דל ליצרנים ולספקים: הפחיתו את השימוש בשבבים שמיוצרים בסין

החברה מעוניינת להפסיק עד 2024 להשתמש בשבבים שמיוצרים בסין - בין אם החברות המייצרות הן סיניות או בבעלות זרה ● גם HP שוקלת לעשות זאת, עם הרכיבים שלה

מי יפגע מהמצב בהמשך? מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין.

דל, מיצרניות המחשוב המובילות, רוצה עד 2024 להפסיק להשתמש בשבבים שמיוצרים בסין. לפי דיווחים, היא כבר הודיעה באחרונה לשותפות הייצור ולספקים שלה להמעיט ככל האפשר את השימוש ברכיבים שמיוצרים במדינה זו. החברה ציינה בפנייה לאקו-סיסטם שלה שלא מדובר רק בחברות סיניות מהמסד ועד הטפחות, אלא גם בחברות בבעלות זרה שמייצרות בסין.

לפי דיווח באתר הכלכלי ניקיי אסיה, גם HP החלה לבחון את הדופק אצל ספקי הרכיבים שלה, כשגם היא שוקלת להעביר את הייצור וההרכבה של המחשבים שלה אל מחוץ לסין.

מדובר, כנראה, בהכנה של החברות לקראת המשך מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין. נראה שבדל וב-HP הבינו שהמצב בין שתי מדינות הענק לא הולך להשתפר, ובדל, כפי שציין אחד המקורות, גם לא רוצים שיהיה כתוב Made in China על המחשבים שלה – לפחות לא בחלקיהם העיקריים.

דל לא אישרה את הדברים, אבל גם לא הכחישה אותם. בהודעת החברה נמסר כי "אנחנו בוחנים ללא הרף את האפשרויות לגוון את שרשרת האספקה ברחבי העולם, וזה הגיוני עבור הלקוחות שלנו והעסקים שלנו. סין היא שוק חשוב, שבו יש לנו חברי צוות ולקוחות לשרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים