עשרות חברות היי-טק מצטרפות לשביתה נגד התוכנית המשפטית

בין החברות שהצטרפו לשביתה: נטורל אינטליג'נס, טריגו, אלגוסק, NFX, האניוול וברקוד ננוטק ● חלקן ישבתו באופן מלא וחלקן האחר יאפשרו לעובדים שלהן לשבות מבלי לנכות להם שכר וימי חופשה

האם החלטות הממשלה פגעו בו? ההיי-טק הישראלי.

עשרות חברות היי-טק הצטרפו ליוזמה להשבתת המשק בעקבות התוכנית המשפטית של הממשלה, שמעלה חששות רבים לפגיעה בזכויות אדם, בכלכלה ובענף. השביתה תתקיים ביום ב' – היום שבו הייתה אמורה חלק מהתוכנית להיות מועלית להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. עם זאת, הח"כים מהאופוזיציה הצליחו לעכב היום את ההצבעה על כך בוועדת החוקה, חוק ומשפט, מה שיעכב גם את ההצבעה במליאה, שככל הנראה תתקיים, בסופו של דבר, בהמשך השבוע הבא.

היוזמה להשבתת המשק נמסרה במסיבת עיתונאים שמטה המאבק נגד התוכנית קיים אתמול (ג'). רשימת החברות שמצטרפות ליוזמה מתעדכנת וכוללת ארגונים ממגזרים שונים. חברות ההיי-טק שהודיעו על הצטרפותן מגיעות מתחומי פעילות שונים בענף. מדובר, נכול לעכשיו, בעשרות חברות, ביניהן נטורל אינטליג'נס, טריגו, אלגוסק, NFX, האניוול וברקוד ננוטק. יצוין שחלק מהחברות האלה מצטרפות לשביתה באופן מלא וחלקן האחר יאפשרו לעובדים שלהן לשבות מבלי לנכות להם שכר וימי חופשה.

גם סקאי מוציאה כספים לחו"ל

חברת היי-טק נוספת שהודיעה על השתתפות בשביתה היא סקאי, שמציעה פלטפורמה דיגיטלית לתחום השיווק. הנהלת החברה שלחה מייל לעובדים שבו נכתב כי "אנחנו מכבדים כל דעה של כל אדם מכל מגזר, וזוהי הסיבה שאנחנו כה נזעמים על ודואגים מהאופן והמהות של השינויים שקורים במדינת ישראל – הן במובן הערכי, שהוא הדגל שלפיו אנחנו מנהלים את החברה, והן במובן המעשי – אנחנו מודאגים מאוד מההשלכות על החברה (Society) ועל החברה (Company) של השינויים המוצעים בכמה וכמה מובנים".

"דמוקרטיה מעמידה במרכז את השמירה על זכויות האדם והאזרח, ובין היתר את הזכות לחרות, חופש הביטוי, חופש הבחירה, חופש ההתאגדות וחופש התנועה", כתבו מנהלי סקאי. "שלטון החוק הוא עקרון יסוד בדמוקרטיה, המכפיף את כולם לחוק. במובן הכי בסיסי, משמעותו: על האזרחים, וכן על הממשל, לציית לחוק, ואין מישהו שיכול להציב את עצמו מעל לחוק. חוקי היסוד הם שמעגנים ומגינים על זכויות האדם הבסיסיות. בית המשפט העליון הוא שאחראי על פרשנותם ויישומם. הם, להם ובפניהם נרכין ראש, שהרי הם התשתית ועמוד השדרה לאופן שבו נחיה וכיצד אנחנו מגינים על כלל האזרחים, כולל, ולפעמים במיוחד, מיעוטים במדינה. הפרדת הרשויות ושמירת עצמאותן של אלה הם מאבני היסוד של כל חברה דמוקרטית, והם עקרון קריטי לשמירה על האיזון בין הרשויות ועל זכויות הפרט".

ההנהלה פרסמה במכתב כמה החלטות שהיא הגיעה אליהן: להצטרף לשביתה ולסגור את המשרדים ביום ב', ולאפשר לעובדים להצטרף למסע של השריונרים מלטרון לירושלים, שהתחיל היום. בשני המקרים, היא הבטיחה שלא ינוכה לעובדים שכר. כמו כן, היא צירפה לינקים להצטרפות למסע, לתרומה למאבק בתוכנית המשפטית ולחתימה על מגילת העצמאות.

החלטה נוספת שהנהלת סקאי הגיעה אליה היא "להוציא בהקדם יתרות מזומנים לחו"ל, כפי שעשו מספר חברות עד כה וכפי שמצופה מאיתנו על ידי הקהילה הבינלאומית", כלשונה. זאת, על מנת לצמצם את הסיכון לחברה. בכך תצטרף סקאי ל-Wiz של אסף רפפורט, שהודיעה שלשום כי היא מוציאה את רוב הכספים שלה לחו"ל, לפיגי של שאול אולמרט ולקרנות פאפאיה גלובל של עינת גז, ודיסרפטיב ודיסרפטיב AI של טל ברנוח.

בסיכום המכתב של הנהלת סקאי צוין כי "אנחנו בתקווה שערכי המוסר וכוכב המצפון ימשיכו להיות נר לרגלינו. גם אם נשלם מחירים כואבים לאורך הדרך, נגן על ערכי השוויון, שלטון החוק ועל הדמוקרטיה בכללותה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. amir007

    עצוב מאוד שחברה מסחרית לוקחת צד פוליטי. הציבור יבוא איתן חשבון

אירועים קרובים