עובדות לשעבר בדל תובעות את החברה בטענה כי פוטרו על רקע מגדר וגיל; דל מכחישה

בתביעה, שהוגשה ב-29 באוקטובר בארה"ב על יד ארבע נשים כנגד ענקית המחשבים, נטען כי בפיטורין ההמוניים של למעלה מ-8,000 עובדים התמקדה החברה בנשים ובבני או בנות למעלה מארבעים ● התובעות דורשות להורות לדל "לשנות את מדיניות האפליה שמתבטאת בתגמול, במינוי למשרות, בקידום ובהפסקת עבודה" ● דובר דל: "לטענות שהועלו בתביעה אין שום בסיס"

דל, הנמצאת כיום בעיצומה של תוכנית לארגון מחדש שנמשכת קרוב לשנתיים, הכחישה שלשום (ב') האשמות על פיהן, בפיטורין ההמוניים, התמקדה החברה בנשים ובבני או בנות למעלה מארבעים. ההאשמות הועלו בתביעה ייצוגית שהוגשה ב-29 באוקטובר לבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו על ידי ארבע נשים, כולן עובדות בכירות לשעבר במחלקה למשאבי אנוש של דל. בנוסף להאשמה על התמקדות בנשים כמועמדות לפיטורין, נטען בתביעה כי דל מונעת באופן שיטתי הגעה של נשים למשרות בכירות.

התובעות דורשות להורות לדל "לשנות את מדיניות האפליה שמתבטאת בתגמול, במינוי למשרות, בקידום ובהפסקת עבודה". כן, נתבעת דל לשלם פיצויים בסכום של 500 מיליון דולרים "לקבוצה של אלפי מנהלות כיום ובעבר, וכן לעובדים מבוגרים או עובדות מבוגרות שהשיעור שלהם היה לא-פרופורציונלי בין המפוטרים בפיטורין ההמוניים בשנים 2007 ו-2008".

דל הכחישה את ההאשמות. "לטענות שהועלו בתביעה אין שום בסיס", מסר דובר דל. "דל אינה מגלה סובלנות להיבטים כלשהם של אפליה בתעסוקה. החברה תגן בתוקף על עמדתה שלא הייתה שום הפרה של החוק או של מדיניות החברה".

בתביעה נטען, כי מאחר ודל התמקדה בפיטורין של נשים ושל עובדים מבוגרים או עובדות מבוגרות, הרי שבהנהלה הבכירה מגיע שיעור הגברים לכ-80%. אחת התובעות, בתני ריצ'ס, לשעבר מנהלת בכירה במחלקה למשאבי אנוש, טוענת כי הממונה עליה, סגן הנשיא, מייקל סמרס, תיאר את החברים בהנהלה הבכירה של החברה "כאחד החוגים הסגורים ביותר של אחוות גברים", ובהזדמנות אחרת אמר לה, כי אין לה שום סיכוי לקידום בחברה. "הגברת ריצ'ס ונשים נוספות כיהנו באותם תפקידים ונשאו באותה אחריות כמו מנהלים גברים שזכו לדרגות גבוהות יותר ולתגמול נאה יותר, והקידום שהובטח להן נדחה שוב ושוב על ידי דל", נאמר בכתב התביעה.

תובעת נוספת, מילדרד ז'אן צ'פמן, גם היא מנהלת בכירה לשעבר במחלקה למשאבי אנוש, טוענת כי למרות שתחומי האחריות שלה היו דומים לאלו של מנהלים גברים צעירים במחלקה למשאבי אנוש, או אף נרחבים יותר, הרי שפעם אחר פעם לא זכתה לקידום או להעלאה במשכורת. צ'פמן, בת 59, פוטרה בחודש אפריל. בכתב התביעה נטען, כי כל אחת מהתובעות הפסידה למעלה ממיליון דולרים משום שמשכורתן לא הועלתה, הקידום שלהן נדחה והן לא זכו לתמריצים, הטבות ומענקים, בטווח הקצר או הארוך.

בכתב התביעה נטען, כי המנכ"ל, מייקל דל, ביחד עם מנהלים בכירים גברים נוספים, לקחו חלק פעיל באפליה שתוארה בכתב התביעה, או תרמו לה. התובעות מיוצגות על ידי עורכי דין ממשרד סנפורד, וויטלס והייסלר, שמפעיל סניפים בסן פרנסיסקו, בבירה וושינגטון ובניו יורק.

הארגון מחדש בדל החל בתחילת השנה שעברה, כאשר מייסד החברה, מייקל דל, שב לכהן כמנכ"ל. בשלוש השנים בהן לא כיהן כמנכ"ל סבלה החברה מירידה במכירות ואיבדה את מעמדה כיצרנית ה-PC הגדולה בעולם ל-HP. במסגרת הארגון מחדש, הוקטנה מצבת כוח האדם ב-8,900 עובדים. המנכ"ל דל הבטיח להקטין את ההוצאות בשלושה מיליארד דולרים לפחות עד תום שנת הכספים 2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים