עו"ד יורם הכהן, הרשות למשפט וטכנולוגיה: "הזכות לפרטיות מצויה תחת מתקפה חסרת תקדים"

"היקף המידע האישי שנאסף למטרות עסקיות הוא חסר תקדים ודומני שאין מי שלא מוטרד מכך", אמר הכהן בכנס בנושא הגנה על פרטיות, שנערך בשיתוף עם ארגון ה-OECD העולמי ● "המידע הפרטי הוא הדלק המניע את כלכלת המידע, אך האם זה בהכרח אומר שהפרטיות מתה?", שאל הכהן ● שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ: "חייבת להיות מגבלה לפרטיות, אחרת נדכא כל רצון לשינוי ונעצור כל ביקורת"

"הזכות לפרטיות נמצאת במתקפה חסרת תקדים וההגנה עליה נעשית קשה מיום ליום", אמר עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט וטכנולוגיה, בכנס בנושא הגנה על פרטיות שנפתח הבוקר (ד') בירושלים. זהו הכנס הבינלאומי הראשון שנערך בישראל בנושא, ומשתתפים בו נציגים משורה ארוכה של מדינות וארגונים גלובליים, לרבות גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook). הכנס נערך בשיתוף עם ארגון ה-OECD העולמי.

בהמשך דבריו במליאת הפתיחה, אמר עו"ד הכהן, כי הסיבות למציאות הקשה בתחום הפרטיות הן מגוונות, אבל נשענות על הדילמה בין הצורך לחלוק מידע לבין הגנה על זכותו של הפרט. הוא ציין, כי עיקר הבעיה בתחום ההגנה על פרטיות, היא המידע הרב שאוגרים כיום גורמים עסקיים, ציבוריים ואחרים.

"היקף המידע האישי שנאסף למטרות עסקיות הוא חסר תקדים ודומני שאין מי שלא מוטרד מכך", אמר הכהן. "המידע הפרטי הוא הדלק המניע את כלכלת המידע, אך האם זה בהכרח אומר שהפרטיות מתה? לדעתי, התשובה היא לא. הפרטיות היא ערך יסוד ותנאי לקיומו של משטר דמוקרטי. מי שחושש שהבוס או המשטר מאזינים לו, לא יכול לתפקד בחברה נאורה", קבע הכהן.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, שהיה אורח הכבוד בכנס, אמר כי "הפרטיות מתנגשת עם שני אינטרסים חשובים: הביטחון – במיוחד בעידן איומי הטרור הנוכחי, והשקיפות. מצד אחד, יש ערך לשקיפות מקסימלית, אבל האם פירושה שהכל פתוח לציבור? שאי אפשר לנהל שיחות פרטיות? אם הפקידים שלי לא יכולים לשבת בחדר סגור ולמתוח ביקורת על מדיניותי, אז אין משמעות לפרטיות. גם בתחום הציבורי חייבת להיות מגבלה לפרטיות, אחרת נדכא כל רצון לשינוי ונעצור כל ביקורת באשר היא", אמר השר.

במהלך שני ימי הכנס צפויים מושבים נוספים בנושאים הקשורים להגנה על פרטיות, רגולציה, פרטיות אונליין, העולם החדש של האינטרנט, הסדרת נושא הפרטיות ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים