ממש לפני שיא היסטורי: אפל קרובה לשווי שוק של שלושה טריליון דולר

מניית אפל עלתה אתמול (ב') בכאחוז, ל-181.12 דולר, וכעת חסרים קצת פחות משני מיליון דולר נוספים כדי שהענקית מקופרטינו תגיע לציון הדרך הדרמטי, ותהפוך לחברה הראשונה בעולם בשווי שלושה טריליון דולר, או יותר

מתכננת iPhone Ultra ללקוחות "בעלי יכולות"? אפל

אפל עומדת להפוך לחברה הראשונה אי פעם ששווייה העצום חוצה את רף 3 טריליון הדולר, מה שכמובן גם יהפוך אותה לחברה היקרה ביותר בעולם. נכון להיום עומד השווי של החברה על 2.98 מיליארד דולר.

ה"מסע" של יצרנית ה-iPhone האמריקנית משווי של 2 טריליון דולר לכזה המגיע אוטוטו ל-3 טריליון דולר ארך 16 חודשים. לשם השוואה, המעבר שלה משווי של טריליון דולר ל-2 טריליון דולר נמשך כמעט שנתיים.

סוכנות הידיעות רויטרס הסבירה שבמעבר המהיר יותר משווי 2 ל-3 טריליוני דולרים סייעה מגיפת הקורונה, אשר הביאה לכך שענקיות טכנולוגיה כמו גוגל, אמזון ודומותיהן יגדילו את ערכן עקב ביקוש נוסק למרכולתן.

המשיקיעים בטוחים בהמשך הביקוש להם. iPhone ויתר מוצרי אפל.

המשיקיעים בטוחים בהמשך הביקוש להם. iPhone ויתר מוצרי אפל. צילום: BigStock

עקב הצמיחה בביקוש, מניות הענקית מקופרטינו שבקליפורניה עלו דרמטית השנה.

המשקיעים, כך נדמה, היו בטוחים שהלקוחות הנאמנים של אפל ימשיכו להוציא סכומים גבוהים מהמקובל עבור מכשיריה היוקרתיים, ביניהם לא רק מכשירי ה-iPhone, אלא גם המק-בוקים, ה-iPads וה-iPods וכמובן גם ישלמו על השירותים המצליחים של החברה, כמו אפל מיוזיק ואפל TV.

הסיבה להתקרבות הדי בטוחה לציון הדרך בשווי החברה נעוצה בכך שמנייתה עלתה אתמול (ב') בכאחוז, ל-181.12 דולר, ולפיכך נדרשים עוד קצת פחות מ-2 מיליון דולר כדי שאפל תהפוך לחברה השווה ביותר בעולם, לפחות בכל הנוגע לערכה הפיננסי.

בשבוע שעבר, מניית אפל עלתה בכמעט 11% והגיעה לשיאים בארבעה הרבעונים של השנה.

יצוין כי בזמן שאפל מתקרבת לקראת שווי השוק המסחרר המדובר, המתחרה שלה, מיקרוסופט, היא החברה היחידה שנכללת יחד איתה במועדון 2 טריליון הדולר, בעוד שגוגל, אמזון וטסלה חצו "רק" את שווי טריליון הדולר. פייסבוק אגב עומדת כעת על שוי של כ-936 מיליארד דולר, והיא קרובה מתמיד להצטרף אל ארבע החברות האחרות היחידות שכבר הספיקו לחצות את רף טריליון הדולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים