אופיר אקוניס חוזר לתפקיד שר המדע והטכנולוגיה

אקוניס ישמש בתפקיד זה בממשלה החדשה, אחרי ששימש בו בין 2015 ל-2020 ● בתקופת כהונתו הקודמת הוגדל תקציב המשרד והושקו תוכניות לקידום ההיי-טק - אבל גם חל המשבר בפרויקט להב"ה, שהוביל בסופו של דבר לסגירתו

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה הפורש, אופיר אקוניס.

ח"כ אופיר אקוניס הוא שר המדע והטכנולוגיה בממשלה החדשה, בראשותו של בנימין נתניהו. אקוניס מחליף את השרה היוצאת, אורית פרקש הכהן, ששימשה בו בממשלות בנט ולפיד, וחוזר לתפקיד לאחר שכבר כיהן בו בין השנים 2015 ל-2020.

משרד המדע והטכנולוגיה, שבתקופת השרה פרקש הכהן התווספה לשמו המילה חדשנות, הוא המשרד החשוב ביותר בממשלה שעוסק בהיי-טק – אולם לא היחיד. משרד חשוב נוסף לענף הוא משרד הכלכלה, שבו יכהן ניר ברקת – איש היי-טק בעצמו, שהיה היו"ר הראשון של צ'ק פוינט. תחת משרד זה פועל מערך הדיגיטל הלאומי. עוד משרד רלוונטי, ובהיבט הכספי – הרלוונטי ביותר, הוא משרד האוצר, שבו יכהנו ברוטציה השרים בצלאל סמוטריץ' בשנתיים הראשונות לכהונת הממשלה ואריה דרעי לאחר מכן.

בתקופת כהונתו של אקוניס נרשמה עלייה בתקציב של משרד המדע והטכנולוגיה ובוצעו פעולות לחיזוק ההיי-טק הישראלי, לרבות בחברה הערבית. כמו כן, נחתמו הסכמי שיתוף פעולה מדעיים וטכנולוגיים עם מדינות שונות, למשל ארגנטינה וברזיל. מנגד, בתקופת כהונתו נרשם משבר בפרויקט להב"ה, שכולל מרכזים דיגיטליים שמופעלים באזורי הפריפריה. זאת, לאחר שמשרד האוצר התמהמה בקיום החלטת בג"ץ לקלוט חלק מהם כעובדי מדינה. הסיבה לכך הייתה רצון המדינה להפריט את פעילות המרכזים. בסופו של דבר, הממשלה החליטה לקראת סוף 2020 להפסיק את פעילות הפרויקט הממשלתי ולהעביר אותו לידי הרשויות המקומיות שירצו בכך, אולם החלטה זו התקבלה בתקופת כהונתו של יזהר שי כשר המדע והטכנולוגיה.

בשנה וחצי שבהן הייתה פרקש הכהן שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה הועברה אליו רשות החדשנות, שהייתה קודם לכן חלק ממשרד הכלכלה. הרשות עוסקת בתמיכה בסיטארט-אפים ישראליים, בחדשנות ובמו"פ. בנוסף, בתקופת כהונתה הושקו תוכניות לטיפול הממשלתי בנושא הבינה המלאכותית ולהגדלת ההון האנושי המועסק בהיי-טק – אחת הבעיות המרכזיות שמהן סובל הענף בשנים האחרונות. לצורך כך אף הוקמו ועדות ממשלתיות בראשות שניים מהבכירים בהיי-טק הישראלי – ד"ר ארנה ברי ודדי פרלמוטר, בהתאמה. מטרת הממשלה הייתה להגדיל את חלקו של ההיי-טק בכוח העבודה במשק מקצת יותר מ-10% כיום ל-15%. לא ברור האם הממשלה החדשה תדבק ביעד זה.

נתניהו מבין את חשיבותו של ההיי-טק לכלכלה הישראלית, הביע זאת לא אחת ואף פעל בנושא. כעת נותר לראות מה הוא, אקוניס ושאר שרי ומשרדי הממשלה החדשה יעשו לקידום הקטר של המשק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רויטל

    לא עשה כלום, לא יעשה כלום...בזבוז של אוויר

אירועים קרובים