סמסונג שוקלת לבקש סיוע מהממשל האמריקני עבור מפעל השבבים

בחברה מעריכים כי היא תוכל לקבל תמיכה ישירה במסגרת תקנות פרויקט CHIPS עבור מפעל השבבים שהיא בונה בטיילור שבטקס

מתקן של סמסונג בטקסס. מתכננת מפעל נוסף.

סמסונג הדרום קוריאנית שוקלת להיות אחת החברות שיגישו בקשה לסיוע של הממשל האמריקני במסגרת תקנות פרויקט CHIPS המאושרות. כזכור, שרת המסחר ג'ינה ריימונדו הודיעה בשבוע שעבר כי הממשל פותח את ההרשמה לקבלת הסיוע, כשהוא מעמיד סכום של 39 מיליארד דולר לתמיכה ישירה.

סמסונג בונה מפעל חדש לייצור שבבים בטיילור, טקסס וההערכה היא שהיא תשקיע בבנייה שלו סכומים שיצטברו לכדי 17 מיליארד דולר. לפי הדיווחים, בחברה מעריכים כי היא תוכל לקבל כתמיכה ישירה סכום שיגיע עד 2.6 מיליארד דולר, ושלא יפחת מ-850 מיליון דולר אם התבקשה תוגש, כלומר עד כ-15% מעלות הבנייה בפועל.

בנוסף, ההערכה היא שבמסגרת הביטחונות וההלוואות המיוחדות היא תוכל לגייס סכום נוסף בכסף יחסית נוח שיגיע לכדי 5.95 מיליארד דולרים – וביחד היא תזכה למימון של כמחצית מעליות הבנייה, שצפויה להימשך כשלוש שנים.

עם זאת, החברה מודעת לכך, שאחד התנאים לקבלת כספים הוא שהחברה המקבלת תהיה חייבת להחזיר את התמריצים שקיבלה אם היא תהיה מעורבת בפגיעה בביטחון הלאומי של ארצות הברית – וזה אומר שהחברה מודעת לכך, שהדבר יקשה עליה להשקיע במפעלים הסיניים שלה אם היא תגיש את הבקשה והיא תאושר, וזה אחד הדברים שהיא צריכה לשקול היטב מבחינתה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים