מלם תים העבירה את לקוחות פוקוס למערכת שער עולמי החדשה

פרויקט הפיתוח למערכת המכס ארך ארבע שנים ועלותו הכוללת מעל 12 מיליון שקל ● המשתמשים: מאות אנשי יצוא העובדים בכ-100 ארגונים בהם מותקנת המערכת

מימין לשמאל: שלי מחרז, סמנכ"ל אגף טכנולוגיות במלם תים; אלכס נמצוב, מנהל חטיבת פוקוס במלם תים; מיכל בן-חור, מנהלת פרויקטים בחטיבת פוקוס במלם תים.

קבוצת ה-IT והאינטגרציה מלם תים סיימה פרויקט להעברת כל לקוחות 'פוקוס' (FOCUS) ממערכת יצוא סחר חוץ הישנה של המכס למערכת החדשה – 'שער עולמי', אשר פעימת היצוא שלה עלתה לאוויר ב-15 בינואר השנה. בין הלקוחות: סוכני מכס וחברות בלדרות כגון DHL ,UPS, דואר ישראל ועוד. עלות הפיתוח שהושקעה בפרויקט – למעלה מ-12 מיליון שקל.

הפרויקט, אשר ביצועו ארך ארבע שנים, כלל פיתוח מחדש של כל תמסורת היצוא מול כל הגורמים בקהילה (מכס, נמלים, מסופים וכדומה) במערכת 'פוקוס', על ידי צוות מפתחים, והתאמתה למערכת 'שער עולמי', וכן הכשרה ותרגול של כל הלקוחות לעבודה עם המערכת החדשה והעברתם אליה בו-זמנית – בהצלחה.

'פוקוס' היא מערכת ERP המשמשת סוכני מכס, משלחים בינלאומיים, מסופי מטענים ובלדרים לשידור מסרים למכס, לצורך שחרור סחורות ליבוא ויצוא. המערכת, פרי פיתוחה של מלם תים, מותקנת בלמעלה מ-100 ארגונים בארץ.

"הצלחנו לעמוד באתגר הכפול שניצב בפנינו"

מיכל בן-חור, מנהלת פרויקטים בחטיבת פוקוס במלם תים: "האתגר הגדול ביותר שעמד בפנינו היה לאפשר ללקוחותינו להמשיך בעבודתם השוטפת, ובמקביל לתרגל כמה שיותר את העבודה במערכת החדשה וללמוד אותה. הצלחנו לפתח את המערכת בצורה שתאפשר עבודה במקביל מאותה מערכת, ללא הקמת סביבת טסט. ערכנו מאות הדרכות ללקוחות, כדי להכין אותם לעלייה לאוויר בצורה מיטבית".

אלכס נמצוב, מנהל חטיבת פוקוס במלם תים: "מעבר לעבודת הפיתוח הרבה, שכללה פיתוח של עשרות מסרים לכל גורמי הקהילה ובהם נמלים, מסופי מטענים, רשות שדות התעופה, מחסנים רשויים, עמילי מכס ועוד, המטרה שניצבה בפנינו היתה העברת לקוחותינו ביום אחד למערכת החדשה, באופן חלק וללא תקלות. לשם כך קיימנו מאות שולחנות עגולים, בשתתפות גורמים שונים מהמכס ומגוון גורמים מהקהילה, אשר המערכת נוגעת בהם. בלילה שלפני העלייה לאוויר פתחנו חמ"ל של ממש, עם צוות מפתחים, ווידאנו שהכל יעבוד לפי התוכנית, ואכן כך היה".

שלי מחרז, סמנכ"ל אגף טכנולוגיות במלם תים: "כמות הפונקציות שמערכת 'פוקוס' מבצעת בתהליכי יצוא של מדינת ישראל גדולה מאוד, כך שמבחינת סדרי גודל, המורכבות היא רבה. אני שמח שהצלחנו לעמוד באתגר הכפול שניצב בפנינו, הן בתחום הפיתוח, עם התאמת מערכת 'פוקוס' לדרישות המכס החדשות, והן בפן התפעולי – להביא לעלייה לאוויר מוצלחת וקלה לכלל לקוחותינו, על פי המועד שהוגדר על ידי המכס. אחד הדברים היפים בפרויקט הוא האינטגרציה שבו, מאחר שבכל תהליך הקשור למכס מעורבים גופים רבים ושונים הנמצאים תחת פיקוח המכס. המעבר למערכת 'שער עולמי' הוא החלטת ממשלה, לה כל הגופים היו מחויבים. אני שמח שהענקנו ללקוחותינו את התנאים הטובים ביותר לבצע את המעבר בהצלחה רבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים