IDC: אורקל מובילה בשוק מערכות משובצות לניהול בסיסי נתונים

קארל אולופסון, IDC: "הלקוחות רוצים שהמערכות הללו יספקו ערך עסקי באופן מיידי. אורקל מובילה שוק זה כבר שלוש שנים ברציפות וממשיכה לצמוח בו בקצב גידול מהיר יותר מכלל השוק" ● יובל סברוני, אורקל ישראל: "יותר מ-300 בתי תוכנה וחברות היי-טק ישראליות שיווקו תוכנה לחו"ל על בסיס פלטפורמות טכנולוגיות של אורקל; גם השנה ראינו עלייה משמעותית במכירות המבוססות טכנולוגיות אורקל"

אורקל (Oracle) מובילה זו השנה השלישית ברציפות בשוק העולמי למערכות משובצות של ניהול בסיסי נתונים, כך על פי חברת המחקר IDC, בדו"ח שהוציאה לקראת הכנס השנתי של החברה, שנפתח מחר (ב').

IDC מגדירה "מערכות משובצות למערכות מנוהלות של בסיסי נתונים", Embedded DBMS, כ-"רכיבי תוכנה או חומרה שספקית ה-IT מספקת לשותפותיה העסקיות, ISV's, ואלה משבצות ומטמיעות אותם בתוך מערכות או מוצרים גדולים יותר, פרי פיתוח שלהם, אשר נמכרים ללקוחות הסופיים".

מוצרי אורקל המשובצים במערכות מיחשוב של ספקיות ה-IT, כוללים בין השאר את בסיסי הנתונים המקוריים שלה וכן את אלה שרכשה במהלך השנים: בסיסי הנתונים TimesTen ו-Berkeley, וכן MySQL Server, שרת בסיסי הנתונים מבוסס קוד פתוח, פרי רכישת סאן (Sun).

"הלקוחות רוצים שהמערכות המשובצות לניהול בסיסי נתונים יספקו ערך עסקי באופן מיידי", אמר קארל אולופסון, סגן נשיא למחקר, IDC. "יכולת הניהול העצמי של מערכות משובצות אלו של אורקל, עונות על הצרכים של שותפיה העסקיים של החברה, כמו גם על אלה של הלקוחות הסופיים של המערכות. אורקל מובילה שוק זה כבר שלוש שנים ברציפות וממשיכה לצמוח בו בקצב גידול מהיר יותר מכלל השוק".

"לחברה יש יכולת לתמוך בסוגים שונים של יישומים ומוצרי חומרה שצריכים לרוץ ולהיות מנוהלים בסביבות שונות ולעיתים נפרדות", אמר ג'דסון אלט'וף, סגן נשיא בכיר לתחום המערכות המשובצות, אורקל העולמית.

לדברי יובל סברוני, סמנכ"ל מכירות ליצואני תוכנה ISVs ו-OEMs, אורקל ישראל, "יותר מ-300 בתי תוכנה וחברות היי-טק ישראליות שיווקו תוכנה לחו"ל על בסיס פלטפורמות טכנולוגיות של אורקל". הוא הוסיף, כי "גם השנה ראינו עלייה משמעותית במכירות המבוססות טכנולוגיות אורקל. לא רק החברות המסורתיות, אשר הוסיפו ושיפרו את מכירותיהן, דוגמת אמדוקס (Amdocs), קומברס (Comverse), אקס ליבריס (Ex Libris), נייס (Nice) ורבות נוספות, אלא אף מכירות מחברות אשר הצליחו לשרוד את המיתון, תוך שהן משפרות את הטכנולוגיה והמיקוד שלהן, ועתה רואות פירות למאמציהן".

סברוני הוסיף, כי הטכנולוגיות המשובצות במערכות של יצואני התוכנה הישראליים הפועלים בשוק הבינלאומי, הן של אורקל עצמה, כמו גם של חברות אותן היא רכשה, דוגמת BEA ,GoldenGate ,TimesTen ואחרות.

"טכנולוגיית אורקל מאפשרת חופש מלא בבחירה של הפלטפורמה, כך שניתן להשתמש בלינוקס (Linux), יוניקס (Unix) או בחלונות (Windows). המובילות של אורקל בשוק בסיסי הנתונים העולמי מהווה יתרון, עובדה המספקת נקודת פתיחה טובה יותר עבור ספקי פתרונות מבוססי אורקל", אמר סברוני. "לעתים, אורקל מהווה אף דרישת סף בתהליך בחירת חבילת התוכנה על ידי הלקוח הסופי. היכולת שלנו היא להתאים ללקוחות בכל הגדלים ולגדול עם הלקוח בהיקפי עבודה קטנים ועד תמיכה במיליוני לקוחות".

הוא סיים בציינו, כי גם השנה, כמו בכל השנים האחרונות, אגף יצואני התוכנה בראשותו מוביל בין כל סניפי החברה באירופה, בשיווק פתרונות תוכנה מבוססי אורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים