עובדי הקוסט-פלוס: הממשלה מתנכלת לנו כי הצטרפנו לתביעה נגד המדינה

בדיון שנערך אתמול (ב') בבית הדין לעבודה בירושלים, טען נציג העובדים, עו"ד יוסף ארנון, כי עובדי משרד ראש הממשלה, לדוגמה, לא הורשו לצאת לטיולים של המשרד ● "יש בעיה חמורה של תקשורת בין העובדים למעסיקים", קבע ● השופטת האיצה בצדדים לסיים את הליך הגישור אותו כפתה על המדינה בנושא מעמדם של עובדי הקוסט-פלוס

עובדי ממשלה שונים המועסקים על בסיס קוסט-פלוס שתבעו את המדינה במסגרת קבוצתית בבית הדין לעבודה, מתלוננים כעת, כי מאז שהצטרפו לתביעה, מנהליהם מתנכלים להם – ובין היתר לא מאפשרים להם להשתתף בפעילויות שונות.

בדיון שנערך אתמול (א') בבית הדין לעבודה בירושלים בפני נשיאת בית הדין, השופטת דיתה פרוז'ינין, טען נציג העובדים, עו"ד יוסף ארנון, כי "פנו אלינו, למשל, עובדים ממשרד ראש הממשלה שנאמר להם שהם לא יכולים לצאת לטיולים. אין ספק שזה בעקבות התביעה שהם חתומים עליה. יש בעיה חמורה של תקשורת בין העובדים למעסיקים".

הדיון אתמול זומן על ידי בית המשפט, במסגרת המעקב שהוא עורך אחר הליך הגישור בין המדינה לעובדי הקוסט-פלוס. המדובר בהליך שנכפה על המדינה על ידי בית המשפט בעקבות תביעה קבוצתית של למעלה מ-100 עובדי מיחשוב בממשלה, העובדים על בסיס קוסט-פלוס. המו"מ בין הצדדים תקוע כעת בעקבות חילוקי דעות בין הצדדים לגבי טבלאות סימולציה שהוכנו כדי לקבוע מה יהיה שכרם של אותם עובדי הקוסט-פלוס אם וכאשר יחתמו על הסכם קיבוצי.

בדיון בירושלים התברר, כי במקביל להליך הגישור, הקים משרד האוצר ועדה בין-משרדית שתפקידה לדון במעמד עובדי המיחשוב. אולם, מסיבות השמורות עימו, האוצר מסרב להודות בכך. כמו כן, נמסר אתמול, כי במקביל מתנהל מו"מ לא רשמי עם ההסתדרות, שהכריזה לפני כשנה על סכסוך עבודה עם הממשלה, אם נושא מעמדם של עובדי המיחשוב לא ייפתר.

בתום הדיון האיצה השופטת בצדדים לסיים את הליך הגישור וציינה, כי כבר ברור לה שהוא לא יסתיים עד סוף השנה, כפי שהנחה בית המשפט. דיון נוסף נקבע ל-9 בנובמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים