הרבה כסף עלול להיות בעיה… מה הפתרון?

משקיעים מנהלים הרבה כסף ויכולים "ללכת לאיבוד" בקלות בים הדו"חות והמסמכים ● וייזר מבקשת לענות על הבעיה הזאת, ועושה זאת על גבי פלטפורמות AWS

דניאל גרינברג, מנהלת שיווק ופיתוח עסקי ב-וייזר.

הרבה כסף עלול להיות בעיה. נשמע פרדוקסלי, נכון? לא כשזה נוגע למשקיעים, שצריכים לנהל אותו, ונתקלים בים של דו"חות ומסמכים אחרים – מה שעלול לגרום להם "ללכת לאיבוד". הסטארט-אפ הישראלי וייזר (Vyzer) מבקש לענות על הבעיה הזאת.

"ישראל נחשבת למעצמת פינטק", אמרה לאנשים ומחשבים דניאל גרינברג, מנהלת שיווק ופיתוח עסקי בחברה. "אבל", ציינה, "בעוד שהחברות בתחום מתכננות על קהלי יעד עצומים, אנחנו בחרנו נישה קטנה יותר, איכותית במיוחד – משקיעים בעלי הון עצמי גבוה מהממוצע, שעדיין לא נעזרים ביועצים פיננסיים. פרדוקסלית, עודף כסף עלול להוות לעתים בעיה, ואנחנו רוצים להיות העוזר האישי של המשקיעים הפרטיים".

וייזר נוסדה על ידי תומר שלוי, גיא גמזו וליתן יהב – יזמים ומשקיעים מנוסים, שגילו שהם משקיעים זמן רב בניהול כסף ונכסים בעקבות אקזיט שעשו. "הם מצאו את עצמם קבורים תחת ערימה גדולה של פוסטים, ניירות, גיליונות אלקטרוניים ותוכנות, מבלים אינספור שעות בניסיון למצוא, למיין, לארגן ולנהל את מידע ההשקעות המגוון שלהם. אז הם הבינו שהם לא לבד, כי יש הרבה משקיעים שנמצאים במצבם, שנאבקים שלא להשתמש בגיליונות האלקטרוניים. הם גילו שאין כלי שמאפשר להם לבצע את כלל הפעולות בצורה נוחה ואוטומטית, ובנו לעצמם כלי שכזה לצרכיהם. אז הם הבינו שיש לכך דרישה בשוק, והקימו סטארט-אפ", אמרה גרינברג.

החברה מכוונת למשקיעים בעלי הון עצמי לא גבוה במיוחד – בין מיליון דולר ל-20 מיליון. גרינברג ציינה ש-"אין לנו בעיה לנהל גם סכומים גדולים יותר, אבל משקיעים עם הרבה כסף מחפשים פעמים רבות חברה שמתמחה בטיפול בסכומים הללו. ממוצע החשבונות שלנו הוא 5-6 מיליון דולר ללקוח, ואנחנו מתמקדים בשוק האמריקני, שם יש כ-20 מיליון משקיעים כשירים שיכולים להשתמש בפלטפורמה שלנו. אנחנו פועלים מזה שנה וחצי ויש לנו לקוחות בעיקר בארצות הברית, אבל גם באוסטרליה ובמדינות באירופה".

איך הפלטפורמה עובדת ומה היא נותנת?

לדברי גרינברג, "אנחנו מנהלים את המידע בלבד – ולא מבצעים השקעות, ולכן אין לנו מחויבות רגולטורית שהלקוחות יהיו משקיעים כשירים. כשלקוחות חדשים נרשמים לפלטפורמה, הם יכולים לחבר כל מקור מידע פיננסי. אנחנו יכולים לשאוב מידע מכל הבנקים וגופי ההשקעות בארצות הברית, ולקבל תמונת מצב של הנכסים שלהם בצורה מרוכזת. בנוסף, אפשר לשלוח אלינו מידע מהשקעות שהלקוח מקבל עליהן דיווח – ונוסיף אותו".

היא ציינה כי "עד היום, חלק לא מבוטל מהמשקיעים משתמשים בכלים כמו אקסל כדי לנהל את המעקב אחרי ההשקעות שלהם. זה דורש עדכונים ידניים ולוקח המון זמן. מגבלה נוספת היא בעת ביצוע השקעות משותפות, של כמה חברים שהתאגדו יחד – מה שהופך את המעקב למאתגר. אחד הפתרונות במקרים אלה הוא ללכת ל-'פמילי אופיס' – עבור ניהול ההשקעות בלבד. לעומת ההיצע הקיים, אנחנו באים עם פתרון אוטומטי, שמאפשר לנהל את כל החיים הפיננסיים במקום אחד, בעלות מועטה וללא קשר להיקף התיק".

"המשקיעים מקבלים מאתנו תמונת מצב אמיתית של השווי שלהם ושל הביצועים של כלל ההשקעות שלהם, כולל תזרים הרווחים שהם רואים", הוסיפה גרינברג. "בנוסף, יש להם אפשרות לבצע סימולציות, דוגמת 'מה יקרה אם אמכור את ההשקעה הזאת ואוסיף כסף להשקעה אחרת – איך ישתנה תזרים הרווחים שלי?'. הסתבר לנו שהרבה משקיעים שכאלה לא באמת יודעים כמה הם שווים ומה פיזור ומיקום ההשקעות המדויקים שלהם – וזה מידע קריטי. כמו כן, אנחנו מפיקים מגוון דו"חות עבור ניהול שוטף, וכך מעניקים לגופים פיננסיים שונים יכולת להוכיח איתנות פיננסית".

היא סיפרה כי וייזר "רוכבת" על הענן של אמזון. "מה שהכי חשוב לנו הוא שמירה על המידע של הלקוחות שלנו בצורה המאובטחת ביותר, תוך זמינות מקסימלית וגמישות בפיתוח של שירותים חדשים – ואת כל אלה פלטפורמת הענן של AWS נותנת לנו", אמרה. "אנחנו משתמשים בשירותים כמו Amazon ECS , כדי לאפשר לשירות שלנו להיות זמין בכל רגע נתון, תוך חיסכון בעלויות המחשוב וקיצור משמעותי בזמני הטמעת פיתוחים חדשים. בנוסף, אנחנו משתמשים בשירות Amazon RDS כבסיס נתונים, כדי לשמור על הנתונים שלנו בצורה מאובטחת וזמינה. הגמישות של הענן בשילוב רמת האבטחה הגבוהה הוא מבחינתנו השילוב המנצח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים