יעל סיימה פרויקט אינטגרציה במערכת תכנון הטיסות של אל על; ההיקף: מאות אלפי שקלים

את הפרויקט ביצעו במשותף אנשי מערכות המידע של אל על, עובדי אגף מבצעי אוויר ואנשי מרכז השליטה של אל על, יחד עם צוותי האינטגרציה של יעל ● המערכת החדשה, LIDO, מתכננת את מסלולי הטיסה בהתחשב באילוצים השונים, והיא פותחה על ידי בית התוכנה LUFTHANSA SYSTEMS הגרמני

אנשי ה-IT של אל על ואנשי יעל תוכנה ומערכות סיימו פרויקט אינטגרציה במערכת LIDO למיטוב תוכניות הטיסה באל-על. הפרויקט החל לפני כמה חודשים והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

את הפרויקט ביצעו במשותף אנשי מערכות המידע של אל על, עובדי אגף מבצעי אוויר ואנשי מרכז השליטה של אל על, יחד עם צוותי האינטגרציה של יעל. מערכת LIDO מתכננת את מסלולי הטיסה בהתחשב באילוצים השונים, והיא פותחה על ידי בית התוכנה LUFTHANSA SYSTEMS הגרמני. באמצעות מוצרי טיבקו (TIBCO), אותם מייצגת יעל בארץ, היא יצרה אינטגרציה בין כל המידע הזורם מאל על דרך מערכת ה-LIDO ובכך ביטלה את הצורך בתהליכים ידניים.

המידע כולל: מאפייני צוות המטוס, מגבלות המטוס, מסלולי טיסה רצויים, עדכוני מזג אוויר ופריטי מידע נוספים. הוא עובר ממערכות ה-IT השונות בהן הוא נמצא, אל מערכת LIDO. זו מעבדת את המידע תחת המגבלות והשינויים השונים המתרחשים על בסיס יומי ומייצרת מיטוב של המידע, המועבר חזרה אל צוותי אל על, עד לתא הטייס. בין הנתונים אשר נשלחים בזמן אמת אל הטייס, יש דיווחים דוגמת המלצה למסלול טיסה חדש כתוצאה משינוי מזג האוויר. בנוסף, מעדכנת המערכת את תחנות הפיקוח של המדינות הממוקמות על מסלול הטיסה בתוכניות הטיסה המשתנות. כל המסרים התפעוליים במערכת האינטגרטיבית עוברים דרך מוצרי טיבקו.

יוסי שפר, סגן ראש אגף מערכות מידע באל על, אמר כי "הצלחנו לבצע אינטגרציה בין מקורות מידע שונים המתקבלים בעיתוי משתנה ובפורמטים שונים ולהעבירם ליעד ברמת אמינות גבוהה ביותר. השימוש בטכנולוגיה אפשר לנו לעמוד ביעדי הלו"ז והאיכות ולהתגבר על מכשולים בהם נתקלנו במהלך יישום הפרויקט".

ירון צבעוני, CTO אגף Business Process, יעל תוכנה, אמר כי "האינטגרציה באמצעות מוצר טיבקו מקצרת באופן משמעותי את מהירות הפיתוח, רמת הדיוק באופן העברת הנתונים, כמו גם את יכולת התגובה והגמישות הגבוהה בגישה למקורות הנתונים. כל אלה מקלים על התכנון והיישום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים