כישלון למפלגת הפירטים בבחירות לפרלמנט השבדי

המפלגה לא הצליחה להיכנס לפרלמנט, לאחר שהשיגה 1% בלבד מקולות הבוחרים, בעוד שאחוז החסימה עומד על 4% ● ריק פאלקוינג', מנהיג המפלגה, אמר ש-"הרוח לא הייתה הפעם במפרשינו"

מפלגת הפירטים השבדית כשלה להיכנס לפרלמנט של המדינה בבחירות שנערכו בה אתמול (א'). לפי דיווח של האתר TorrentFreak, מספירת יותר מ-95% מקולות הבוחרים עולה, כי המפלגה צברה כ-1% בלבד – הרבה פחות מאחוז החסימה בשבדיה, שעומד על 4%.

הכישלון בבחירות בשבדיה הושג על אף שבשנה שעברה נחלה מפלגת הפירטים הצלחה גדולה כשהתמודדה על מושבים בפרלמנט האירופי. לא פחות מ-7% מתושבי המדינה נתנו לה את קולם, מה שהקנה לפירטים שני מושבים בפרלמנט של האיחוד האירופי המשותף. על סמך אותה הצלחה הבטיחו חברי המפלגה שאם הם ייכנסו לפרלמנט בשטוקהולם, הם ישתמשו בחסינות שהוא מעניק למכהנים בו כדי לארח את האתרים וויקיליקס (Wikileaks) וכמובן גם את פיראט-ביי (Pirate Bay). במקביל, התכוונה המפלגה לנסות להעביר בפרלמנט השבדי חוק שיתיר שיתוף קבצים שלא לצרכים מסחריים.

בראיון קצר שניתן לאתר אמר מנהיג המפלגה, ריק פאלקוינג', כי חבריה מאוד מאוכזבים מהתוצאות ומהצלילה החדה בתמיכה בה. “עשינו את קמפיין הבחירות הכי טוב שלנו אי פעם", אמר. "קיבלנו יותר תקשורת, יותר כתבות, יותר הזמנות לדיונים וחילקנו יותר עלונים מאי פעם. לרוע מזלנו, הרוח לא הייתה הפעם במפרשינו כמו בפעם שעברה, בבחירות לפרלמנט האירופי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים