לדבריו, ההיסטוריה חוזרת על עצמה ו-"תוכנה כשירות זו לשכת שירות של פעם, במילים יפות. היתרון המרכזי בעבודה במתכונת זו הוא היכולת לדעת כמה עולים המשאבים הנצרכים".

"ארגונים מחפשים כיצד להתייעל, והתחזוקה של התשתיות היא עסק יקר, וכן נדרשת זמינות גבוהה", הוסיף. "כולם מחפשים כיצד להפחית עלויות, בכפוף לאילוצי הרגולציה ואבטחת המידע, ומיחשוב הענן מאפשר זאת".

קובי מגנזי, CTO חטיבת הפיננסים של מטריקסהלפרין סיכם באמרו, כי פעמים רבות, ארגונים מצויים בפער בין מה שהם רוצים בענן לבין המצב הטכנולוגי הקיים שלהם.

קובי מגנזי, CTO חטיבת הפיננסים של מטריקס (Matrix), אמר שההיערכות לקראת המעבר למיחשוב ענן היא חלק מהותי, ולכן – החברה מציעה לארגונים מתודולוגיה שכוללת ייעוץ ומיפוי בהיבטים שונים של המערכות הקיימות והעתידיות: תשתיות, ארכיטקטורה, יישום, תפעול ואבטחת מידע. לדבריו, המטרה היא לעשות סדר בתהליך, לפזר את הערפל ולהתוות תוכנית עבודה למעבר לענן, לרבות השאלה איזה ענן. בין השאר, הסביר, נבחנות החלופות – אירוח או תשתית כשירות, ועוד.

מגנזי אמר, כי הענן צריך לענות על כמה הגדרות: זמינות וגמישות, מודל תשלום על פי שימוש בפועל וניהול של הענן. "אנחנו מספקים פיתוח של מערכות על גבי הפלטפורמות של מיקרוסופט (Microsoft) ואמזון (Amazon), ומספקים לצידם פתרונות וירטואליזציה ושירותים מבוססי חומרה", הוסיף.

הוא סיכם בציינו, כי תחום מיחשוב הענן הוא אסטרטגי עבור ארגונים, ולכן – במרכז ההתמחות שהוקם בחברה מתמקדים בטיפול בענן הגלוקלי, שהוא שילוב של ענן מקומי (לוקלי) וגלובלי.

ליאת הדר-שרביט, מנהלת הפיתוח העסקי והשיווק של 013-נטוויז'ן"הלוקליות משמעותית ללקוחות ענן"

ליאת הדר-שרביט, מנהלת הפיתוח העסקי והשיווק של 013-נטוויז'ן, ציינה, כי החברה מספקת תוכנה כשירות בעולמות אבטחת המידע, ה-CRM וה-ERP. היא אמרה, כי המוצרים עברו התאמה לשוק הישראלי וחלקם "גוירו". לצד אלה, אמרה, 013-נטוויז'ן מספקת תשתיות כשירות ואירוח שירותים דוגמת אקסצ'יינג'. פתרון נוסף במתכונת ענן שאותו ציינה הדר-שרביט הוא "איזי אופיס", שנועד לארגונים קטנים מאוד – SOHO, שמספק CRM, תוכנות אבטחה, ERP וניהול דואר. "יש לנו כמה עשרות משרדים שאין להם IT במשרד, למעט מחשב רזה וטלפון", אמרה.

היא ציינה, כי יש ל-013-נטוויז'ן לקוחות רבים בענן וכן שהחברה מספקת תשתיות כשירות לארגונים ממשלתיים המצויים מחוץ לתהיל"ה. עוד היא ציינה פרויקטי ענן פרטי שבוצעו בעיריית תל אביב ובמשרד החינוך ופרויקטי תקשורת ומיחשוב במתכונת ענן ברשת גולף ובקופת חולים לאומית.

מאור ונטוררו, מנהל הפיתוח העסקי של בלאט לפידותהדר-שרביט סיכמה באמרה, כי הלוקליות היא היבט משמעותי מאוד עבור הלקוחות בעולם מיחשוב הענן.

מאור ונטוררו, מנהל הפיתוח העסקי של בלאט לפידות, ציין שהחברה היא נציגת Salesforce.com בישראל ומספקת את מערכת ה-CRM שלה בענן הציבורי. "במהלך 12 השנים האחרונות הייתה Salesforce.com נושאת הבשורה בהחדרת יישומים, פלטפורמות ושיתופי פעולה אל הענן", אמר ונטוררו.

הוא הוסיף, כי "באחרונה, Salesforce.com רכשה מספר חברות, ורכישות אלה מציינות את הרצון שלה לספק את הפתרונות והשירותים הטובים ביותר. חזון הענן שלה מדבר מאוד ללקוחות החברה ברחבי העולם, ובתור נציגתה בישראל, אנחנו חשים בכך גם פה".

לצד פתרון ה-CRM המוצע בענן הציבורי, אמר ונטוררו, כי יש לחברה גם פתרון של רשת חברתית פנים-ארגונית, שניתן להשתמש בה בנפרד. הוא ציין, כי מספר הלקוחות של החברה בארץ עומד על 450.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים