לא רק טלפונים: שיאומי הכריזה על הרכב החשמלי הראשון שלה

לפי שיאומי, ה-SU7 הוא סנונית ראשונה שלה בעולם הרכבים החכמים, והיא מעוניינת להיות אחת מחמש החברות המובילות בתחום

הרכב החשמלי SU7 של שיאומי.

כששיאומי הכריזה על מערכת ההפעלה החדשה HyperOS ציינה החברה שהיא מיועדת לאקו-סיסטם גדול הרבה יותר מאשר טלפונים בלבד – התחום שבו היא בנתה את עיקר המוניטין שלה. ברשימה היו גם מכוניות חכמות, וזה הופך כעת למציאות עם ההכרזה של החברה על רכב חשמלי ראשון מתוצרתה, שעונה לשם SU7.

מדובר ברכב משפחתי והוא, לפי שיאומי, יהיה הראשון מתוך שורה ארוכה של רכבים שהיא מתכוונת להשיק במשך השנה הקרובה ומעבר לכך. החברה אף הצהירה שהיא מתכוונת, כמו בשוק הטלפונים, להפוך לאחת מחמש החברות המובילות בתחום הרכבים החשמליים.

כאמור, מערכת ההפעלה של המכונית תהיה HyperOS, שלפי שיאומי, מהנדסיה עבדו על פיתוחה במשך שש שנים, כך שהשילוב של הרכב עם העולם הדיגיטלי של החברה אמור להיות חלק ולהציע ממשקים עם הרבה קווים מקבילים.

הרכב מגיע עם סוללה גדולה יחסית של 150 קילווואט/שעה, שאמורה, לפי תקן ה-EPA האמריקני, להספיק לכ-800 ק"מ, ולכ-1,200 ק"מ לפי תקן ה-CTLC הסיני, המחמיר פחות. עם זאת, מדובר בדגם הבסיסי, שמבוסס על הנעה אחורית, ועם זינוק של 5.28 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. הדגם הבכיר ייקרא CU7 Max, והוא מבוסס על הנעה קדמית, עם תאוצה של 2.78 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. הטווח המרבי שלו יהיה כ-800 ק"מ, לפי התקן הסיני.

שיאומי לא פרסמה עדיין את המחירים של שני דגמי הרכבים החדשים, אבל כבר הספיקה להכריז על גרסאות חדשות של טלפון הדגל שלה, Xiaomi 14, ושל השעון Watch S3, שכבר מגיעים עם HyperOS ועכשיו יושקו בצבע שתואם לרכב – עוד סימן לאקו-סיסטם שהחברה רוצה להציג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים