הטכניון הודה: נפגענו ממתקפת כופרה

המוסד האקדמי הודה שכמה מערכות מחשוב שלו נפגעו על ידי האקרים - והשבית אותן ● התוקפת: קבוצה לא ידעה, שתקפה "בגלל מדיניות האפרטהייד של ישראל" ודורשת מהטכניון 80 ביטקוינים - סכום השווה לשישה מיליון שקלים

הטכניון.

קבוצה של האקרים תקפה היום (א') את שרתי הטכניון. בעקבות המתקפה, אנשי המחשוב של המוסד האקדמי השביתו את מערכות ה-IT שלו באופן יזום. מהטכניון נמסר כי הוא "לומד את המצב ויעדכן בהקדם".

בשלב זה לא ברורה מידת הפגיעה בתפקוד של מערכות ה-IT של הטכניון, אולם לפחות חלקן לא עובדות, כמו גם האתר של המוסד האקדמי.

בשלב זה נראה שמדובר בקבוצת תוקפים שאינה ידועה, שנושאת את השם Darkbit. היא תקפה את הטכניון "בגלל מדיניות האפרטהייד של ישראל".

בהודעת התביעה לתשלום דמי הכופר, ההאקרים דורשים 80 מטבעות ביטקוין – סכום שווה ערך לשישה מיליון שקלים, שישולמו בתוך 48 שעות. הם מאיימים שאם הם לא יקבלו את התשלום במועד האמור, הסכום לתשלום יגדל ב-30%. עוד איימו ההאקרים להציע את המידע המצוי בידם למכירה לאחר חמישה ימים מיום המתקפה.

לפי דיווחים שונים, במייל הדרישה לתשלום כתבו ההאקרים כי "משטר האפרטהייד" נדרש לשלם על השקרים והפשעים שלו, כמו גם על "הכיבוש ופשעי המלחמה" וכן על "ההרג של אנשים – לא רק פלסטינים, אלא גם נשמות של הישראלים". חוסר הבהירות בטקסט מעלה שאלות לגבי זהות התוקפים והלאום שלהם. מומחים ציינו כי מה שברור כבר בשלב זה הוא שעילת המתקפה היא אידיאולוגית-לאומנית ולא פלילית. אחרים הזכירו שבלא מעט פעמים, הדרישה לתשלום היא שהייתה הסוואה לפעילות לאומית במסווה פלילי.

מגזר ההשכלה הגבוהה – יעד מרכזי למתקפות סייבר

מהטכניון נמסר ש-"בשעות הלילה בוצעה מתקפת סייבר על ידי קבוצת האקרים על השרתים שלנו. מערכות ה-IT נבדקות כעת ולכן נותקו באופן יזום. אנחנו לומדים את המצב, נמשיך ונעדכן בקרוב".

ממערך הסייבר הלאומי נמסר כי "בעקבות מתקפת הסייבר בטכניון, המערך נמצא בקשר מולו לקבלת תמונת מצב מלאה, לסיוע באירוע ולבחינת השלכותיו".

על פי המערך, מגזר ההשכלה הגבוהה מהווה יעד מרכזי למתקפות סייבר: ב-2022 זיהו אנשיו וטיפלו ב-53 אירועים באקדמיה, שרובם נבלמו. "המערך פועל לאורך השנה מול המוסדות האקדמיים לאיתור נקודות חולשה ולהטמעת הגנות", נמסר. "באחרונה אף התקיימו כמה פגישות עם המועצה להשכלה גבוהה ונציגי המוסדות האקדמיים, מתוך הבנת האיום שדורש הידוק שיתוף הפעולה ואף בחינה של אפשרות להקמת מרכז בקרה משותף".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. האני

    למען ההגינות יש לציין ולפרסם ולומר כי הטכניון מתאפיין בשיוויון בקרב הסטודנטים ואף סגן הנשיא הוא ערבי והדברים מתנהלים על בסיס אקדמי טהור . בני לומד שם ועפ השגיו נהנה ממילגה ומתנאי דיור . לפיכך זהו ההיפך המוחלט מ אפרטהייד .

אירועים קרובים