"יש לפתח את שריר ה-IT כדי לנוע מהר"

גילי הוך, סמנכ"לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי בישראכרט, סיפרה על פרויקט הטמעת פלטפורמת רד האט בחברה, שתרמה לגידול של שלושה מיליארד שקלים בהיקף תיק האשראי של החברה

גילי הוך, סמנכ"לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי בישראכרט.

"על כל שנה אומרים שהיא קשה, אבל כשביצענו בישראכרט את מהלך השינוי – זו הייתה שנה קשה. נדרשנו לשינוי משולב – עסקי-תרבותי וארגוני-טכנולוגי. היה עלינו לצאת מאזור הנוחות שלנו, לחשוב מחוץ לקופסה ולהמציא את עצמנו מחדש. זאת, כי הסביבה התחרותית שלנו השתנתה ונוספו עוד שחקנים למגרש. הטכנולוגיה היוותה מאיץ ואף חלק מהשינוי, והבנו שעלינו לפתח את שריר ה-IT, שיאפשר לנו לנוע יותר מהר", כך אמרה גילי הוך, סמנכ"לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי בישראכרט.

הוך דיברה במפגש של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים. המפגש התקיים היום (א') באולם האירועים איסט בתל אביב והנחה אותו רונן זרצקי, יו"ר הפורום. את המפגש פתח פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ונושאו היה "אתגרי המנמ"ר.ית 'על האש'". הוך תיארה את הטמעת פלטפורמת יישומי הענן ההיברידית OpenShift של רד האט בחברה – פרויקט שהחל אשתקד והסתיים באחרונה.

"ישראכרט היא מותג בן 48 שנים. אנחנו חברת כרטיסי אשראי, אבל מזמן לא רק. אנחנו חברת תשלומים עם יותר מ-4.5 מיליון כרטיסים פעילים, יותר מ-100 אלף לקוחות עסקיים, הררי נתונים ו-25 מועדוני לקוחות", אמרה.

"כדי לנוע מהר", ציינה הוך, "הבנו שאי אפשר להמשיך לעבוד כמו שעבדנו פעם. עלינו לחשוב אג'ייל – לא רק בשדה הטכני, אלא גם בביזנס, כדי להגיב מהר לצרכי השטח, להיות קשובים ולעשות שינויים פנימיים ומהירים, במטרה לבנות תשתית שתסייע לנו לענות מהר לצרכי הלקוחות המשתנים, ועם התאמה לצרכי העתיד".

"חיפשנו את הדרך המתאימה ביותר לפתח את סביבת ה-IT, לטובת תהליכי פיתוח ואספקה יעילים ומהירים יותר", אמרה. "הפלטפורמה של רד האט, שאותה הטמענו, תומכת בפיתוח, פריסה וניהול חדשניים של יישומים בסביבות הענן".

"השינוי כבר ניכר בשטח: מכירות האשראי שלנו גדלו בשנה האחרונה באופן כללי וחוו גידול משמעותי ברבעון האחרון. כשרואים את התוצאות – קל יותר לרתום את כולם. היקף תיק האשראי שלנו עמד בסוף 2021 על 5.029 מיליארד שקלים, ובסוף הרבעון הראשון של השנה הנוכחית הוא עמד על 8.251 מיליארד", סיכמה הוך.

דביר בן אהרון, מנהל טכנולוגיה ראשי בישראכרט.

דביר בן אהרון, מנהל טכנולוגיה ראשי בישראכרט. צילום: ניב קנטור

דביר בן אהרון, מנהל טכנולוגיה ראשי בישראכרט, אמר כי "הפלטפורמה שהטמענו מאפשרת לנו לאמץ תהליכי בקאנד יעילים יותר, כדי להתמקד באספקת שירותים חדשניים עבור הלקוחות. ההטמעה הניבה לנו כמה יתרונות: הפחתת זמן הגדרת והכנת התשתית משבועות לדקות, בשל תהליכים אוטומטיים; הגברת עצמאות המפתחים באמצעות ניהול סביבות בשירות עצמי; ושימוש משופר במשאבים, שיפור ביצועים והקמת בסיס טכנולוגי של קונטיינר לפי דרישה, לטובת שיתופי פעולה עם ארגוני בנקאות ופינטק אחרים – וזאת כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלנו. הפלטפורמה מספקת לנו יכולות אבטחה חזקות ויכולות גידול מהירות, בלי לוותר על יציבות וביצועים. היא תסייע לנו להפוך לספק שירותים פיננסיים חדשים עבור הלקוחות העסקיים והפרטיים שלנו. DevOps הוא שם המשחק, המפתחים קיבלו שקט תעשייתי והחיכוך בין הצוותים השונים הצטמצם".

בת אל אסף-וולצ'ק, ארכיטקטית בכירה למגזר הפיננסי ברד האט ישראל.

בת אל אסף-וולצ'ק, ארכיטקטית בכירה למגזר הפיננסי ברד האט ישראל. צילום: ניב קנטור

מהצד השני, של הספק בפרויקט הזה, דיברה בת אל אסף-וולצ'ק, ארכיטקטית בכירה למגזר הפיננסי ברד האט ישראל. היא אמרה כי "הפלטפורמה שהוטמעה מאפשרת לישראכרט להתמקד באספקת מוצרים ושירותים חדשים ללקוחותיה. כך, ישראכרט יכולה לחסוך בעלויות הרישוי, להפחית את עלויות התחזוקה של התשתית הווירטואלית, ולשפר את היציבות וביצועי היישומים של הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים