האם המפעל הראשון של TSMC באירופה יוקם בגרמניה?

לפי דיווחים, יצרנית השבבים הגדולה TSMC נמצאת במגעים עם ספקים לגבי הקמת המפעל האירופי הראשון שלה בעיר דרזדן שבגרמניה

צופה שברבעון השני של 2024 תרשום גידול של 30% לפחות במכירות. TSMC.

TSMC, יצרנית המעבדים הטייוואנית הממשלתית, בודקת כבר מזה תקופה אפשרויות לבנות מפעלים חדשים מעבר לגבולות מדינת האם שלה. לאחר שהחלה בנייה של מפעל ביפן, דווח על כך שהיא מתעתדת לבנות מפעל גם בארצות הברית, בהשקעה של 40 מיליארד דולר. כעת נחשף שהיא בודקת אפשרויות גם באירופה, וליתר דיוק, בגרמניה.

לפי דיווח של האתר Digitimes, קבוצות נציגים של החברה, כבר מזה שנתיים, מגיעות לשיחות ובדיקות שטח ורקע לצורך בניית המפעל החדש, כולל היכולת של התעשייה מסביב לספק את צרכי שרשרת הייצור שלה.

מדובר במפעל שאמור לייצר וואפרים בקוטר של 12 אינץ' שעיקר הייעוד שלו הוא לספק יכולת ייצור מעבדים למפתחות שבבים ללא מפעל שנמצאות באירופה, עבור שווקים כמו רכב חכם, רובוטיקה ויישומים אחרים. הייצור של המעבדים עבור שוק הטלפוניה, המחשוב וכדומה יישאר בטייוואן לאור העובדה, שהייצור של המכשירים הסופיים המבוססים על מעבדי אלו ממוקד עדיין כמעט לחלוטין במזרח אסיה. זה גם אומר שהייצור יתמקד בטכנולוגיות פחות מתקדמות של 22 ו-28 ננו-מטר.

עיר היעד להקמת המפעל היא דרזדן שהיא עיר הבירה של סקסוני, המדינה הגרמנית שנחשבת למובילה מבחינת כמות חברות ההיי-טק הממוקמות בה. בזמנו בעיר היה ממוקם אחד מהמפעלים המובילים של AMD שעבר אחר כך לידיים של גלובלפאונדריז, מתחרה ישירה של TSMC עבור ייצור שבבים מותאם.

החברה עצמה לא אישרה או הכחישה את הדיווח, ורק מסרה, כי "אנו לא פוסלים כל אפשרות, אבל אין כרגע תוכנית מעשית כזו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דודי

    רק שלא יקימו בישראל המדינה הכי זבל בעולם

אירועים קרובים