עובד לשעבר של גולדמן זאקס הורשע בגניבת קוד תוכנה

חבר המושבעים מצא את סרגיי אלייניקוב, מתכנת לשעבר בגולדמן זאקס, אשם בגניבת סודות מסחריים והעברת קניין לאחר ● הוא צפוי למאסר של עד עשר שנים ● פרקליטו של אלייניקוב סירב להגיב, אולם אמר בבית המשפט, כי המעשה שביצע מרשו הוא "טעות סבירה", וכי הוא לא גנב מהבנק מידע קנייני

סרגיי אלייניקוב, עובד לשעבר של גולדמן זאקס (Goldman Sachs), הורשע בסוף השבוע בגניבת קוד תוכנה.

קוד התוכנה המסווג מוטמע במערכת למסחר במהירות גבוהה של הבנק. הקוד, כבכל בנקי ההשקעות, נחשב לסוד מסחרי, ומוגן בהתאם, לרבות בהתחייבות העובדים לשמור עליו במסגרת הסכם העסקתם. לאחר שני סבבי דיונים, חבר המושבעים מצא את אלייניקוב, מתכנת לשעבר בגולדמן זאקס, אשם בגניבת סודות מסחריים והעברת קניין לאחר. הוא צפוי למאסר של עד עשר שנים.

בכתב האישום שהוגש נגד אלייניקוב בבית המשפט הפדרלי במנהטן נכתב, כי הקוד שגנב היה בשימוש של עובדי הבנק והמשקיעים שלו, והוא נועד להגדיל את רווחיהם מביצוע פעולות מסחר שונות. על פי כתב האישום, הוא גנב את הקוד כמה ימים לפני שעזב את מקום עבודתו, והעלה אותו על שרת המותקן בגרמניה.

לטענת התובעים, אלייניקוב התכוון לעשות שימוש בקוד במסגרת בניית פלטפורמת מסחר חדשה אצל מעסיקתו החדשה, טזה (Teza Technologies). זאת, כחלק מעסקה לשינוי מקום עבודתו תמורת קבלת סכום פיצויים בסך יותר ממיליון דולרים.

פרקליטו של הנאשם אמר בבית המשפט, כי מדובר בטעות סבירה, שבמסגרתה הוא ניסה להוריד קובץ קוד פתוח מגולדמן זאקס, וכי בכל מקרה – הוא לא גנב מהבנק מידע קנייני. הוא הכחיש כל ניסיון להעביר את המידע שבקוד התוכנה לידי מעסיקיו החדשים והוסיף, כי ממילא, מערכות המסחר של טזה מהירות וטובות יותר, ולכן – הן לא זקוקות לקוד האמור.

ההרשעה של אלייניקוב היא השנייה בתחום גניבה של קוד תוכנה ממערכות מסחר שכאלה. בחודש שעבר הורשע סאמארט אגראוואל, סוחר לשעבר של סוסייטי ג'נרל (Société Générale), בגניבת קוד תוכנה דומה ובהעברתו לידי המתחרה של הבנק.

גולדמן זאקס ופרקליטו של אלייניקוב סירבו להגיב על ההרשעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים