"אנחנו צריכות את הגבורה הנשית שהתגלתה במלחמה – גם בהיי-טק"

"למדנו על בשרנו וראינו במו עינינו איזו מכפלת כוח זו לפתוח את השורות, לתת מקום שווה ומשפיע גם לאחיות, לנשים, לאימהות שעשויות ללא חת", כך אמרה רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, בוועידת המנכ״ליות של איגוד ההיי-טק

רעיית הנשיא, מיכל הרצוג.

״אני מברכת בכל ליבי על ההתכנסות הזאת, שמבקשת להפנות זרקור על העשייה המופלאה של נשים גיבורות, פורצות דרך של ממש, בחזית ובעורף, ולא פחות למנהיגות נשית בהיי-טק ובזמן מלחמה בפרט. בתוך ימי הלחימה המטלטלים שעוברים עלינו ממש מראשיתם ב-7 באוקטובר אנחנו נחשפים לגילויים יוצאי דופן בעוצמתם של גבורה, אצילות ומסירות נפש. בכל אחת מהחזיתות הבוערות שאנחנו מנהלים מאז שמחת תורה, אנחנו מוצאים נשים לוחמות, עזות רוח, הניצבות במלוא העוצמה כגיבורות השעה. על רקע כל זה יש לומר בגלוי – אנחנו צריכים וצריכות את הגבורה וההשפעה הנשית הזאת סביב שולחנות ההנהגה וקבלת ההחלטות. כן, גם בעולם ההיי-טק, אשר יש לו מקום משפיע כל כך בחיינו כחברה וכמדינה. הרי למדנו על בשרנו וראינו במו עינינו איזו מכפלת כוח זו לפתוח את השורות, לתת מקום שווה ומשפיע גם לאחיות, לנשים, לאימהות שלנו, ללוחמות הללו – העשויות ללא חת. מי ייתן ונוביל כולנו יחד את החברה הישראלית לעבר חוף מבטחים במהרה ובבטחה״.

דברים אלה אמרה רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, בוועידת המנכ״ליות השנתית של איגוד ההייטק הישראלי, Woman CEO Summit 2024, שהתקיימה אתמול (ג') בבורסה לניירות ערך בת״א.

ועידת המנכ״ליות השנתית נערכה זו השנה השנייה, בסמוך ליום האישה הבינלאומי, ועוסקת בקידום נשים בהיי-טק.

בוועידה התקיימו הרצאות טד, ראיונות אחת על אחת ופאנלים בנושאים בוערים כגון: הטלטלה בענף ההיי-טק נוכח אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל', אתגרים מרכזיים עמם מתמודדות נשים בהיי-טק הישראלי, כיצד ניתן להצמיח חדשנות גם בעתות של חוסר יציבות ושל משבר כלכלי מקומי וכלל עולמי ועוד. נושאים נוספים שעלו בוועידה עסקו בסוגיות של קידום נשים הלכה למעשה, כיצד ניתן לעודד יותר נשים להיכנס לענף ההיי-טק, ומה נדרש לעשות על מנת שנראה יותר נשים בתפקידי ניהול בהיי-טק.

שנייה משמאל: מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההיי-טק, ולידה מריאן כהן, יו"ר האיגוד, ורון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים.

שנייה משמאל: מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההיי-טק, ולידה מריאן כהן, יו"ר האיגוד, ורון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים. צילום: ליאת מנדל

מאיה שוורץ, מנכ״לית איגוד ההייטק הישראלי, ציינה, כי ״ועידת המנכ״ליות השנתית מתקיימת זו השנה השנייה לקראת יום האישה, אך הניצחון והחגיגה האמיתיים יהיו ביום שנפסיק לציין את יום האישה כי כבר לא יהיה בו צורך. המשבר שאירע ב-7 באוקטובר הוכיח לכולן ובעיקר לכולם – את נחישותן, גבורתן ועוצמתן של נשים – דבר שריגש את כולנו וגרם לנו גאווה ענקית. בעולמות ההיי-טק המצב הקיים הוא, שבמקום שנראה גדילה וצמיחה של נשים לעמדות מפתח, אנו רואים קיפאון ואפילו הליכה לאחור. בעולם בכלל ובישראל בפרט אנו עדיין עדים לאפליה: מתוך המשקיעים רק 5% הן נשים אנג'ליות, רק 15% מהשותפים בקרנות הון סיכון הן נשים ורק ב-15% מהמיזמים יש נשים יזמות – לעומת כ 25% באירופה ובארה"ב. חייבים לשים את זה על השולחן בכל מקום וכל דיון, זו מטרת-על שחייב להיות לה מקום בכל שיח״.

״דווקא בתקופה זו ונוכח מה שעברנו בחודשים האחרונים, מיעוטן של נשים בתעשייה, באקדמיה ובעמדות מפתח בעולם העסקי הוא מצב בלתי מתקבל על הדעת  שאותו יש  לתקן ולשפר״, אמר מריאן כהן, יו"ר איגוד ההייטק הישראלי בהתאחדות התעשיינים. ״עובדה זאת מצטרפת לתופעה של מיעוט משווע של נשים גם במגזר הציבורי ובוודאי שבהנהגה הפוליטית בישראל. לנשים תרומה משמעותית למגזר העסקי בישראל ולתעשיית ההיי-טק בפרט ומקומן סביב השולחנות בהם נלקחות ההחלטות היא קריטית. חברה שלא משכילה למצות כראוי את היכולות של כלל ההון האנושי שברשותה היא חברה שלוקה בחסר, והדבר משפיע באופן ישיר על היכולת שלה לשגשג ולממש את מלוא הפוטנציאל שלה. זוהי חובתנו לנפץ את תקרת הזכוכית ולהסיר את החסמים העומדים בפני נשים מלהשתלב כשוות לצד גברים בכל שדרות הניהול הבכיר״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים