אגד הסבה את בסיס הנתונים שלה ל-SQL Server מבית מיקרוסופט; ההיקף הכספי: חצי מיליון שקלים

הפרויקט נמשך כחודשיים, והוא חלק ממהלך שדרוג מערך הבינה העסקית של החברה ● הוא כלל גם הסבה של מערכת השרתים שמהווים את התשתית לבסיס הנתונים מיוניקס למערכת ההפעלה לשרתים Windows Server 2008 R2, אף היא של מיקרוסופט

אגד הסבה את מחסן הנתונים הארגוני שלה (DWH) מבסיס הנתונים DB2 ל-SQL Server 2008 מבית מיקרוסופט (Microsoft). הפרויקט נמשך כחודשיים, והוא חלק ממהלך שדרוג מערך הבינה העסקית של החברה. ההיקף הכספי של הסבת מחסן הנתונים עמד על כחצי מיליון שקלים.

הפרויקט כלל גם הסבה של מערכת השרתים שמהווים את התשתית לבסיס הנתונים מיוניקס (Unix) למערכת ההפעלה לשרתים Windows Server 2008 R2, אף היא של מיקרוסופט. ההסבה בוצעה על ידי צוות מערכות המידע באגד בשיתוף עם קבוצת הייעוץ (MCS) במיקרוסופט ישראל. הפרויקט והשפעתו על הארגון יוצגו בראשונה על ידי יוסי מוסטוב, מנמ"ר אגד, באירוע Tech Ed 2010 של מיקרוסופט, שיתקיים בנובמבר באילת.

מאגד נמסר, כי ההחלטה להסב את מחסן הנתונים הארגוני נבעה מעלויות תחזוקה גבוהות של רישוי תוכנה, התיישנות בסיס הנתונים של הארגון ומחסור במשאבים לתחזוקה, תמיכה ותפעול של DB2. ההחלטה לבצע את ההסבה לפלטפורמת מיקרוסופט התקבלה לאור התאמת בסיס הנתונים SQL Server 2008 כפלטפורמה ליישום קריטי החשוב לניהול השוטף והיומיומי של הארגון. עוד נמסר מהחברה, כי השלמת ההסבה מאפשרת לה ליצור תשתית נתונים גמישה ואמינה עם ביצועים משופרים, שרידות גבוהה והפקת דוחות ניהול איכותיים.

חן עמרם, מנהל מחלקת מערכות פתוחות באגד, אמר, כי החברה "רואה את מחסן הנתונים כמערכת אסטרטגית. בחרנו ב-SQL Server 2008 לאחר בדיקה מעמיקה של כלל האפשרויות הקיימות בשוק". לדבריו, "שדרוג הנתונים מ-DB2 תוכנן להימשך כחודש, אולם הוא הסתיים כעבור שבוע בלבד". עמרם ציין, כי "כיום, המערכת מבצעת גיבוי של 1.4 טרה-בייט במשך זמן של עד שלוש שעות וחצי בלבד. קצב הגידול המתוכנן הוא של כ-150 ג'יגה-בייט בחודש".

אורי ויינרוט, מנהלת שיווק שרתי SQL במיקרוסופט ישראל, אמרה, כי "הבחירה של אגד בבסיס הנתונים שלנו נבעה משילוב של מספר סיבות, שבראשן ההכרה בבשלות המערכת לתפקד כמערכת ליבה מרכזית בארגון אנטרפרייז גדול, היותה Enterprise Ready והחיסכון בעלויות הבעלות והתוכנה שבסיס הנתונים SQL Server מציע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים