מארחי Airbnb שימו לב: בקרוב יאסר עליכם שימוש במצלמות אבטחה

מהפלטפורמה נמסר כי הסיבה לשינוי במדיניות הוא שהחברה שואפת "לפשט" את מדיניות האבטחה שלה, תוך מתן עדיפות לפרטיות ● השינוי ייכנס לתוקף עד סוף החודש הבא

מצלמות אבטחה יאסרו בנכסים המוצעים דרכה. Airbnb.

בעדכון מדיניות חדש ומשמעותי, Airbnb, פלטפורמת ההשכרה המקוונת שבסיסה בסן פרנסיסקו, הודיעה אתמול (ב') כי היא אוסרת על בעלי דירות שימוש במצלמות אבטחה פנימיות בנכסים שלהם שהיא מציעה להשכרה, וזאת ברחבי העולם. השינוי הזה, שאמור להיכנס לתוקף עד סוף אפריל, הוא חלק מהמאמצים של Airbnb 'לפשט' את מדיניות האבטחה שלה, תוך מתן עדיפות לפרטיות.

לפי החברה מדובר בהחלטה מושכלת שלוקחת בחשבון את כל הנוגעים בדבר. ג'וניפר דאונס, ראשת מדיניות הקהילה והשותפויות של Airbnb, צוטטה בהצהרה שנשלחה לתקשורת ובה אמרה: "השינויים הללו נעשו בהתייעצות עם האורחים, המארחים ומומחי הפרטיות שלנו, ואנו נמשיך לחפש (מהם – ג"פ) משוב, כדי להבטיח שמדיניותנו תעבוד עבור הקהילה הגלובלית שלנו".

בעבר אפשרה Airbnb שימוש במצלמות אבטחה פנימיות באזורים משותפים בדירות המוצעות בפלטפורמה שלה – למשל במסדרונות ובחדרי השינה – וזאת כל עוד מיקומי המצלמות נחשפו בשקיפות למשתמשים. כעת, על פי המדיניות החדשה, המארחים עדיין יורשו להשתמש במצלמות פעמון הדלת ובמוניטורים המפקחים על עוצמת הרעש בדירות – המותרים רק בחללים משותפים – וזאת שוב, כל עוד מיקום ונוכחות המצלמות נחשפים וידועים ללקוחות. יצוין כי המדיניות החדשה של החברה גם אוסרת על מארחים להשתמש במצלמות חיצוניות, כדי לפקח על חללים פנימיים.

האורחים צולמו ללא ידיעתם

מסתמן שהסיבה למהלך היא העובדה שאורחי Airbnb דיווחו בעבר כי מצאו מצלמות נסתרות בדירות ששכרו דרך הפלטפורמה, כולל בחדרי השינה שלהם, ומצלמות אלו צילמו אותם ללא ידיעתם או אישורם.

"אנחנו באמת אסירי תודה על כך ש-Airbnb הקשיבה לאלה מאיתנו שדחפו וקראו להם לשים את הבטיחות והפרטיות במקום הראשון", אמר אלברט פוקס קאהן, מייסד ומנהל בכיר של פרויקט Surveillance Technology Oversight Project, ארגון פרו-פרטי, ל-WRIEDלדבריו, "המהלך רק מדגיש את העובדה שמעקב תמיד נותן כמות עצומה של כוח למי ששולט במערכת המצלמה, כאשר משתמשים בו בנכס שאתה שוכר, בין אם זה בעל בית או Airbnb, זה (המעקב באמצעות צילום הדירות – ג"פ) בשל לניצול".

על אף השינוי המהותי, לפי הגרדיאן, עדכון המדיניות צפוי להשפיע רשמית על מספר קטן של מארחים יחסית, מכיוון שרוב הרישומים של Airbnb לא מדווחים שיש להם מצלמות אבטחה פנימיות. מאידך, בהחלט יתכן שמספר לא מבוטל של מארחים הסתיר את העובדה שמצלמות מותקנות בדירות. מעתה, אם מארח יתפס כמפר את המדיניות החדשה – הוא יסתכן באיבוד חשבון ה-Airbnb שלו.

ההודעה כבר זכתה למגוון תגובות במדיה החברתית. היו מי ששיבחו את המהלך כצעד הכרחי להבטחת פרטיות המשתמש, אחרים העלו חששות לגבי ההשפעה לרעה שעלולה להיות לשינוי על יכולת המארחים להגן על נכסיהם.

משתמש X המכונה Occam Was Right צייץ וטען: "Airbnb אוסרת על מצלמות אבטחה פנימיות בתוך הנכסים שלה. אז אם תפרטו בה (בפלטפורמה – ג"פ) את הבית או הדירה שלכם, צפו שהחפצים האישיים שלכם ייגנבו והרכוש שלכם יושחת. כל עוד אתם בסדר עם זה, אתם אמורים להיות בסדר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים