עיריית חיפה תחליף את מערכות הליבה שלה בפרויקט בהיקף 20 מיליוני שקלים

במסגרת המכרז, תחליף העירייה חלק נרחב ממערכות המיחשוב המרכזיות שלה ותיישם טכנולוגיות חדשות ● גורמים בשוק העריכו, כי בין המתמודדות בו יהיו כל ספקיות ה-IT הגדולות הפועלות בעולם המוניציפאלי, בהן החברה לאוטומציה, מלם-תים ונס ישראל ● מיכל דביר, מנמ"רית עיריית חיפה, אמרה בפאנל IT מוניציפאלי, כי ייחודו של המכרז הוא בהיקפו ● לדברי שמעון גבסו, ראש עיריית נצרת עילית, "הטכנולוגיה היא אחד האמצעים המאפשרים את מתן השירותים לתושבים ואת היכולת לשפרם"

עיריית חיפה יוצאת היום (ה') למכרז להחלפת מערכות הליבה שלה. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים המקורבים למכרז העריכו אותו בכ-20 מיליוני שקלים.

למכרז המתפרסם היום קדמו עבודות היערכות שנמשכו חודשים רבים. מהותו היא החלפה של חלק נרחב ממערכות המיחשוב המרכזיות של עיריית חיפה ויישום טכנולוגיות חדשות. גורמים בשוק העריכו, כי בין המתמודדות במכרז יהיו כל ספקיות ה-IT הגדולות הפועלות בעולם המוניציפאלי, בהן החברה לאוטומציה, מלם-תים ונס ישראל.

מיכל דביר, מנמ"רית עיריית חיפה, הייתה בין משתתפות פאנל שנערך במסגרת כנס IT מוניציפאלי 2010. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות אנשי IT מהשלטון המקומי נערך אתמול (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, עורך ראשי בקבוצה.

בהתייחסה למכרז, אמרה דביר במהלך הפאנל, כי עיריית חיפה מבצעת מאות מכרזים להצטיידות ברכיבי מיחשוב, וכי ייחודו של המכרז הנוכחי הוא בהיקפו. לדבריה, הסיבה ליציאה למכרז היא הוראת שעה בנושא של משרד הפנים. דביר ציינה, כי דגש מיוחד הושם במכרז על הטמעת טכנולוגיות חדשות לטובת ייעול התהליכים בעירייה, צמצום ההוצאות ושיפור השירות לאזרחים.

שמעון גבסו, ראש עיריית נצרת עילית, אמר, כי מתגוררים בעירו 50 אלף תושבים וכי "אני רואה חשיבות רבה למתן שירותים לתושבים באמצעות מיחשוב וטכנולוגיות מתקדמות". לדבריו, במסגרת זו, "שדרגנו את אתר העירייה, אנחנו מאוד מאמינים בקשר עם התושבים, ו-2011 תהיה שנת השירות לתושב. הטכנולוגיה היא אחד האמצעים המאפשרים את מתן השירותים לתושבים ואת היכולת לשפר שירותים אלה".

מכרזים באזור השרון

ענת ספקטור, מנמ"רית עיריית רעננה, התייחסה בדבריה למכרז המשותף של עיריות הרצליה ורעננה להחלפת מערכות הליבה, בפרויקט בהיקף עשרות מיליוני שקלים. היא אמרה, כי מכרז זה כולל רכישת והטמעת חומרה, תוכנה, תשתיות תקשורת ואינטרנט. זוהי הפעם הראשונה ששתי רשויות גדולות משתפות פעולה במכרזי מיחשוב ומערכות מידע בסדר גודל כזה. לדבריה, המכרז מצוי כעת בשלב שאלות ההבהרה. "התהליך של בחינת ההצעות הוא מורכב, ונדרש ייעוץ מיחשובי עבורו", הוסיפה. ספקטור ציינה, כי קיים דמיון במערכות הליבה של שתי הערים, ומכרז משותף עשוי להוזיל את הוצאות המיחשוב שלהן ולשדרג את רמת השירות שהן מעניקות לתושבים.

אורית הרץ, מנמ"רית עיריית כפר סבא, תיארה את מכרזי המיחשוב שזו הנפיקה. לדבריה, העירייה יצאה לשני מכרזים גדולים, כשבאחד מהם – הנוגע למערכות ה-IT במחלקות הגזברות, ההנדסה ומערכות הלוויין שלהן – הפסידה מלם וזכתה החברה לאוטומציה. חלקים מפרויקט זה, ציינה, מצויים כבר בשלבי סיום. במכרז השני, אמרה הרץ, למיחשוב מערכות משאבי אנוש, שכר ונוכחות, מלם-תים היא הזוכה, "ובקרוב נחל בהטמעה".

מנמ"ר עיריית נתניה, דניאל אדם, אמר, כי זו נמצאת בשלבים של עריכת מכרז שני למיחשוב מערך הגבייה בעיר. לדבריו, במכרז למיחשוב מערכות השכר זכתה סינאל-מלל. אדם אמר, כי העירייה החלה לפעול בנושאי המיחשוב השונים בה בעקבות פרסום הוראת השעה של משרד הפנים. הוא ציין, כי המכרזים "עברו בשקט", בלי התדיינויות משפטיות מצד המפסידים. הוא סיים בהדגישו את החשיבות של מעורבות ההנהלה בעירייה, לצורך גיבוי ותקצוב פרויקטי מיחשוב. "אני מקבל הערכה וחופש פעולה", אמר. "ההנהלה מבינה שתחום ה-IT נוגע לכל עניין בעיר. המיחשוב לא עומד בפני עצמו".

איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים, אמר, כי זו יצאה למכרז לעבודה במודל מיקור-חוץ לפני חמש שנים וכי "ההצלחה שלו נבעה ממעורבות ההנהלה ברמה הבכירה לצד ייעוץ צמוד של יועצים שפיקחו על התהליך". הוא הוסיף, כי לתחום המיחשוב שבאחריותו נוסף באחרונה תחום התקשורת והסלולר, "ואנחנו מכינים מכרזים גדולים לתחום".

רן שלום, מנמ"ר עיריית פתח תקווה, ציין את המכרזים השונים שזו מנהלת לעולמות הבילינג, השכר ומשאבי אנוש, ואמר שלהערכתו, "עד ינואר 2012 נעלה עם כל המערכות הללו לאוויר". לדברי שלום, "אני רוצה להראות תרומה אמיתית של ה-IT לעירייה. מעמדו של המנמ"ר נגזר מתרומתו העסקית. כשאתה רוצה לתת שירות טוב יותר לאגף עירוני, עליך לרתום את אנשיו לטובת הפרויקט. בסוף, הכלכלה מנצחת".

דובר נוסף בפאנל היה ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. הוא אמר, כי "הליך מכרז בתחום ה-IT הוא אסטרטגי עבור רשות המקומית. מכרז שכזה קובע אילו מערכות מידע תהיינה בעירייה ב-5-10 השנים הבאות. לכן, יש לשים לב לשלבי המכרז השונים". הוא ציין, כי "זה הליך קשה ואסטרטגי, ונדרש שיהיו במכרז תהליכים עסקיים, תהליכי שירות לאזרח, עם ירידה לפרטים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים