פרויקט VR ממחיש את אירועי ליל הבדולח לתלמידי בתי ספר בארה"ב ואירופה

בציון 85 שנים לליל הבדולח, השיקה ועידת התביעות בשיתוף מטא, אונסקו ו- USC Shoa פרויקט VR, אשר מביא את סיפורה של שורדת השואה שרלוט קנובלוך עם ויזואליה היסטורית על אירועי ליל הבדולח

מתוך הסרטון על ליל הבדולח.

בציון 85 שנה לליל הבדולח הכריזה ועידת התביעות בשיתוף עם USC Shoa, מטא, אונסק"ו והקונגרס היהודי העולמי על השקת תוכן VR אינטראקטיבי לתלמידי בתי ספר (על-יסודיים) באירופה ובארה"ב, שממחיש את האירועים האלימים בליל הבדולח ואת מה שהוביל אליהם, דרך עיניה של ילדה בת 6 ממינכן, גרמניה.

"האנטישמית נמצאת היום במגמת עלייה ברחבי העולם. ככל שמספר שורדי השואה הולך ופוחת, דווקא הטכנולוגיה מאפשרת לנו לשמור את הקול והעדויות שלנו עבור הדורות הבאים", מסבירה שרלוט קנובלך, שתרמה את סיפורה האישי כילדה בת 6 במינכן בערב ליל הבדולח לפני 85 שנה לטובת הפרויקט הייחודי.

הפרויקט כולל צילומים ותמונות מליל הבדולח, בשילוב קולה וסיפורה של קנובלך, החולקת עם המשתתפים את הרגעים שחוו היא ומשפחתה בעת ליל הבדולח, שאירע בערב שבין ה-9 ל-10 בנובמבר 1938, ושבמהלכו הועלו באש בגרמניה ובאוסטריה כ־1,400 בתי כנסת, עשרות יהודים נרצחו ובתי העסק שלהם נהרסו ונבזזו. חשיבותו של התיעוד מודגשת במיוחד על רקע אירועי החודש האחרון, והוא מהווה תזכורת כואבת למגמות של שנאת יהודים, אנטישמיות והכחשת שואה באירופה ובארה"ב. לאחר אירועי ה-7 באוקטובר בישראל נרשמה עלייה של מאות אחוזים במקרים של גילויי אנטישמיות פיזיים באירופה וארה"ב, ובמקביל גם ברשתות החברתיות.

הפרויקט מאפשר לתלמידים לחוות בכלים של מציאות מדומה את חוויותיה של קנובלך מאותם רגעים שבהם השנאה כלפי היהודים הגיעה לשיאה, להרגיש חלק ולשאול שאלות על אותו ערב טראגי בהיסטוריה היהודית והאנושית בכלל.

"הפרויקט והחומרים הלימודיים ישוחרר לבתי ספר בארה"ב לטובת למידה על השואה, ועל השפעות האנטישמיות" מסביר גדעון טיילור, נשיא ועידת התביעות, ומוסיף, כי "ליל הבדולח היה רגע קריטי בהיסטוריה, שבו התעמולה והאנטישמיות הנאצית הפכו ממילות שנאה לאלימות פיזית נגד יהודים. שיתוף הפעולה עם מטא והטכנולוגיה שהעמידה לרשותנו אפשרו לנו לייצר חוויה המותאמת לשפתם ועולמם של תלמידי מערכות החינוך, ולשמר את הזיכרונות והלקחים מליל הבדולח בצורה שלא הייתה אפשרית לנו קודם לכן".

לאתר הפרויקט לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים