אחרי חרם של שנתיים: ג'וני מיטשל חזרה לספוטיפיי

בתחילת 2022 - בהקשר להפצת מידע שגוי על קורונה! - הסירו המיזוקאית וידידה הטוב, היוצר ניל יאנג, את כל הרפרטואר המוזיקלי שלהם משירות ההזרמות ● כעת החזירו השנים את המוזיקה המעולה שלהם - מבלי להבהיר מדוע

חזרה לספוטיפיי. ג'וני מיטשל.

ג'וני מיטשל, אגדת המוזיקה האמריקנית-קנדית בת ה-81 – הידועה בזכות המילים הפואטיות שלה, הלחנים הייחודיים והקול הגבוה והמקורי – חזרה לספוטיפיי (Spotify) שנתיים אחרי שנטשה בהפגנתיות את פלטפורמת הזרמות המוזיקה הפופולרית. מעריצים של מיטשל גילו את הדיסקוגרפיה הנרחבת שלה זמינה בשירות בשבוע שעבר (ה'), והדבר סימן סיום שקט לחרם שנמשך שנתיים, ושהתחיל – מי בכלל זוכר את התקופה הטעונה ההיא – בעידן מגיפת הקורונה ובהקשר אליה.

נזכיר כי בינואר 2022 מיטשל איחדה כוחות עם חברה הוותיק, המוזיקאי ניל יאנג, ושהשניים השיקו, במקביל וכאקט מחאה פומבי, חרם על ספוטיפיי והסירו ממנה את יצירותיהם.

המעשה של שתי אגדות המוזיקה נבע מהתקוממות כנגד זה שהפלטפורמה הפיצה בזמנו, לטענתם, תוכן  שענייניו התנגדות לחיסוני הקורונה ואפילו הכחשת קיומה של המגיפה העולמית – שנראה להם מזיק ומסוכן לציבור. המדובר בעיקר בפודקאסטים של השדר המוביל בחום, ג'ו רוגן, שמתחזק בספוטיפיי את הפודקאסט המצליח במיוחד ששמו The Joe Rogan Experience. רוגן, הידוע בראיונות הפרובוקטיביים שלו, ספג בעבר ביקורת רבה על הפצת מידע מוטעה, במיוחד בנוגע לפנדמיה.

את שיא הזעם יצרה בזמנו החלטת ספוטיפיי להותיר על כנו פודקאסט ספציפי שבו ראיין רוגן את ד"ר רוברט מאלון, וירולוג שטען שפיתח את טכנולוגיית ה-mRNA, ששימשה לחיסוני הקורונה. ד"ר מאלון – שקודם לכן נחסם מטוויטר (כיום X) בשל הפצת מידע שגוי על קורונה – שטח בפרק הפודקאסט כמה תיאוריות קונספירציה, ביניהן למשל הרעיון שאנשים שהתחסנו חווים "הזיות המוניות", וטען שבתי חולים מרוויחים כסף מחולי קורונה, ולכן ממהרים להתייחס לכל מטופל שהוא כאל חולה במגיפה.

האם יש מקום בספוטיפיי לתוכן שנוי במחלוקת?

ההחלטה של מיטשל להסיר את המוזיקה שלה במחאה על דברי ד"ר מאלון, ויותר מכך בגלל התנהלות ספוטיפיי בנדון, עוררה הדים עמוקים בקרב המעריצים. הזמרת-יוצרת הייתה מוכרת כלוחמת צדק חברתי ויושרה אמנותית מימים ימימה, והפעולה הנחרצת שלה, לצד זו של יאנג, עוררו בזמנו דיונים בנוגע לאחריות של שירותי הזרמת המוזיקה והפודקאסטים על התכנים המועברים דרכם לציבור.

הסיבות לחזרתה של מיטשל לספוטיפיי עדיין לא ברורות. היוצרת או נציגיה לא שחררו הצהרות רשמיות כלשהן בנוגע לשינוי הגישה. גם ספוטיפיי לא התייחסה לכך רשמית.


יצוין כי קדם ל-מיטשל יאנג, ששב בעצמו לספוטיפיי באחרונה. יאנג הבהיר שעמדתו לא השתנתה בנוגע לתוכן של רוגן, והביע תסכול מכך שה-The Joe Rogan Experience הפך לפודקאסט בלעדי לספוטיפיי, ובעצם סיפק לחברה השוודית מונופול על תכנים שבעיניי יאנג הם מאוד שנויים במחלוקת.

לא ידוע אם חזרתה של מיטשל מסמלת שינוי בגישתה או שהיא תוצאה של משא ומתן בין הצוות שלה לספוטיפיי. כמו כן, לא ברור אם חלו שינויים כלשהם במדיניות ניהול התוכן של ספוטיפיי, שהם אולי שגרמו לאמנית לחזור לשירות המצליח.

דבר אחד בטוח – המוזיקה של ג'וני מיטשל וניל יאנג שוב נגישה למיליוני מעריצים בספוטיפיי, ונקווה שלא באופן זמני אלא לצמיתות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים