"צה"ל עובר מהפכה דיגיטלית, שהופכת אותו לאפקטיבי וחכם"

"ממר"ם היא אחד הגופים הצה"ליים המאפשרים את המהפכה הזאת", אמרה תא"ל יעל גרוסמן, מפקדת לוטם - החטיבה שממר"ם נמצאת תחתיה, בכנס של עמותת בוגרות ובוגרי היחידה, שנערך היום (ב')

תא"ל יעל גרוסמן, מפקדת לוטם.

"צה"ל עובר בימים אלה מהפכה דיגיטלית, לרבות מהפכת AI, שהופכת אותו לצבא אפקטיבי, חכם ומוכן לכל תרחיש. ממר"ם היא אחד הגופים הצה"ליים שמאפשרים את זה", כך אמרה תא"ל יעל גרוסמן, מפקדת לוטם – החטיבה באגף התקשוב וההגנה בסייבר בצה"ל, שממר"ם נמצאת תחתיה. כמו כן, היא אמרה כי "ההתרעות המדויקות שלנו מסכלות את הפיגוע הבא".

תא"ל גרוסמן, שלפני מינויה לתפקיד הנוכחי הייתה מפקדת ממר"ם, דיברה באירוע של עמותת בוגרות ובוגרי ממר"ם, שהתקיים היום (ב') באקספו תל אביב, ופתח את שנת הכנסים והאירועים של אנשים ומחשבים. המנחה שלו הייתה מונירה סרנה, בוגרת ממר"ם, ונכחו בו אלפי בוגרות ובוגרי היחידה.

לדברי תא"ל גרוסמן, "בוגרי היחידה מביאים הישגיות פורצת דרך, שבאה מיחידות ממר"ם לדורותיהן. מדובר במשפחה מופלאה ומיוחדת, וזוהי זכות לעמוד בראש המערך הזה ולאפשר את המסע הטרנספורמטיבי של צה"ל".

"הפלטפורמות שפיתחה ממר"ם מאפשרות לצה"ל חופש פעולה בכל תרחיש, עם הגנה בסייבר ואחיזה דיגיטלית רובסטית", ציינה. "צה"ל הוא ארגון דיגיטלי חכם, עם אנשים בעלי יכולות פורצות דרך".

פעילות ממר"ם על קצה המזלג

תא"ל גרוסמן חשפה בדבריה טפח מפעילות ממר"ם: "היחידה משנה את חיי היום יום של המשרתות והמשרתים בצה"ל, עוד משלב היותם.ן מועמדים.ות לשירות ביטחון. היא מסייעת לפעילות החכמה של צה"ל בגבולות. בנוסף, היחידה פועלת בתחומי הניידות והרשת, כמו גם בעולמות הווידיאו וההתרעה בעורף – מה שמבטיח את החוסן הלאומי. בתחום הטלקום, היחידה מפעילה שלושה גדודים מקצוענים, שמובילים את התחום הזה ברמת הלאומית ומבצעים פעולות מבצעיות חכמות. בנוסף, ממר"ם כוללת את בסמ"ח – בית הספר הגדול והוותיק ביותר בצה"ל למקצועות המחשוב והתוכנה, שהכשיר ומכשיר דורות של מקצוענים, שאחרי שהם משתחררים הם מובילים את תעשיית ההיי-טק הישראלית".

"כל העשייה הזאת מבוצעת תוך שיתוף פעולה בתוך היחידה, ובינה לבין יחידות המחשוב והטכנולוגיה האחרות של צה"ל", הוסיפה.

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

לדברי מפקדת לוטם, "בימים אלה, שבהם השינויים והתמורות הטכנולוגיים מנכיחים תקופה מורכבת, אנחנו לא שוכחים שאנחנו חלק מצה"ל. יש קהילה מדהימה של בוגרי ובוגרות ממר"ם, ואנחנו מחוברים אליהם, ולעמותה, חיבור הדוק. ביחד, אנחנו משפחה מופלאה".

לסיום הזכירה תא"ל גרוסמן את רס"ן אפרת שרם זריהן ז"ל, ראשת תחום סייבר בממר"ם, שהלכה לעולמה בשבוע שעבר בתאונת דרכים בכביש 6. "משפחת לוטם מרכינה את הראש באבל על לכתה של רס"ן שרם זריהן ז"ל, וזוקפת לזכרה את העשייה שלה ואת המשמעות שהיא הביאה איתה", אמרה.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמנואל

    צה''ל צבא טיפש שמפקדיו הבכירים לא מסוגלים להבחין בין טוב לרע ומגינים על אויבי העם היהודי ונלחמים במי שהם אמורים להגן עליהם. ושום טכנולוגיה לא תעזור לזה

    1. בטלהיים

      מה זה עוזר? בלי חיילים פשוטים זה לא עוזר. האם זה מותאם לפעילות הצד השני? המלחמה באוקראינה הוכיחה דברים חדשים. יש לקחים?

    2. אבי

      אנחנו רואים את התוצאות הקשות והעגומות לצערנו הרב

אירועים קרובים