ביל רובינס, מספר 2 בסימנטק: "גירדנו פדחתנו ולא הבנו את ההיגיון של אינטל ברכישת מק'אפי"

"הרכישה בלבלה את השוק, ונראית כאילו הגיחה משום מקום", אמר רובינס, סגן נשיא בכיר למכירות בסימנטק ● לדבריו, "בכירי אינטל אמרו לעצמם: 'הבה נפזר את סל הרכישות שלנו, ומה שחם היום זה אבטחה - אז הבה נרכוש חברת אבטחה'" ● הוא טען, כי "סימנטק היא המרוויחה הגדולה מהרכישה, כי לקוחות של מק'אפי חוששים מעתידה של החברה"

"הרכישה של אינטל (Intel) את מק'אפי (McAfee) באה לנו בהפתעה. לא רק לנו, אלא גם לאנליסטים טכנולוגיים ולפרשנים כלכליים בכירים. לא הצלחנו להבין את ההיגיון שבכך, אף שגירדנו בפדחתנו לא מעט", אמר ביל רובינס, סגן נשיא בכיר למכירות בסימנטק (Symantec) העולמית ומספר 2 בחברה.

רובינס הגיע ארצה בראש משלחת של בכירים בסימנטק מארצות הברית ומאירופה, כדי להשתתף ביום הטכנולוגיות של החברה – הכנס השנתי שערך הסניף הישראלי שלה. לכנס, שהתקיים היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות רבות של לקוחות, שותפים עסקיים ומקצועני אבטחת מידע.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אמר רובינס, כי "הרכישה של אינטל את מק'אפי בלבלה אותנו מעט, למען הכנות, ולא רק אותנו. היא באה לשוק בהפתעה, ונראית כאילו הגיחה משום מקום. את ההיגיון הטכנולוגי שבה הרי בוודאי שאין להבין: ברגע שאתה מרכיב רכיב אבטחת מידע על השבב, הוא שם לנצח ואין לך כל יכולת לעדכן אותו. הדבר בלתי נתפס בעולם אבטחת המידע של היום, המתאפיין בהופעתם של איומים חדשים בתצורות מתחלפות ואינסופיות". רובינס ציין, כי "ההיגיון היחידי שברכישה הוא כנראה בכך שלאינטל יש הרבה כסף והבנקים בימים אלה לא נותנים את החזר ההשקעה הטוב ביותר. הם (בכירי אינטל – י.ה.) אמרו לעצמם: 'הבה נפזר את סל הרכישות שלנו, ומה שחם היום זה אבטחה – אז הבה נרכוש חברת אבטחה'. ממילא מק'אפי הודיעה שהיא מעוניינת להירכש. בכל מקרה, אם מישהו מכם, העיתונאים, יידע את סיבת הרכישה – הוא מוזמן לצלצל אליי".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

לדברי רובינס, "השילוב של שתי הטכנולוגיות בעייתי, ובכל מקרה – חובת ההוכחה מוטלת על אינטל וחובת ההסבר של היתרון הטכנולוגי – על מק'אפי".

הוא הוסיף, כי יש לסימנטק מערכת יחסים ארוכת שנים עם אינטל וכי הוא מעריך שהיא תימשך. "בכל מקרה", ציין, "סימנטק היא המרוויחה הגדולה מהרכישה. מק'אפי הייתה המתחרה החזקה ביותר שלנו בעולם האבטחה, וכעת לקוחות שלה מביעים חשש לגבי עתידה. באופן ודאי, נתח השוק שלנו יצמח בשל הסתלקותה בצורה זו או אחרת של מק'אפי מעולם אבטחת המידע. כבר כיום לקוחות חוששים, והחשש הממשי הזה שלהם עלול להימשך לא מעט זמן".

"אני לא מודאג מתוכנות האנטי-וירוס החינמיות"

רובינס אמר, כי סימנטק לא מודאגת באשר להתמודדותה מול תוכנות האנטי-וירוס החינמיות, כיוון שלדבריו, לאחר השימוש בהן – לקוחות חוזרים אליה. "הם מוכנים להשקיע כמה עשרות דולרים בשנה על מנת להבטיח את הנכס העיקרי שלהם, המידע", ציין. "מחשב שהתקלקל אפשר להחליף, אבל מידע שאבד או נגנב – קשה יותר להשיג. אימא שלי רוצה תמיכה ושירות, וזה ניתן להיעשות רק במודל מסחרי מסורתי".

הוא התייחס בדבריו גם למיחשוב הענן ואמר, כי "ההגדרה של מהות מודל זה טרם עוצבה וקובעה. הגבולות בין סוגי העננים השונים – פרטי, ציבורי, ובן כלאיים – טרם הוסכמו. בכל מקרה, אנחנו נערכים מזה תקופה ארוכה לאבטח את מיחשוב הענן, ויש לנו פתרונות לתצורות השונות שבהן הוא צפוי להופיע".

מסקר שביצעה החברה, ושרובינס ציטט אותו, עולה ש-53% מכלל ספקי התשתיות הקריטיות בעולם הותקפו בממוצע עשר פעמים בחמש השנים האחרונות. הוא הוסיף, כי העלות הכספית הממוצעת של כל אחת מתקיפות אלה עמדה על 850 אלף דולרים. "ספקי תשתיות קריטיות באים מתעשיות חשובות לכלכלת מדינה או לחברה, כמו: חשמל, מים, גז וטלקום", אמר. "אם רשתות האינטרנט והתקשורת שלהם יותקפו בהצלחה ויושבתו – התוצאה עלולה להגיע לכדי איום בפועל על ביטחון המדינה. אבטחת התשתיות הללו אינה רק בעיה ממשלתית". הוא סירב להתייחס למידע שאותו אספה סימנטק על התולעת סטוקסנט (Stuxnet), ואמר, כי "אנחנו אוספים מידע על כל סוגי האיומים, ועושים זאת כל הזמן. אנחנו משתפים פעולה ומחליפים מידע בנושא עם ממשלים של מדינות רבות, בהן ארצות הברית, אוסטרליה וישראל. נמשיך להעמיק בתחום זה בשני היבטים: בשאלה איך אתה יודע שהווירוס או הנוזקה הוא אכן כזה ובשאלה כיצד לסננו ולמנוע את הגעתו לרשת התקשורת הארגונית ביעילות הרבה ביותר. הסקירה והסריקה הם חשובים להצלחת המניעה".

"קשה לי לומר איפה תהיה הרכישה הבאה שלנו"

"סימנטק עלתה בדירוג ה-500 של פורצ'ן (Fortune) מהמקום ה-419 למקום ה-353", אמר רובינס. "זה לא קרה במקרה. השוק מכיר בערכנו. למרות המשבר הכלכלי העולמי, צמחנו בשנתיים האחרונות במכירות וברווחים ורכשנו טכנולוגיות בתחומים שונים בעולם האבטחה, כגון: אימות זהויות והצפנה. יתרונה של סימנטק הוא בכך שהיא מתמקדת בהגנה על התשתיות, וזה מה שמבדל אותנו משאר ענקיות ה-IT, שאינן פועלות בעולם התשתיות או שפועלות גם בתשתיות וגם ביישומים".

לשאלה לגבי רכישות עתידיות של ענקית האבטחה אמר רובינס, כי "קשה לי לומר איפה תהיה הרכישה הבאה שלנו. היא לא חייבת לבוא מעולם אבטחת המידע המסורתי, הקלאסי, אלא מכל טכנולוגיה שתספק יותר הגנה על המידע, יותר ביעילות של האיחסון, הניהול. אני מעריך, כי הטכנולוגיה הבאה תהייה באבטחה של העולם הנייד, או במניעת דליפת מידע". הוא הוסיף ש-"מאוד חשוב מה עושה הרוכשת אחרי הרכישה. להבדיל מאחרים, אנחנו משקיעים רבות באינטגרציה בין המוצרים, ובכך מספקים ערך אמיתי עבור הלקוחות".

המטרה, אמר רובינס, היא להגן על המידע, תוך חיבור שני השדות: המשתמשים והמידע. "נדרש לנהל, לאחסן, לגבות ולעשות את המידע נגיש למשתמשים, שאם לא כן – למידע הארגוני אין כל ערך", הוסיף. "מעל כל זאת, האבטחה צריכה להיות הדוקה ויעילה, מבלי שתפריע לעבודת הארגון ול-IT שלו".

רובינס סיים בציינו, כי החברה משקיעה מדי שנה 15% ממחזור המכירות שלה במחקר ופיתוח – נתון שעמד בשנה האחרונה על 800 מיליון דולרים. "אנחנו עושים זאת על מנת להיות בחזית הטכנולוגיה ולספק לשוק את מיטב פתרונות האבטחה", אמר. "נמשיך להוביל את שוק האבטחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים