הצעת חוק חדשה: הממשלה תחויב לפרסם הודעותיה גם באינטרנט

על פי הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה ואריה ביבי, לצורך הפרסום יוקם אתר אינטרנט ייעודי באתר משרד המשפטים לנושא, שאף ירכז הודעות תקשורת שפורסמו בעיתונים ● קישור לאתר, על פי ההצעה, יפורסם בעיתונים במשך שנתיים ● עו"ד יוסי חכם: "הציבור ועשרות אלפי עצים מודים על הצעת החוק לפרסום הודעות באינטרנט"

לפני ימים אחדים הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק חובת פרסום הודעות באינטרנט. על פי נוסח ההצעה, אותה יזמו חברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) ואריה ביבי (קדימה), היכן שנקבעה למשרד ממשלתי חובה חוקית לפרסם הודעה בעיתון, תחול חובה זהה לפרסום באתר אינטרנט ייעודי שיוקם באתר משרד המשפטים. האתר גם ירכז הודעות תקשורת שפורסמו בעיתונים. קישור לאתר, על פי ההצעה, יפורסם בעיתונים במשך שנתיים.

בדברי ההסבר מציינים יוזמי חוק חובת פרסום הודעות באינטרנט, התשע"א-2010, כי "כיום ישנן הוראות רבות בחקיקה המטילות חובת פרסום מידע לציבור בכלי התקשורת, לרוב בעיתונות הכתובה. יש חשש כי פרסומים אלו, במתכונתם הנוכחית, אינם מממשים את זכות הציבור לדעת, בשל חוסר עקביות בנוגע למקום הפרסום ומועדו וכן בשל ניסוחים שלעתים אינם ברורים בצורה מספקת". עוד מציינים חברי הכנסת שאמה וביבי, כי "להצעת החוק יש יתרונות רבים לציבור ולקופה הציבורית, כגון: זמינות הפרסום, נגישותו, יכולת תפעולית נוחה, עלויות נמוכות ואפשרויות הפצה חדשות".

לדברי עו"ד יוסי חכם, ממשרד עו"ד חכם את אור-זך, "הצעת החוק הינה יוזמה רצויה, שהייתה צריכה לצאת לפועל כבר לפני שנים. ההצעה מבורכת, מאחר והיא תציג את כל המידע באופן מרוכז באתר ותאפשר לכל אדם גישה למאגר המידע".

על פי עו"ד חכם, "העברת הפרסומים לאתרים המתאימים עולה בקנה אחד גם עם זכותו של הציבור לחופש מידע, אולם מדובר בהצעה חסרה ולקויה, שכן היה ראוי לכלול בה במסגרת רפורמה רחבה יותר, את כלל הפרסומים הרשמיים המתפרסמים בילקוט הפרסומים".

"אין ספק כי אזרח המבקש לפרסם או לבדוק פרסום כלשהו, יוכל לעשות זאת ביתר קלות ויעילות אם יפנה לאתר הרלבנטי ויחפש את מבוקשו שם", הסביר עו"ד חכם. "הגיע הזמן שגם מוסדות המדינה שלנו יצעדו אל תוך המאה ה-21, אך טוב היה אם חברי הכנסת שאמה וביבי היו לוקחים את הצעתם צעד אחד קדימה ועושים סדר גם בפרסומי הנייר המסורבלים, היקרים, הלא ירוקים והלא נגישים, כדוגמת ילקוט הפרסומים. הן הציבור והן עשרות אלפי עצים יודו להם על כך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים