עוד פיטורים ב-טק העולמי: שתי חברות גדולות מקצצות יחד כ-3,000 משרות

אופן טקסט בישרה שעסקת רכישת מיקרו פוקוס על ידיה, בסכום של 5.8 מיליארד דולר, הושלמה, ועדכנה שתצמצם את כוח האדם שלה ב-8 אחוז ● נטאפ, המתמחה בניהול נתונים בענן, הודיעה שתפטר גם היא 8 אחוז מהמשרות שלה

גם הן במפטרות. אופן טקסט ונטאפ.

גל הפיטורים בהיי-טק העולמי הולך והופך לצונאמי, כשבכל יום חברות גדולות נוספות מודיעות שגם הן מצטרפות למקצצים בהוצאות, עקב המצב הכלכלי העולמי ואילוציו.

כעת נועד על שתי חברות גדולות נוספות שיצמצמו את מצבת העובדים שלהן בכ-3,000 משרות.

אופן טקסט – גדלה ומתחזקת אך מפטרת עובדים

אופן טקסט (OpenText) השלימה השבוע (ג') את הרכישה של חברת התוכנה ואבטחת הסייבר מיקרו פוקוס (Micro Focus) ב-5.8 מיליארד דולר. הרכישה יצרה את אחד מעסקי ניהול המידע ואבטחת המידע הגדולים בעולם. בנוסף, לפי הרוכשת, המיזוג ייצור כוח עבודה משולב בן כ-25,000 עובדים – לנרכשת יש כ-11,000 מועסקים ברחבי העולם, בעוד לאופן טקסט יש כ-14,000 עובדים בסך הכל בשלל סניפיה שעל הגלובוס. 

עם זאת, ועל אף ההתעצמות בכוחה וביכולותיה, הרוכשת בישרה בהצהרה לתקשורת כי היא עתידה לבצע מהלך כדי "לאזן את החברה המשולבת", ושהמדובר בצמצום של כ-8% בכוח העבודה שלה. לפי הנתונים שסיפקה אופן ספייס, היא עתידה לשחרר ממשרתם כ-2,000 עובדים. פיטורי עובדים אלה יסתכמו ב"חיסכון עלויות סינרגטי של 400 מיליון דולר", כך לטענת החברה.

"ל-אופן טקסט יש גישה מובנית וממושמעת למיזוגים ורכישות", נכתב מטעם החברה במייל שנשלח אל אתר CRN. "ששת החודשים האחרונים של התכנון הובילו לתוכנית אינטגרציה מוגדרת, כדי לספק תוצאות מחויבות שימצבו את החברה לזכייה בשוק ניהול המידע, כולל תוצאות לקוחות חזקות, צמיחה של החברה ותזרימי מזומנים מורחבים", הובהר ההיגיון שמאחורי המהלך במכתב. אופן טקסט נמצאת בתקופה שקטה ואמרה שתספק הערות נוספות אודות המהלך הקרוב לאחר שיחת הרווחים שלה שתיערך היום (ב').

נטאפ תיפרד לשלום מ-960 מעובדיה

כמו מנכ"לים רבים אחרים לפניו, הצדיק את המהלך מטעמי חסכון בעלויות. ג'ורג' קוריאן, מנכ''ל נט-אפ.

כמו מנכ"לים רבים אחרים לפניו, הצדיק את המהלך מטעמי חסכון בעלויות. ג'ורג' קוריאן, מנכ"ל נט-אפ. צילום: ניב קנטור

גם ענקית האחסון בענן נטאפ (NetApp) תפטר 960 עובדים. הביצוע של ההחלטה יצא לפועל במהלך שלושת החודשים הקרובים. מדובר גם כאן בהיקף של 8% מכוח העבודה של החברה.

נטאפ הודיעה על הפיטורים המתוכננים בהגשה שביצעה לרשות ניירות ערך האמריקנית, ה-SEC, ביום ג' האחרון.

כמו מנכ"לים רבים אחרים לפניו, שהסבירו את מהלכי החברות שבראשן הם עומדים למדיה העולמית, גם מנכ"ל נטאפ, ג'ורג' קוריאן, אמר לתקשורת ולעובדיו כי החברה חייבת להפחית עלויות, עקב ירידה בתנאים הכלכליים, ושכתוצאה ממנה הפכו הוצאות ה-IT ל-"שמרניות" יותר.

"אנחנו לא חסינים בפני האתגרים האלה", כתב קוריאן במייל ששלח לעובדים. "על רקע זה, עלינו להיות זריזים, לעמוד בהתחייבויותינו לטווח הקרוב, תוך מיצוב (החברה – ג"פ) להצלחה ארוכת טווח", הוא הבהיר.

נטאפ מסרה כי היא תתחיל את התהליך ברבעון הקרוב, וצפויה לחסוך 85-95 מיליון דולר בעקבותיו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאת

    לפני שבוע פוטרו כ 2000 עובדים, חלקם מהאתר בארץ. נזרקו בבעיטה מעכשיו לעכשיו עם הודעה כפי שדורש החוק ולא שום דבר מעבר, גם אלה שעבדו שנים בחברה. מייד ניתקו מהרשת הארגונית ודרשו להחזיר ציוד. יחס מחפיר לעובדים ותיקים ונאמנים בלי שום התחשבות ושום פיצוי הסתגלות על מהלך התייעלות של חברה שעושה רווחים של מאות מליוני דולרים. לברוח משם...

אירועים קרובים