HP תשלם למשרד המשפטים האמריקני 47 מיליון דולרים, כדי לסיים תביעה נגדה באשמת שוחד

על פי חשדות שפורסמו באפריל 2007, היו מעורבות עשרות חברות היי-טק גדולות בפרשיות שוחד בהיקף של מיליוני דולרים ● פרשיות השוחד מתייחסות, בין השאר, לעסקאות שבוצעו עם הצבא האמריקני, חיל האוויר, ה-FBI, מחלקת המדינה, משרד החינוך ושירות הדואר האמריקני ● HP הודיעה כי אין בתשלום האמור משום הודאה באשמה או במעשים בלתי תקינים

HP תשלם למשרד המשפטים האמריקני סכום של כ-47 מיליון דולרים, על מנת לסיים אישומים נגדה בסעיפי הונאה ושוחד. החברה הודיעה כי אין בתשלום האמור משום הודאה באשמה או במעשים בלתי תקינים.

חקירת משרד המשפטים האמריקני הופנתה כלפי שלוש חברות: HP, אקסנצ'ר (Accenture) וסאן (Sun). על פי חשדות שפורסמו באפריל 2007, מעורבות עשרות חברות היי-טק גדולות בפרשיות שוחד בהיקף של מיליוני דולרים. בכתבי האישום שהגיש משרד המשפטים האמריקני, מתוארת מערכת יחסית בעייתית בין החברות הנתבעות לבין שותפות אסטרטגיות שלהן, ערוצי שיווק ומפיצים. פרשיות השוחד מתייחסות, בין השאר, לעסקאות שבוצעו עם הצבא האמריקני, חיל האוויר, ה-FBI, מחלקת המדינה, משרד החינוך ושירות הדואר האמריקני.

משרד המשפטים הצטרף לשלוש תביעות – כנגד HP, סאן ואקסנצ'ר. על פי כתבי האישום, כרתו החברות בריתות עם עשרות חברות אחרות, והחליפו ביניהן, בניגוד לחוק, תשלומים במיליוני דולרים. אקסנצ'ר ושאר החברות גבו לכאורה כספים מחברות אחרות תמורת יחס מועדף בחוזים עם הממשל האמריקני, או תמורת המלצה בפני לקוחות פוטנציאליים בממשל האמריקני.

החברות הנתבעות, על פי כתב האישום, "ניצלו לרעה את האמון שנתן בהן הממשל האמריקני … ופעלו בניגוד אינטרסים … הן העדיפו את הרווחים שלהן ואת ההכנסות של השותפות, על פני האינטרסים של הלקוחות בממשל, תוך פגיעה בעצמאות, בתחרות ההוגנת ובתהליך הרכש של הממשל". יותר מעשרות חברות שילמו לאקסנצ'ר, על פי כתב האישום, ובהן HP, סאן, EMC, יבמ (IBM), אורקל (Oracle), סאפ (SAP) וCA.

לצד אקסנצ'ר, נכתב, שילמה HP גם ל-BearingPoint ,Capgemini ,EDS ,Science Applications International וחברות נוספות. סאן שילמה לאקסנצ'ר, פרייס ווטרהאוס קופרס (PWC), וחברות נוספות.

על פי כתב התביעה, קיבלה אקסנצ'ר משותפותיה יותר מ-20 מיליון דולרים בניגוד לחוק, בין השנים 2000 ו-2006. HP קיבלה למעלה מ-3 מיליון דולרים מחברות שעוסקות בהטמעת מערכות, בין השנים 2001 ו-2006, תמורת "יחס מועדף והפעלת השפעה" על לקוחות בממשל, על פי כתב התביעה. סאן שילמה, בין השאר, 280 אלף דולרים לאקסנצ'ר ולחברות נוספות.

היום (ג') הודיעה HP כי העסקה עם משרד המשפטים "תביא להשפעה שלילית של שני סנטים מערך המניה ברבעון הפיסקלי השלישי שלה". ההסכם טעון אישור של בית המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים