פרסום ראשון

נס תעביר מערכת ליבה של משרד הכלכלה לענן נימבוס

היקף הפרויקט: שמונה מיליוני שקלים לשנתיים, עם אופציית הארכה

מירי מישקובסקי, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד הכלכלה והתעשייה.

נס (NESS) מקבוצת חילן זכתה במכרז לפיתוח מערכות במשרד הכלכלה והתעשייה. היקף הפרויקט עומד על כשמונה מיליוני שקלים, וההתקשרות הינה לשנתיים עם אופציה להארכה. בעקבות הזכייה, נס תעביר מערכת ליבה של משרד הכלכלה והתעשייה לענן המחשוב הממשלתי, נימבוס.

במסגרת הפרויקט, אנשי נס יהיו אחראים על אפיון ופיתוח יישומים חדשים ותחזוקה ושדרוג של מערכות קיימות. זאת בנוסף לשירותי תמיכה.

גיא דנציג, משנה למנכל נס.

גיא דנציג, משנה למנכל נס. צילום: יח"צ

הפרויקט הראשון הוא בתחום הפיקוח על הייצוא הדו-שימושי. מדובר בייצוא של סחורות, שירותים וטכנולוגיה, אשר ניתן לעשות בהם שימוש אזרחי וביטחוני. אנשי נס יקימו ויתחזקו את מערכת המחשוב החדשה שבמשרד – לניהול, טיפול ותמיכה בתהליכי עבודה בתחום הייצוא הדו-שימושי, אפיון מחשוב כל מערך האכיפה, ממשקים לגופים חיצוניים ועוד. פרויקט זה יסדיר ויפשט את כל הקשר של ציבור היצואנים עם המשרד, וככזה – הוא יהווה אב טיפוס למערכות נוספות שעליהן תהיה אחראית נס בהמשך, בין היתר בתחומי אכיפה, מכס ועוד.

מדובר במודל חדש של עבודה במגזר הציבורי, הנקרא "שיטת תוצרים". במסגרתו, המשרד הממשלתי בוחר שותף לתחום הפיתוח, שיספק לו תוצרים כחלק מתהליכים משמעותיים המתבצעים במשרד, כגון המעבר לענן הממשלתי (נימבוס), וכן להציע פתרונות שונים בהתאם לצורכי המשרד.

המניע לפרויקט זה הוא מימוש תפיסת השירות הדיגיטלי במשרד והמעבר לענן, על מנת לשפר את השירות והמענה לתעשיינים, ולתת מענה להגדלת היצוא הישראלי. זאת, לצד הסרת חסמים ושיפור השירות בכל הנוגע לפעילות של המשרד מול גורמים בארץ ובחו"ל.

"אנו נמצאים בפתחו של עידן מרגש ומשמעותי"

מירי מישקובסקי, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד הכלכלה, אמרה כי "בשל הפרויקט, נוכל לתת מענה מוכלל לצורכי פיתוח וטרנספורמציה דיגיטלית עבור מערכות נבחרות במשרד. אנו נמצאים בפתחו של עידן מרגש ומשמעותי עבור המשרד ועבור המגזר הממשלתי בכללותו, עם המעבר לעבודה בשיטת תוצרים, המפחיתה בירוקרטיה ומקצרת את זמן ההגעה לשוק וללקוח. נאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית שלנו, כדי שנוכל להעניק מסע דיגיטלי לקהילה העסקית ולכלל מקבלי השירות מהמשרד".

לדברי אופיר גור, מנהל מינהל הפיקוח על היהלומים והייצוא הדו-שימושי במשרד הכלכלה, "מגוון התחומים והפעילויות שמשרד הכלכלה והתעשייה מטפל בהם, מצריך פתרונות מחשוב וענן הוליסטיים ומתקדמים, המותאמים לאתגרים הנוכחיים הניצבים בפני הכלכלה הישראלית. בשלב הראשון נתמקד בתחום הפיקוח על היצוא הדו-שימושי, שמהווה נושא משמעותי עבור התעשייה הישראלית בכלל ותעשיית ההיי-טק בפרט. המערכת שנשיק הינה חדשנית ופורצת דרך בהשוואה לדומות לה בעולם, ומטרתה היא בניית ממשק מתקדם ומסונכרן בין המשרד לחברות המייצאות. זאת, כדי לאפשר פיקוח גמיש, יעיל ומתקדם, המתבסס על הליך של ניהול סיכונים, תוך מתן שירות יעיל, מהיר ואיכותי לתעשייה".

גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס, אמר כי "נסייע למשרד הכלכלה להעביר את מערכות המשרד לענן במסגרת נימבוס. אנו שמחים להיות שותפים למהלך אסטרטגי זה. נספק למשרד ערך מוסף משמעותי בקידום מטרותיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים