מיזם שמבקש להחזיר מומחי טכנולוגיה ותיקים למעגל התעסוקה

לגאסי הוא מיזם חברתי-עסקי, שמעסיק מנהלים ועובדים מבוגרים במשרות חלקיות, זמניות או מבוססות פרויקט, במתכונת של מיקור-חוץ

מימין: זאב לשם ונועם גלייכר, מייסדי לגאסי.

אחד הצדדים הפחות טובים בעולם התעסוקה, כולל ואולי אף בעיקר בהיי-טק, הוא שאנשים בני 45 ומעלה שמחפשים דרך אחרת בקריירה מתקשים למצוא אותה. במילים פחות יפות, הם מפוטרים או מתפטרים, מחפשים עבודה חדשה, ולעתים מתעלמים מהם, ואם כבר מזמנים אותם לראיון עבודה – בסוף בוחרים במועמד צעיר יותר. כתוצאה מכך, מומחים רבים ובעלי ניסיון עשיר בענף ההיי-טק (ובכלל) מוצאים את עצמם מחוסרי תעסוקה כמה שנים טובות לפני גיל הפנסיה.

מיזם ששואף לתקן את המצב הזה ולסייע לעובדים ולמנהלים המבוגרים יותר לחזור למעגל התעסוקה הוא לגאסי (מורשת). מדובר במיזם חברתי-עסקי, שהקימו שני מנהלים ותיקים בתעשייה: זאב לשם, יזם סדרתי, יוצא רפאל ואורבוטק, שסייע לחברות טק ישראליות ובינלאומיות בתהליכי שיקום, ונועם גלייכר, יזם שמתמחה בפיתוחים טכנולוגיים לתעשיית היהלומים.

לגאסי כוללת קהילה דינמית של כ-500 מומחים ועובדים עתירי ניסיון במקצועות האנרגיה, ההנדסה, הטכנולוגיה, הפיננסים, המו"פ, התפעול והשיווק, בשווקים המקומי והבינלאומי. רבים מהמומחים שנמצאים במאגר שלה הם אנשי מקצוע בכירים, כולל מנכ"לים לשעבר, כמו גם עובדים מהשורה בקווי הייצור בתעשייה הישראלית, שמחפשים עבודה בתפעול שירותים ומערכות, ייעוץ שיווקי וכלכלי, ליווי וקידום מוצרים וטכנולוגיות.

למה דווקא עובדים ומנהלים ותיקים?

העובדים שמגיעים דרך המיזם הזה מועסקים במודל של מיקור-חוץ – באתר של החברה הלקוחה או בעבודה מרחוק. בלגאסי אומרים כי העסקתם "מאפשרת לחברות ישראליות ליהנות מראייה עסקית מרחבית של אנשי מקצוע עתירי ניסיון, כמו גם מאפשרות להיעזר בצוות מומחים מגוון מונחה פרויקט, ללא יחסי עובד-מעביד".

מנעד מומחי לגאסי כולל מתכנתים, מהנדסי מכונות, חשמל, אווירונאוטיקה, מים, מנהלי שיווק ומכירות לשווקים האזרחי והביטחוני, מנהלי כספים, מנהלי תפעול ועוד, שזמינים לעבודה זמנית, חלקית או מבוססת פרויקט בהתרעה קצרה יחסית. בלגאסי אומרים כי "השימוש בידע ובניסיון המעשי של המומחים במאגר שלנו עשוי לחסוך למעסיקים בישראל זמן יקר בחיפוש עובדים ובעלויות שכר, כמו גם ביטול של עקומות למידה ארוכות. בנוסף, הידע המצטבר שנאגר אצל המומחים שלנו לאורך שנים הוא לעיתים בתחומים שקשה למצוא כיום בשוק העבודה בישראל, כגון מתכנתים בשפות תכנות מסורתיות, אנשי תעשיה כבדה, אלקטרואופטיקה וזרם חזק, ומהנדסי מכונות ואלקטרוניקה".

חטיבת הפרויקטים של לגאסי מעמידה צוותי ייעוץ רב-תחומיים לקידום מיזמים, מוצרים וטכנולוגיות. בראש החטיבה עומד יואב וקסלר, בעברו מנהל בכיר וסמנכ"ל פיתוח בחברות היי-טק. וקסלר הוא בעל ניסיון במיון ובהעברת ראיונות למהנדסים רבים, שביצע תוכניות הכשרה עבור מנהלים ועובדים בחברות ובמפעלים בישראל ובשווקי היעד שלה במדינות אחרות.

לדבריו, "מיזם לגאסי מאגד מומחי טכנולוגיה ומחשוב ותיקים, עתירי ניסיון בתחומי המו"פ, הייצור, התפעול, הבקרה והשיווק, המהווים צוות רב תחומי אד-הוק, שתורם משמעותית, במיקור-חוץ, לפיתוח ולקידום מיזמי תעשייה וטכנולוגיה מורכבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים