תקציבי ה-IT בארגונים ימשיכו לגדול ב-2011; ההשקעה: במיחשוב ענן, BI ושדרוגי תשתיות

כך עלה מפאנל מנמ"רים וספקים שנערך במסגרת מפגש המנמ"רים הבכירים ברודוס יוון, שנערך בסוף השבוע האחרון ● יחיאל גפנר, שירותי בריאות כללית: "תקציב ה-IT בכללית גדל בכל שנה, אפילו בשיא המיתון בשנת 2009; השנה חווינו גידול תקציבי של כעשרה אחוזים, וגידול דומה יהיה גם ב-2011"

תקציבי ה-IT בארגונים ימשיכו לגדול ב-2011, כאשר מירב ההשקעה יוקדש לתחומי מיחשוב ענן, פרויקטי בינה עסקית ולהפשרת פרויקטים שהוקפאו בתחום שדרוג התשתיות – כך עלה מפאנל מנמ"רים וספקים, שנערך במסגרת מפגש המנמ"רים הבכירים ברודוס שביוון, בסוף השבוע האחרון.

הדברים נאמרו במסגרת כנס הסתיו של מועדון C3 של אנשים ומחשבים. במסגרת הדיונים וההרצאות המקצועיים, שנערכו בסוף השבוע, עמדו על הפרק שני נושאים עיקריים: היציאה מהמיתון וההיערכות לקראת שנת העבודה 2011, וכן מיחשוב הענן, מידת הבשלות שלו בהיבט הפתרונות של ספקיות ה-IT ומידת ההטמעה שלו בקרב ארגוני ה-IT. הנושא היווה מחלוקת בין חלק ניכר מהדוברים בדיונים השונים.

מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. יחיאל גפנר, ראש אגף המיחשוב בשירותי בריאות כללית, אמר, כי "תקציב ה-IT אצלנו גדל בכל שנה, אפילו בשיא המיתון בשנת 2009. השנה חווינו גידול תקציבי של כ-10%, ואני מעריך שזה יהיה היקף הגידול של תקציב המיחשוב בכללית גם ב-2011".

לדברי גפנר, חלק מהפרויקטים שנעשים באגף שבראשו הוא עומד הם בהיקפים כספיים ניכרים, הנובעים מהעובדה שהקופה משרתת מיליוני לקוחות במדינה ושהיא ארגון הבריאות השני בגדלו בעולם. הדגש, אמר גפנר, הוא על שני תחומים: הדימות והעברת התיקים הרפואיים למתכונת דיגיטלית. פרויקט נוסף המבוצע הוא בניית מערכת מינהל בתי חולים מבוססת מודול של סאפ (SAP). בימים אלה, אמר גפנר, אנשי המיחשוב בשירותי בריאות כללית נערכים לקראת מכרז בתחום ה-CRM. "אנחנו פועלים ליצירת קשר עם הלקוחות במגוון ערוצים, לרבות בעולם הנייד", אמר.

גפנר הוסיף, כי בקופה נערכים למימוש פרויקט הפצה דיגיטלית של מרשמים. לדבריו, הפרויקט כולל היבטי ביומטריה לאימות חתימת הרופא על המרשם ובסופו יופצו בדרך זו כמיליון מרשמים בחודש. בהתייחסו למיחשוב ענן, אמר גפנר, כי זה נוגע יותר לטכנולוגיות הסובבות אותו ופחות לשירות עצמו.

אילן שפיגלמן, אורקל: "חברות אחרות יעתיקו את תפיסת המיחשוב שלנו"

עצמון מינס, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומערכות המידע של אגד תעבורה, אמר, כי הגידול בתקציב ה-IT של החברה עמד ב-2009 על 5%, השנה הוא הגיע ל-10% והתקציב לשנה הבאה טרם נקבע. הוא הסביר, כי הנהלת החברה שמה דגש על יצירת תהליכי עבודה נכונים, מבוססי טכנולוגיה, כיוון שהיא הבינה את היתרונות העסקיים הגלומים בכך.

מינס תיאר פרויקט-על שנערך בימים אלה בחברה לטיוב הניצול של צי הרכב, הכולל רכיבי BI רבים, וכן פרויקט כרטוס חכם. הוא ציין, כי אגד תעבורה שמה דגש רב על פרויקטים בעולם השו"ב והבינה העסקית התפעולית, שמטרתם ייעול ההליכים בחברה, המונה צי של מאות כלי רכב.

אילן שפיגלמן, סמנכ"ל ומנהל אגף השיווק של אורקל (Oracle) ישראל, אמר, כי "בחנו את השוק ויצאנו עם מוצר ראשון ופורץ דרך בתחומו, מכונת בסיס הנתונים אקסהדטה (Exadata)". לדבריו, "זהו המוצר ראשון במשפחת ה-Exa, והוא בנוי מכל רכיבי הענן, בהם שרתים ודיסקים מהירים, חיבור מיוחד ביניהם ותוכנה המנהלת את הפתרון התשתיתי הזה". הוא אמר, כי הפתרון כוונן במעבדות החברה, ולאחר מכן נאטמה הקופסה "כאילו שפכנו לתוכה דבק אפוקסי, כדי שאף אחד לא יבצע בה התאמות ושינויים. בגישה זו, הפתרון שומר על השרידות וביצועים הגבוהים שתוכננו". שפיגלמן הוסיף שבמבדקים שנעשו בישראל בקרב כמה לקוחות גדולים של אורקל "קיבלנו ביצועים גבוהים פי עשרה בסביבת העבודה של הלקוח".

"מכונה זו ונוספות ישנו את תפיסת המיחשוב בתוך שנים מועטות", סיכם שפיגלמן. "ספקיות ה-IT האחרות ייאלצו להעתיק את התפיסה מאורקל, בשל התועלות שבה. האתגר שלנו יהיה להמשיך ולשמור על הפער הטכנולוגי והתפיסתי בן שנתיים-שלוש מול המתחרים".

דרור יעקובסון, מנכ"ל משותף ברילקומרס, אמר, כי עולם הנייד מתקרב יותר ויותר לארגונים ולמערכות המיחשוב שלהם וציין, כי זהו שדה הפעולה של החברה. בעזרת יישומים המצויים על גבי רכיבים ניידים, אמר יעקובסון, ניתן לשנע פנימה והחוצה מידע ארגוני, וזו מגמה ההולכת ותופסת תאוצה. הוא הוסיף, כי החברה היא מחלוצות שוק האינטרנט הישראלי, ומפתחת יישומים ואתרי HTML Mini לטלפונים סלולריים. "אנחנו מיישמים באמצעותם את הטכנולוגיות העדכניות ביותר והמותאמות במיוחד לחוויית משתמש אופטימלית בטלפון נייד", אמר. יעקובסון סיכם בציינו, כי "ארגונים רבים החליטו – והמגמה הזו הולכת ומתרחבת – לאמץ את הטלפון הסלולרי החכם ככלי לשיפור העסק וככלי לשיפור הקשר עם הלקוחות. לצורך זה, הם משקיעים בפיתוח יישומים חדשניים".

אמיר הראל, מטריקס: העולם הנייד מצוי בפריחה

אמיר הראל, סמנכ"ל חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס (Matrix), אמר, כי החברה מבחינה בגידול בהתעניינות בקרב הלקוחות בכמה תחומים: מיחשוב ענן, יישום פרויקטי וירטואליזציה והרחבתם ועבודה בתצורת ניר-שור. "בנושא הענן השקענו במטריקס רבות בשנה החולפת בלמידה מפרויקטים שנעשו בחו"ל, הכרנו מקרוב פתרונות של ספקים ואת בשלותם ואף הוצאנו מילון לנושא הענן", אמר הראל. לדבריו, "אנחנו מעורבים בייעוץ, ביישום ובמכירת פתרונות בעיקר בתחום הענן הפרטי, פרויקטי וירטואליזציה רבים ובהתאמת ומכירת פתרונות שלנו במודל ענן. זה נעשה על ידי סדנאות ותהליכי ייעוץ שבנינו ללקוחות, Cloud Readiness , הממפים את מוכנות הלקוחות ומוכנות הכלים והפתרונות העונים לצרכיהם"

העולם הנייד מצוי בפריחה אדירה, ציין הראל. "הפרויקטים הארגוניים הולכים ומתרבים ככל שארגונים מבינים את התרומה העצומה שיש לעולם זה במקסום הקשר בין הארגון ללקוחותיו, כחלק מהתמהיל הרב ערוצי. ארגונים מתחילים להבין שזה הרבה יותר מגימיק ולכן הוא צריך להיות מנוהל בהתאם, באופן עקבי ואחיד עם מדיניות הערוצים כולה, תוך יכולת בקרה ומדידה". הוא סיים בציינו, כי "נושאים אלה יתעצמו ב-2011 והמנמ"ר יהפוך לפעיל יותר, יחד עם השיווק, בתחומי המובייל והרשתות החברתיות".

דורון הראל, מנהל אגף השירותים המנוהלים בכלנית, אמר, כי בחברה עדים בתקופה האחרונה להסבה של ארגונים לגרסאות חלונות ואופיס חדשות, וכלנית פעילה בתחום ההדרכה וההטמעה הנדרשת לצורך כך.

הוא ציין, כי חלה התעוררות בעולם הפרויקטים, וגם בתחום זה כלנית תופסת נתח פעילות. חלק גדול מהתקציבים של ארגונים, אמר הראל, הופנה השנה לטובת מימוש פרויקטים שהעבודה עליהם נעצרה בשנת 2009.

דני רוזנפלד, סמנכ"ל גטר-טק, אמר, כי ב-2010 חל גידול של 30% בהיקפי המכירות של החברה, אלא שבשל בעיות כלכליות עולמיות, הגידול בפועל עמד על 20%-25%. בנוסף, אמר רוזנפלד, תהליך המכירה הפך להיות ארוך יותר – דבר השוחק את הרווחיות.

הוא ציין, כי השנה הבאה תתאפיין בהעמקת הסינרגיה בין כלל קבוצות גטר והפעילויות שלהן לבין המוצרים הנמכרים על ידי כל אחת מהחברות שבקבוצה, לטובת יצירת ערכים מוספים להם וללקוחות.

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, אמר שהשוק הישראלי חווה את המיתון בצורה קלה יחסית, אולם הוא טרם הסתיים. לגבי מיחשוב הענן, אמר אברהמי, כי יעל משקיעה בתחום רבות, אלא שבהיבט פרויקטים – הארגונים נמצאים בתחילת הדרך, אף שהם ביצעו כמה כאלה. "יש הרבה דיבורים", אמר.

האתגרים לשנה הבאה, ציין אברהמי, הם העמקת הטיפול בענן, טיפול בכמויות המידע התפעולי הרב, הטמעת כלי אינטגרציה בין היישומים השונים, הידוק הקשר בין ה-IT לתהליכים העסקיים, וכל אלה, לצד התחומים המסורתיים של החברה: מכירת והטמעת מוצרים, וטיפול בתשתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים