הפשע: שיתוף 24 שירים ברשת; העונש: קנס בסך 1.5 מיליון דולרים

המאבק המשפטי המתחולל מזה כארבע שנים בין ג'יימי תומס-ראסט ואיגוד חברות המוזיקה בארה"ב, הגיע לנקודת ציון נוספת ● על פי הערכות, בכוונת תומס-ראסט לערער על קביעתם של המושבעים בפני מבית המשפט המחוזי במינסוטה, שכבר הביע את דעתו נגד סכום כה גבוה של פיצויים

חבר מושבעים ממיניאפוליס קבע, כי על ג'יימי תומס-ראסט ממינסוטה, אשר מנהלת מאבק משפטי מזה ארבע שנים על הורדה ושיתוף של 24 שירים בלבד, לשלם פיצויים בסכום של 1.5 מיליון דולרים לחברת Capitol Records – לפי חישוב של 62,500 דולרים לשיר.

באיגוד RIAA של חברות המוזיקה בארה"ב קיבלו בברכה את פסק הדין. "אנו מודים לחבר המושבעים על שהכירו בחומרת מעשיה של הנתבעת", נמסר מארגון RIAA. "לאחר ששלוש ערכאות קבעו את אשמתה של גברת תומס-ראסט, אנו מקווים שתקבל סוף-סוף אחריות על מעשיה".

על פי הערכות, בכוונת תומס-ראסט לערער על קביעתם של המושבעים בפני השופט מייקל דייוויס מבית המשפט המחוזי במינסוטה, שכבר הביע את דעתו נגד סכום כה גבוה של פיצויים. "המאבק יימשך", הבטיחו פרקליטיה של תומס-ראסט.

בתחילה הואשמה תומס-ראסט בשיתוף של 1,700 שירים – שהם כ-150 תקליטורי מוזיקה מלאים. בשנת 2007 היא נמצאה אשמה בהפרה של זכויות יוצרים וחבר המושבעים קבע, כי עליה לשלם פיצויים בסכום של 222,000 דולרים. אולם, השופט קבע, כי למושבעים ניתנו הנחיות מטעות והורה לערוך משפט חוזר.

בשנת 2009 קבע חבר מושבעים חדש, כי עליה לשלם פיצויים בסכום של 1.92 מיליון דולרים. השופט קבע, כי זהו סכום "מפלצתי ומבהיל" והפחית אותו ל-54,000 דולרים. בארגון RIAA הציעו לתומס-רסט להסתפק אפילו בפחות ממחצית מסכום זה – 25,000 דולרים – אם תסכים למחוק את דבריו של השופט מפרוטוקול המשפט. אולם, היא דחתה הצעה זו על הסף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים