IDC מעדכנת את התחזית: היקף ההוצאות על IT יגדל ב-2010 ב-6%

מדובר בגידול של פי שניים לעומת התחזית שפרסמה IDC במרץ, שצפתה עליה של 3% ● חברת המחקר מבססת את האופטימיות שלה על העליות התלולות בהוצאות על IT בשווקים מתעוררים, הגידולים המתונים יותר בארצות הברית ובאירופה והתוצאות הכספיות הטובות של מרבית החברות הגדולות בשוק

היקף ההוצאות על IT יגדל השנה ב-6% ויגיע ל-1.51 טריליון דולרים – כך מעריכה חברת המחקר IDC בהודעה מעודכנת שפרסמה בסוף השבוע. המדובר בנתונים הגבוהים פי שניים מאלה שפרסמה החברה במרץ – אז היא העריכה, כי ההוצאות עשויות לגדול ב-3%.

"המחצית הראשונה של 2010 הייתה יציבה וטובה מאוד, על פי כל סטנדרט מקובל בתעשיית ה-IT", אמר סטיבן מינטון, סגן נשיא לאסטרטגיית IT ב-IDC. הוא הסתמך, בין היתר, על הגידול הניכר בהיקף מסירות המחשבים האישיים שעליו דיווחו מרבית הספקים, וכן על גידולים בהיקפי השרתים הארגוניים, מערכות התוכנה והחומרה לאחסון וציוד התקשורת.

"מרבית הספקים דיווחו, כי שני הרבעונים הראשונים של 2010 היו מצוינים. בהתחשב בעובדה ששני הרבעונים הראשונים של 2009 היו גרועים, אין ספק שבהמשך השנה צפוי גידול מוגבר בביקושים לפתרנות IT", קבע מינטון.

IDC מבססת את התחזיות האופטימיות שלה בעיקר על נתונים חיוביים בשווקים מתעוררים, בהם גידול של 21% בסין, הודו (13%) ורוסיה (17%). חברת המחקר צופה, כי הגידול בשוק ה-IT האמריקני יעמוד השנה על 5%, אחרי ארבעה רבעונים של הפסדים, ואילו במערב אירופה יגדלו הביקושים ב-3%. ביפן יירשם, על פי IDC, גידול של 0.5% בלבד.

עם זאת, אנשי חברת המחקר לא מתעלמים משתי עובדות מדאיגות: המשבר הכלכלי הנמשך ברחבי אירופה וארצות הברית והאבטלה במשק האמריקני, שלא צפויה לדעוך עד מחצית 2011. על פי IDC, שלושת החודשים הבאים יראו האם מרכיבי המיתון בארצות הברית ואירופה ישפיעו על הביקושים ב-IT, או שזה שוב יצמח יותר מכלל המשק, כפי שקרה בעבר.

מרכיב נוסף שמשפיע על האופטימיות של IDC הוא התוצאות העסקיות  החיוביות של החברות הגדולות, בהן HP, מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle) ו-VMware. כולן הציגו גידולים יפים בהכנסות וברווחים, מה שמחזק את התחושה שהמחצית השנייה של 2010 תהיה טובה לא פחות מהמחצית הראשונה שלה.

IDC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים