שווי השוק של אפל צנח בכטריליון דולר ב-2022

מדובר בירידה של כ-30% בשוויה של יצרנית ה-iPhone - שהיא עדיין החברה השווה בעולם ● בנוסף, אתמול (ג') ירד שווי החברה לראשונה אל מתחת לרף שני טריליון הדולר, עקב ירידה במחיר מניותיה

איבדה ב-2022 טריליון דולר משוויה. אפל.

רשת הטלוויזיה CNN דיווחה כי במהלך שנת 2022 שווי השוק של ענקית הטכנולוגיה אפל פחת בכטריליון דולר. מדובר ללא ספק בירידה הגדולה ביותר בשוק ההון האמריקני במושגים מוניטריים. שווי השוק של אפל היום הוא קצת פחות משני טריליון דולר, זו לראשונה מאז שחצה את רף שני טריליון הדולר, בינואר 2021, וכשנה מאז שחצה לראשונה את רף שלושה טריליון הדולר, בדצמבר 2021.

למעשה, גם במקרה זה מדובר ב"שיא" שלילי, כי אפל ראתה את שווי השוק שלה נסגר מתחת ל-2 טריליון דולר אתמול (ג') לראשונה מאז יוני 2021, לאחר שמניות ענקית הטכנולוגיה נפגעו מהורדת דירוג שביצע בנק Exane BNP Paribas, מה שהוסיף לחששות שההאטה בצמיחה הכלכלית תפגע.

הירידה בשווי השוק של אפל בסך טריליון דולר במהלך שנת 2022 היא אכן שיא מוניטרי, אך יחסית לחברות הטכנולוגיה האחרות, הירידה בשווי השוק של הענקית מקופרטינו, באחוזים, הייתה מתונה – 31% בלבד.

מטא, חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ואחרות, הפסידה במהלך שנת 2022 כ-66% משוויה, אך בתרגום דולרי הפסד זה הסתכם בכ-200 מיליארד דולר "בלבד".

אמזון הפסידה כ-50% מערכה, אך ירידה זו הייתה שווה "רק" כ-400 מיליארד דולר. לפיכך, אפל עדיין מובילה את טבלת החברות השוות בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים