"המיינפריים חי ובועט – והוא כאן כדי להישאר"

ד"ר ויקאס סינהא, סגן נשיא ברודקום, מסביר על השירותים שמספקת החברה, המהווים את הגשר, ה'מתווך' בין עולמות ה-IT הישן והחדש, כך שחוויית צריכת המחשוב מהמיינפריים תהיה חדשנית, קלה, פשוטה ומאובטחת

ד"ר ויקאס סינהא, סגן נשיא ברודקום ומנהל חטיבת התוכנה למיינפריים.

"שנים מספידים את המיינפריים – ולא בצדק. הוא כאן, הוא עובד, הוא בועט. לשיטתי, המיינפריים מספק שקט נפשי למנמ"רים בשל התועלות הטמונות בו, ובראשן – יציבות טכנולוגית ואמינות. פה אנו נכנסים לתמונה, עם מעטפת שירותים נלווים, כך אמר ד"ר ויקאס סינהא, סגן נשיא ברודקום (Broadcom) ומנהל חטיבת התוכנה למיינפריים.

ד"ר סינהא היה דובר המפתח בכנס שערכה נספרו (NessPRO), נציגת ברודקום בישראל. הכנס נערך אתמול (ד') במלון דן אכדיה בהרצליה בהשתתפות עשרות מלקוחות החברה.

ד"ר סינהא אחראי על מוצרי CA לעולמות המיינפריים והאבטחה – בשל רכישתה על ידי ברודקום בעשור הקודם. לדבריו, "האתגר התמידי של כל מנמ"ר.ית הוא ניהול ההוצאות: האם יש להם.ן את היכולות והמשאבים לניהול ולתחזוקת הדטה סנטר? האם הם פועלים באופן יעיל לעריכת מודרניזציה של ערימת ה-IT שלהם? האם הם ממוקדים מספיק באבטחת מידע ובהגנת הסייבר? – אל תהיו בטוחים שאתם מאובטחים; האם הם יודעים באופן מלא את מפת הנכסים הארגוניים שלהם, לרבות בקרת גישה למידע רגיש? איך הארגון נערך למעבר לענן, תוך ניצול ההשקעות הקודמות שנעשו בדטה סנטר המקומי?"

"הגענו לשתי תובנות", אמר, "הראשונה – אין פלטפורמה אחת שתענה לכל אתגרי ה-IT. השנייה – המחשוב לעולם יהיה היברידי, משמע דטה סנטר היברידי, המשלב את עולם המחשוב החדש, זה הכולל ענן, למשל, עם העולם הישן, הכולל את הדטה סנטר ובתוכו המיינפריים. רק כך ניתן יהיה לתפעל את כלל מערך המחשוב הארגוני בצורה יעילה, תוך בקרות, בסביבה המורכבת ממחשוב מבוזר, בסביבה מרובת עננים, פרטי וציבורי. כך מנמ"רים יכולים לבנות אסטרטגיה של עבודה משולבת, בסביבה פתוחה – ומבוזרת, תוך מינוף השקעות העבר. אנו עושים זאת עם כלי DevOps, עם מוצרים ושירותים לתפעול ולניהול בסיסי הנתונים וה-IT, עם יכולות אבטחת מידע בשכבת האבטחה במיינפריים, עם כלים לניהול הדטה ועם API פתוחים".

כך, אמר ד"ר סינהא, "אנו בונים – עם הלקוחות הארגוניים – ערימת IT עם אינטגרציה לאפליקציות ולפלטפורמות המחשוב האחרות – מהדטה סנטר, דרך המובייל ועד הענן והעננים".

"בצד האבטחה", הסביר, "אנו מנפקים ללקוחות הארגוניים בקרה מלאה על נכסי ה-IT שלהם, בשכבת ניהול האבטחה במיינפריים, עם מענה להלימה לרגולציות, ניהול הגישה ובקרת גישה. בצד ניהול הנתונים, הרחבנו את ההיצע שלנו לתחום. בצד הגיבוי, יש לנו יכולת להעביר את הגיבוי של הנתונים מהמיינפריים – מקלטות לרכיבי אחסון חדשים, ולכל ענן ציבורי".

"טכנולוגיה היא לא כל הסיפור", אמר ד"ר סינהא, "כל חברה מפתחת טכנולוגיה. הקושי הוא בהבנה הנדרשת כדי לשלב תוכנה לטובת ההיבטים העסקיים של הארגון. ערכנו כמה יוזמות בעולמות ההכשרה וההדרכה – המטפלות בחוליה החלשה בענף: המחסור בכוח אדם בכלל ובכוח אדם מוכשר ומקצועי בפרט. כך, פתחנו את כל מערך ההדרכה המקוון שלנו ללקוחות בלא תשלום נוסף. אנו מפעילים מערך קורסים להכרת המיינפריים ולאחריו – להעמקה בו. עוד אנו מספקים לארגונים הדרכות כיצד לערוך שינויים בדטה סנטר, בתפעול, בהגירה, או בחומרה. אנו מגדילים לארגונים את רוחב היריעה ומספקים להם הצצה ל'אמנות האפשר', משמע איך לנצל את הטכנולוגיה בצורה המיטבית והמרבית".

"ישראל נמצאת בחזית הטכנולוגיה", סיכם ד"ר סינהא. "החדשנות הרבה משפיעה על כלל השוק, כמו גם ריבוי חברות ההזנק. בישראל יש כמה חברות סטארט-אפ שמאד מרשימות אותי, עם רעיונות נפלאים. השוק המקומי נכון ויכול לאמץ את האסטרטגיה שלנו לשילוב עולמות המחשוב, לניצול השקעות העבר, להגדלת היעילות התפעולית ולאבטחת מידע. החזון שלנו הוא להביא לכך שחוויית צריכת המחשוב מהמיינפריים תהיה חדשנית, קלה, פשוטה ומאובטחת – כמו בכל פלטפורמת IT אחרת. ה'קסם' הוא לפתוח את הממשקים ולחבר את עולם ה-IT החדש עם הישן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים