ג'ורדנה קוטלר ממטא מצטרפת לממשלה; אוסנת מארק – בסוף לא

קוטלר, מנהלת קשרי ממשל ומדיניות במטא ישראל, תמונה למנכ"לית המשרד לנושאים אסטרטגיים ● מארק החליטה שלא להתמנות למנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, לאחר שהובע חשש שלא תעמוד בדרישות ועדת המינויים

תזוזות בממשלה.

ג'ורדנה קוטלר, מנהלת קשרי ממשל ומדיניות במטא ישראל, תמונה למנכ"ל המשרדים לנושאים אסטרטגיים – כך פורסם היום (ה') בכאן רשת ב'. לעומת זאת, אוסנת מארק, שהייתה אמורה להיות מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, הודיעה שהיא מוותרת על התפקיד.

לקוטלר יש היכרות ארוכה עם רון דרמר, השר לנושאים אסטרטגיים, ועם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. היא עבדה בקמפיין הליכוד לבחירות 2009 ולאחר שנתניהו הקים ממשלה שימשה כיועצת לענייני תפוצות במשרדו. ב-2013 היא מונתה לראשת המטה של דרמר כשהיה שגריר ישראל בוושינגטון. כלומר, קוטלר עבדה בממשלה, עם נתניהו ודרמר, לאחר מכן הייתה בכירה במטא ישראל וכעת חוזרת לעבוד עם השניים.

במסגרתה תפקידה בשש השנים האחרונות כמנהלת קשרי ממשל ומדיניות, קוטלר הייתה למעשה הלוביסטית של מטא ישראל, לפני שינוי שמה מפייסבוק ולאחריו. היא שימשה כנציגת החברה, על הרשתות החברתיות שלה, בדיונים מול הממשלה על מניעת התמיכה בטרור שפורסמה בהן, לרבות אל מול חוק הפייסבוק שאיילת שקד הגישה ב-2017, בהיותה שרת המשפטים, ונועד לחייב את הרשתות החברתיות למנוע או לפחות לצמצם את הפרסומים האלה. כמו כן, היא שימשה כלוביסטית של מטא ישראל בשאר העניינים הקשורים לרגולציה. בעבר הביעו שרים בממשלה רצון להטיל על מטא מיסים בארץ, בטענה שהיא פועלת מישראל, וזו טענה מנגד שאין לעשות זאת, משום שפעילותה מתבצעת דרך ארצות הברית ואירלנד.

לא תהיה מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. אוסנת מארק.

לא תהיה מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. אוסנת מארק. צילום: פרטי, מתוך ויקיפדיה

לעומת זאת, כאמור, ח"כ לשעבר מארק הודיעה לשר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, כי היא מוותרת על המינוי למנכ"לית המשרד. על פי דיווחים, הסיבה לכך היא שהובע חשש שמארק לא עומדת בדרישות ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה, מה שהיה עלול לסכל את המינוי שלה. השר אקוניס הביע צער על החלטתה.

ההחלטה למנות את מארק עוררה תמיהה, וברשתות החברתיות לגלגו עליה, בין היתר לאור העובדה שאין לה כל קשר מיוחד לחדשנות, מדע או טכנולוגיה. זאת, לעומת המנכ"לית הקודמת של המשרד, הילה חדד חמלניק, שהייתה מהנדסת חלל ואווירונאוטיקה. לא ידוע עדיין מי ימונה למנכ"ל המשרד.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים