AWS רוצה לעשות ל-AI את מה שהיא עשתה לענן
לחברה יש פרדיגמה חדשה: היא לא רודפת אחרי מגמת הבינה המלאכותית - היא מתעשת אותה לטובת ארגונים ● מאט גרמן, מנכ''ל ענקית הענן: "רוב הערך הטמון בבינה המלאכותית בארגונים יגיע מהסוכנים"
במירוץ העולמי של חברות הטק אל שדה הבינה המלאכותית, AWS משקיעה רבות, בעשרות מיליארדי דולרים: ענקית הענן בונה תשתיות AI, מפעל AI, מודלי שפה ואימון, שבבים חדשים, דאטה סנטרים עצומים וסוכנים. המטרה – להציע ללקוחות הארגוניים שורת שירותים ומוצרים, אותם הם ימשיכו לצרוך דרכה.
"ערימת המחשוב המלאה שבנינו תעניק לנו יתרון: עסקים מכל הסוגים והגדלים ישתמשו בבינה מלאכותית בעולם האמיתי. אנו מציעים בינה מלאכותית אמינה, בעלויות פחותות ובהיקפים רחבים. 80%-90% מהערך הטמון ב-AI יגיע מסוכני AI. סוכנים הם הענן החדש", כך אמר מאט גרמן, מנכ"ל AWS.
גרמן דיבר בפתח יומו הראשון (ג') של AWS re:Invent 2025. הכנס, המתקיים זו הפעם ה-14, נערך השבוע בלאס וגאס, ובו השתתפו 62 אלף לקוחות ושותפים עסקיים שלה.
עידן סוכני ה-AI והארכיטקטורה המלאה
בזמן שרוב העולם ממוקד בבינה מלאכותית יוצרת (GenAI), הרי ש-AWS כבר עברה קדימה: החברה מציעה, לדברי גרמן, "גישה אמיתית וממוקדת-ארגונים, לא "באזז-וורדים". לדבריו, החברה ממוקמת היטב לקראת עתיד קרוב זה: "יש לנו לקוחות רבים, ומכל הסוגים: מסוכנות ביון ממשלתית אמריקנית גדולה (הכוונה היא ל-CIA – י"ה), נאסד"ק ופייזר, דרך חדי קרן ועד 95% מהסטארט-אפים בעולם, שרצים על הענן שלנו".
הסוכנים, לפי גרמן, אינם צ'אטבוטים או קופיילוטים. "הם עובדים דיגיטליים עצמאיים ומנוסים, הניתנים להרחבה גדולה מאוד. הם פועלים שעות או ימים, לומדים את ההעדפות הארגוניות ומשתפים פעולה בקבוצות. הם מביאים לשיפורים ולייעול של עבודת הארגון בשיעור של 40%-60%", אמר גרמן.
AWS מאמינה שעידן הסוכנים יהיה מהפכני בדיוק כמו הענן בתחילת המילניום, והיא נערכת לקראת העידן הזה ומתכננת לעצמה את העתיד הזה כבר היום. ענקית הטק רוצה להיות שותפה בעידן זה כבר מההתחלה, בשלב העיצוב.
"הופעת סוכני ה-AI הביאה אותנו לנקודת מפנה במסלול של הבינה המלאכותית", ציין מנכ"ל AWS. "זה הופך מפלא טכנולוגי למשהו שמספק לנו ערך אמיתי. יש לנו סוכני AI שיכולים לבצע משימות משך שעות, או ימים – מבלי להיתקע ולבקש עזרה מהמשתמשים. עבדנו קשה בשנה האחרונה, כדי לבנות 'מוח' חזק, שיכול לבצע תהליכי עבודה מורכבים. שינוי זה, של הטמעת סוכני AI בארגונים, ישפיע על העסקים של כולם, ויעשה זאת בהיקף ובעוצמה משמעותיים, בדומה לשינוי שעשו האינטרנט או הענן. בעתיד הלא רחוק יהיו מיליארדי סוכנים".
ענקית הענן הכריזה על ארכיטקטורת "ערימת מחשוב מלאה" (Full Stack), עם שבב מותאם אישית, משפחות חדשות של מודלים, מפעלי בינה מלאכותית ריבוניים וזמן ריצה לסוכן, שמטרתו לבטל את העומס הכבד שהאט את אימוץ ה-AI על ידי הארגונים.
מפעלי ה-AI של AWS – שירות לארגוני ענק
גרמן הכריז על מפעלי AI, עשרות דאטה סנטרים ענקיים המפעילים בתוכם רק מערכות בינה מלאכותית, ובהיקף עצום. בשנה האחרונה מפעלים אלו מספקים למערכות ה-AI חשמל בהיקף של 3.8 גיגה-וואט. הם נבנו במיוחד כדי להפוך את נכסי הנתונים של ארגונים למנועי AI, אותם מנהלת ענקית הענן, ומופעלים באופן ישיר בתוך הדאטה סנטרים של הלקוחות.
מפעלים אלה נועדו לארגוני ענק – דוגמת מדינות, ארגוני ציבור וממשלת, סוכנויות ביטחון ותאגידי ענק – ומספקים שירותי AI בענן.
עבור שאר הלקוחות, שהם הרוב, יותר מ-99% מהארגונים בעולם, החברה מציעה עוד שירותי AI רבים במודל צריכה כ-שירות. כך, החברה מתייחסת ל-AI לא רק כ"עוד" שירות, אלא כקטגוריה של תשתיות, אותה AWS בונה בקנה מידה עולמי.
מודל נובה בגרסה 2 ו-Nova Forge
בכנס אשתקד הכריזה החברה על משפחה חדשה של מודלי בינה מלאכותית יוצרת, רב-שימושיים, בשם נובה (Nova). השנה הוכרזה גרסה 2, ולדברי גרמן גרסה זו מתמחה ביכולות נוספות של הסברתיות, הנמקה, לצד תקשורת טובה יותר בממשק אנוש-מכונה.
עוד הכריז גרמן על Nova Forge, שירות פתוח לאימון מודלים, המנצל את האימונים הקודמים שכבר נעשו, לטובת קיצור התהליך של האימון.
לדבריו, "מדובר בפריצת דרך: זהו כלי ההכשרה הפתוח הראשון האמיתי למודלים ארגוניים. הוא מאפשר להזריק נתונים קנייניים של הלקוח הארגוני כבר בתחילת הליך האימון, תוך שילוב האימון במאגרי הנתונים של AWS. המודל מבין לעומק את נתוני החברה, אך אלה לא נחשפים החוצה", הסביר.
המסר בדברי מנכ"ל AWS, לפי האנליסטים, הוא שהחברה לא רודפת אחרי מגמת הבינה המלאכותית: היא מעצבת אותה לטובת צריכה מסיבית מצד הלקוחות הארגוניים. זו תחילתה של פרדיגמה חדשה עבור ארגונים, סטארט-אפים וחברות תשתית גלובליות, בה לכל לקוח יהיו מודלים משלו, צי סוכני AI ועתיד בו הבינה המלאכותית משולבת מהיסוד.
"אנחנו המקום המועדף ללקוחות להעביר אליו עומסי עבודה אמיתיים – בשל השילוב של יכולות ויעילות כלכלית", סיכם גרמן את נאומו. "העולם עובר מיכולות AI של סיכום תכנים ויצירה שלהם – לשינוי של תהליכי עבודה רחבים הרבה יותר. הדרישה ליכולות אלו היא ההוכחה שהמגמה רק תואץ. נאפשר לארגונים לבנות את כל מה שהם מדמיינים".











תגובות
(0)