94% מהתכנים תומכי הטרור שישראל דיווחה עליהם – הוסרו

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כ-9,500 בקשות הסרה ● מרבית התכנים דווחו ל-מטא - החברה האם של פייסבוק, ווטסאפ, ת'רדס ואינסטגרם; כ-26% מהם דווחו לטיקטוק; כ-10.5% ל-X; והיתר ליוטיוב וטלגרם

זוכה להיענות חברות הטק. המאבק בתכנים תומכי טרור ברשתות החברתיות.

פרקליטות המדינה הודיעה היום (ג') כי היא ממשיכה לטפל בחומרה בגילויי הסתה לטרור ובתכנים שיש בהם שבח ועידוד למעשי טרור, זה השבוע הרביעי למלחמת 'חרבות ברזל'.

מאז פרוץ המלחמה, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה פועלת באופן מאומץ וללא הפסקה להסרת תכנים, חשבונות, דפים ומשתמשים ברשתות החברתיות השונות, המפיצים תכני הסתה לאלימות ולטרור אשר מזוהים עם ארגון הטרור חמאס. מדובר על תכנים הכוללים דברי שבח למעשי טרור ואשר מציגים תמונות מבזות או משפילות של הרוגים, פצועים וחטופים מאזור עוטף עזה. הפעילות מתבצעת בשיתוף פעולה הדוק עם הגורמים הרלוונטיים בצה"ל, בשב"כ, במערך הסייבר הלאומי, במשרד לביטחון לאומי ובמשטרת ישראל.

במסגרת פעילות זו, עד יום א' השבוע, העבירו גורמי הביטחון אל המחלקה למעלה מ-13 אלף תכנים, דפים וחשבונות ברשתות החברתיות, שמפרסמים תכני הסתה לאלימות, הסתה לטרור, שבח למעשי טרור ותכנים של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

מהפרקליטות נמסר כי מכלל החומרים האלה, הגישה מחלקת הסייבר שלה למעלה מ-9,500 בקשות להסרת תכנים, לפי החלוקה הבאה: כ-58% מהתכנים שהתבקשה הסרתם דווחו לחברת מטא (ענקית המדיה החברתית שהיא החברה האם של פייסבוק, ווטסאפ, ת'רדס ואינסטגרם); כ-26% מהבקשות הוגשו לטיקטוק; כ-10.5% מהבקשות הוגשו ל-X (טוויטר); ואילו יתר הבקשות (כ-5.5%) הוגשו ליוטיוב, שבבעלות גוגל, ולטלגרם.

עוד נודע כי למעלה מ-94% מכלל התכנים שנתבקשה הסרתם מפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ויוטיוב – הוסרו.

נוסף על הפעילות האמורה, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה פנתה בבקשה להסרת האשטגים (תגיות הסיימון וקיטלוג הנושאים ברשתות החברתיות), אשר נוצרו עם פרוץ המלחמה ומזוהים עם ארגון הטרור חמאס.

בין היתר, הוסרו האשטגים שצורפו לעשרות רבות של סרטונים פרו-חמאסיים – סרטונים שזכו למאות מיליוני צפיות. כן הוגשה פנייה לרשת טיקטוק להסרת מספר סרטונים שבהם שירי הלל לחמאס, המשבחים את מתקפת הטרור הנרחבת שבוצעה ב-7 באוקטובר. השירים שימשו כסאונד בטיקטוק לכמה אלפי סרטונים, וטיקטוק הסירה את הסרטונים הללו. 

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Ofer Shechter‎‏ (@‏‎ofershechter‎‏)‎‏

כתב אישום על הסתה ברשת החברתית למאיסה עבד אלהאדי

פעילות זו מצטרפת למאמץ של הפרקליטות לטפל במישור הפלילי במי שמפרסמים – במפורש ואף במשתמע – גילויי תמיכה באויב ובמעשיו הנפשעים כלפי אזרחי המדינה, בשעה שחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון נלחמים באויב הרצחני. 

מאז תחילת המלחמה הגישה הפרקליטות 34 כתבי אישום בתחום זה, כשאחד המדוברים בהם הוא זה שהוגש אתמול נגד השחקנית הישראלית מאיסה עבד אלהאדי, שבין השאר כיכבה בסדרה 'מתים לרגע'. כתב אישום זה מטעם הפרקליטות הוגש אחרי שעבד אלהאדי פרסמה, לכאורה, הודעות תמיכה בחמאס אונליין.

בין השאר, כך לפי הדיווחים, שיתפה השחקנית תמונה ובה נראית פריצת הגבול בידי מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר. לתמונה זו צירפה עבד אלהאדי את המילים: "תעשו את זה בסגנון ברלין". פוסט זה שלה זכה להתייחסות מטעם השחקן עופר שכטר, ששיחק יחד עם עבד אלהאדי בעבר. שכטר שיתף את הפרסום של השחקנית וכתב: "מתבייש בך! גרה בנצרת משחקת בסדרות וסרטים שלנו, איתנו, ואז תוקעת לנו סכין בגב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים