נער התאבד לאחר ששוכנע לעשות כך בפייסבוק

גופת הנער נמצאה אתמול (ג') בביתו, לאחר שבשיח במחשב שלו, קרא לו אחד מחבריו בפייסבוק ליטול את חייו ● חלק מהאמירות שנכתבו בפייסבוק הוסרו בידי הילדים שהיו בקשר אינטרנטי איתו, לאחר שנודע דבר התאבדותו ● ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנב: "ניסינו לקדם עם ח"כ זאב ביילסקי את הפעלת כפתור מצוקה בפייסבוק, שיתריע על קיומם של אתרים פוגעניים, אולם הדבר לא הסתייע עד כה"

ביישוב במרכז הארץ התאבד אתמול (ג') נער, לאחר ששוחח עם חברים ברשת החברתית פייסבוק (Facebook). הפרשה נחשפה בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב' של קול ישראל.

גופת הנער נמצאה בביתו על ידי בני משפחתו. בשיח החברתי שניהל עם חברים ברשת החברתית, קרא לו אחד מהם ליטול את חייו. חלק מהאמירות שנכתבו בפייסבוק הוסרו בידי הילדים שהיו בקשר אינטרנטי איתו, לאחר שנודע דבר התאבדותו. זאת, כיוון שככל הנראה הם חשו אשמה, או נגיעה בדבר. מותו של הנער הפתיע את משפחתו ומכריו משום שלא היה שום רקע או עבר שהעיד, כי הוא מתכוון לשלוח יד בנפשו.

ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנ"ב (ר"ת אנשים למען שימוש נבון באינטרנט), אמר לאנשים ומחשבים, כי "העמותה שמה לה למטרה להגביר את המודעות של הציבור הרחב להיבטים החיוביים והשליליים באינטרנט. אשנ"ב חוזרת ומדגישה את הצורך החיוני בהסברה, הדרכה והגברת המודעות – הן של ההורים והן של הילדים. כמו שההורים מלמדים את ילדיהם כיצד לחצות את הכביש, ולא להיפגע בתאונת דרכים, ככה ההורים צריכים להדריך את ילדיהם איך לחצות את המרחב האינטרנטי בלי להיפגע".

הינוך ציין, כי "באופן מעשי, עמותת אשנ"ב מקיימת פעילויות רבות, החל מהדרכת הורים במקומות העבודה ובקהילה, על מנת שהם יוכלו להתמודד עם הנושא מצידם הם. במקביל, אשנ"ב עוסקת בפעילויות הדרכה באמצעות מדריכים-חיילים ביחידות צה"ל המשתפות פעולה עם העמותה. אשנ"ב מכשירה אותם, והם מגיעים לבתי הספר, חטיבות ביניים ובתי ספר תיכוניים. במקביל, אנו עושים פרויקטים נוספים להגברת מודעות בבתי ספר".

בעבר, אמר הינוך, "ניסינו לקדם עם ח"כ זאב ביילסקי (קדימה) את הפעלת כפתור מצוקה בפייסבוק, שיתריע על קיומם של אתרים פוגעניים, אולם הדבר לא הסתייע עד כה. במקביל, אנו מפתחים כפתור מצוקה שילדים יוכלו להורידו מאתר העמותה. בכל עת של מצוקה, לחיצה עליו תפנה את הפניה למוקד סיוע המאויש על ידי מתנדבי אשנ"ב".

"איננו יוצאים בקריאות פופוליסטיות לסגור את הרשת בכלל ואת הרשתות החברתיות בפרט", סיכם הינוך, "אלא אנו קוראים להעלאת המודעות, לצד מתן כלים טכנולוגיים שיתריעו על מצוקתם של בני הנוער המשתמשים ברשת".

יצוין, כי משרד החינוך מגבש בימים אלה כללים למורים יועצים והורים להתמודדות עם רשת הפייסבוק.

אירועים קרובים