גיימר יהודי הוחרם מטורנירים בשל "זהותו הציונית"

סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל CAM, התנועה למאבק באנטישמיות: "חלחול השנאה לישראל וליהודים הגיע גם לעולם הגיימינג" ● פליקס חסון, צעיר אמריקני, כונה "סמור ציוני גזען" והשתתפותו בטורניר בוטלה

סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל CAM, התנועה למאבק באנטישמיות.

האם גל האנטישמיות העולמי שוטף גם את עולם הגיימינג? פליקס חסון, גיימר תחרותי מארה"ב, הוחרם מטורניר בשל "זהותו הציונית".

סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל CAM (ר"ת Combat Antisemitism Movement), התנועה למאבק באנטישמיות, אמר כי "מאז אירועי השבת השחורה, גילויי האנטישמיות בעולם עלו במאות אחוזים, ואנו מקבלים דיווחים ועדויות על חלחול השנאה לישראל וליהודים גם לתחומים כמו עולם הגיימינג".

טורניר הגיימינג שממנו הוחרם חסון. Luminosity Makes BIG Moves 2024.

טורניר הגיימינג שממנו הוחרם חסון. Luminosity Makes BIG Moves 2024. צילום: לכידת מסך מאתר האירוע

חסון, בן ה-20, היה אמור להשתתף בטורניר LMBM – ר"ת Luminosity Makes BIG Moves 2024 – שייערך בסוף השבוע הקרוב בניו יורק. הטורניר מתארח על ידי Even Matchup Gaming, בשיתוף Luminosity. לחסון, המשחק תחת הידית (כינוי משתתף) T_pot – לא נמסר הסבר רשמי לאיסור השתתפותו במשחקים.

"הציוצים שלי תמימים למדי"

חסון מתמודד באחרונה עם שטף הטרדות מקוונות, בשל דעות פרו-ישראליות שהביע ברשתות החברתיות. מניעת הגעתו לטורניר זה וטורנירים נוספים – היא עליית מדרגה ביחס אליו. ציוץ שפרסם מארגן הטורניר אירודוסק הבהיר את הסיבה להחרמתו: המארגן קיבל ציוץ מגיימר בשם שומר הג'ונגל (כינוי המהדהד לשנאת שחורים – י"ה) ובה נכתב: "למה שניתן ל-סמור (חיה ומילת גנאי – י"ה) הציוני הגזען להשתתף באירוע?". לצד השאלה הודגשו פרסומים וציוצים קודמים של חסון, שהם בעלי זיקה לישראל.

חסון, שלומד כעת בקולג' לאחר שהות בת שנה בישראל במסגרת תכנית סטודנטים, סיפר שנדחה לאחר מכן גם מטורנירים שבועיים נוספים על ידי Waypoint Cafe NYC בניו יורק ו-Game Guys Entertainment ביוסטון.

הוחרם מטורניר בשל "זהותו הציונית". פליקס חסון, גיימר תחרותי מארה''ב.

הוחרם מטורניר בשל "זהותו הציונית". פליקס חסון, גיימר תחרותי מארה"ב. צילום: יח"צ

מארגן הטורניר ביוסטון, ג'ורדן לואיס, כתב "אמנם להיות ציוני לא מחשיב אותך כאדם רע, והדעות שלך והאופן שבו הן באות לידי ביטוי הן שלך, אבל זו החלטה שלי שלפעמים לביטויים האלה יש השלכות". מארגנת הטורנירים של Waypoint Cafe כתבה לחסון כי "הצוות ראה את הציוצים שלך והצהרות אחרות שסופקו לנו. בהמשך לכך הסכמנו פה אחד פה אחד שסוג ההתנהגות הזה לא מתקבל בברכה אצלנו".

CAM, התנועה למאבק באנטישמיות, הוקמה ב-2019 ועוסקת, בין השאר, בניטור אירועים אנטישמיים בעולם, בבניית תגובה "תוך כדי תנועה" ובפעילות פרואקטיבית למול השנאה והדה-לגיטימציה ליהודים ולישראל.

התנועה טיפחה בריתות, יוזמות וקשרים עם קובעי מדיניות ברמה הגלובלית, הלאומית והמקומית – בדגש על אירופה וארה"ב. רויטמן-דרטווה עמד בעבר בראש יחידת המאבק בדה-לגיטימציה של ישראל בעולם בקונגרס היהודי העולמי. הוא הקים את מדור הניו-מדיה בחטיבת דובר צה"ל וניהל אותו במהלך המבצעים "עמוד ענן", "צוק איתן", חטיפת ורצח שלושת הנערים וכן בשחרור גלעד שליט.

"כולם בקהילת הגיימרים יודעים שאני יהודי, אינני שומר זאת בסוד", אמר חסון. "אני מאוד גאה בזהות שלי, ומאוד פתוח לגבי התמיכה שלי בישראל. הציוצים שלי תמימים למדי, וההשמצות באינטרנט, לפיהן אני 'סמור ציוני גזעני' ו'חובב רצח עם', לא גורמות לי לחוש כל כך טוב, בלשון המעטה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זאב

    העולם של המשחקיםהאלה זר לי. האין מישהו בתחום שמוכן לארגן חרם נגד הטורניר הזה?

אירועים קרובים