בכירי היי-טק: "אין מקום לאפליה; אנחנו פסע מנקודת האל חזור"

מנהלי שורת חברות טק שלחו מכתב לרה"מ המיועד, בנימין נתניהו, שבו הם קוראים לו לחזור מהכוונה לחוקק את חוק האפליה ולהפסיק את השיח הקיצוני ● גם נס ונייס פרסמו הודעות נגד אפליה ובעד גיוון

קריאה ברורה מההיי-טק: לא לאפליה.

עוד ועוד חברות ובכירי היי-טק מצטרפים למגנים את הכוונה של הממשלה החדשה, שכלולה בהסכמים הקואליציוניים, להתיר לבעלי עסקים שלא לתת שירות לאנשים אחרים כשהדבר מנוגד לאמונה הדתית שלהם.

שורה של בכירים בהיי-טק שלחו הבוקר מכתב לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, שבו הם קוראים לו שלא להעלות את הצעת החוק ולא לפעול להתרת אפליה. "אנחנו, בכירים ובכירות במשק הישראלי, לא יכולים להמשיך ולעמוד מנגד לחדשות בימים האחרונים על הכוונה להתיר לבעלי עסקים ולגופים לבצע אפליה בין לקוחותיהם", ציינו. "אנחנו מדברים בשמם של עשרות אלפי עובדים ועובדות, אזרחים ואזרחיות ישראלים מודאגים, השותפים לתחושה שאנחנו נמצאים פסע מנקודת האל חזור".

על המכתב חתומים בכירים בשלל חברות היי-טק, בהן חברות בולטות כגון סימילארווב, טראקס, ווקמי, Logz.io, ברייט דטה, סילבר פורט, אימפרבה ואטרה. חברות נוספות שכלולות ברשימה הן מורנינג מבית חשבונית ירוקה, קרן אמיתי ונצ'רס, LSports, אקססי-בי, קיסתרה, MyGenes, וולטה סולאר, סימפלי גוד, אוקורה, Road2 וסרוולו. הבכירים כתבו לנתניהו כי "אנחנו רואים בדאגה את הפרסומים אודות פגיעה באוכלוסיות בחברה הישראלית, ומודיעים שנמשיך לפעול למען שוויון, סובלנות וביטחון לכל אחד ואחת. אנחנו תומכים בזכותם של עובדינו, חברי וחברות הקהילה הגאה וכל אדם אחר, לשוויון זכויות מלא ולחיים ללא אפליה או שנאה על רקע מין, מוצא או נטייה מינית".

"לשיח המעודד אפליה, גזענות או להט"בפוביה אין מקום בקרבנו", ציינו הבכירים. "אל לנו לשבת בצד ולתת לשיח קיצוני לפגוע במה שבנינו כאן, במרקם הייחוד והמגוון שנוצר בחברה הישראלית. הרוחות הנושבות בימים אלה עלולות להחזיר אותנו שנות אור אחורה, ואת ישראל יש להצעיד קדימה".

האם הוא יישמע לקריאה? ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו.

האם הוא יישמע לקריאה? ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו. צילום: BigStock

החתומים על המכתב מזהירים מ-"יותר ויותר קריאות לעזוב את המדינה ולצאת לרילוקיישן", אולם מציינים כי "אנחנו רואים את עתידנו, עתיד החברות שלנו ועתיד ילדינו – כאן". לדבריהם, "התיקון לחוק איסור האפליה ומה שהוא מסמל הם מהלך שמעבר לפגיעה אישית, עלול לפגוע בהתקדמות שלנו כחברה וכמדינה, להחזיר אותנו להסדרים מיושנים וארכאיים שאין להם מקום במדינה דמוקרטית כשלנו".

"זו מחויבותנו ואחריותנו כגופים עסקיים משמעותיים במשק הישראלי לצאת בקריאה חד משמעית: אין מקום לאפליה על רקע דת, גזע, מין או נטייה מינית. אנחנו קוראים לכל בעל ובעלת עסק להצטרף לקריאה ולא לאפשר את הפגיעה הזו. כולנו ערבים זה לזו וחיים פה ביחד – כבני אדם, כישראלים וכחברים האחד לשנייה", סיכמו.

נייס: "לא נעשה עסקים, לא נשרת ולא נעסיק תומכים באפליה"

האגודה למען הלהט"ב פרסמה ביממה האחרונה רשימה של חברות במשק שהצטרפו לקריאה נגד אפליה ונגד הצעת החוק. בין חברות ההיי-טק, ה-ICT וההון-סיכון שנמצאות ברשימה ניתן למנות את מיקרוסופט, וויז, אנבידיה, קרן פיטנגו, סיילספורס, טופ גרופ, בזק, אינטל, סאפ, קרן סייבר סטארטס ונטורל אינטליג'נס.

שלוש חברות נוספות פרסמו הודעות בהתאם, שהגיעו לשולחן המערכת: נס טכנולוגיות, נייס וקורנית דיגיטל.

בהודעה של נס, שפורסמה תחת הכותרת "כולנו רקמה אנושית אחת שלמה", נכתב כי "בכל יום, ובמיוחד בימים אלה, שבהם מתגבר שיח מפלה ומסית, אנחנו גאים להיות חברה המאגדת בתוכה פסיפס אנושי מגוון ופלורליסטי, חברה שמשקפת את החברה הישראלית על כל גווניה ומאפשרת כבוד הדדי, חיבור ושיתוף פעולה ללא הבדלי גזע, מגדר, גיל, תרבות, נטייה מינית, זהות מגדר או השקפת עולם. רק ביחד אנחנו יוצרים את השלם".

"אנחנו מאמינים, וגם עושים הלכה למעשה ביומיום שלנו כבר מעל 22 שנים, שחברה מגוונת, שבה עובדים ועובדות זה לצד זה א.נשים מקשת נרחבת של אוכלוסיות למען מטרות משותפות, היא מהות ההצלחה שלנו, ומוקיעים כל שיח או מעשה חשוך ומדיר", צוין.

בנס קראו הן לנבחרי הציבור והן לציבור באופן כללי "לזנוח את השיח המפלה".

בנייס ציינו כי "אנחנו מרגישים מבוכה ובושה גדולה מתוכניותיה של ממשלת ישראל החדשה, שמאלצות אותנו להגיד את המובן מאליו: נייס לא תעשה עסקים, לא תשרת ולא תעסיק כל גורם שתומך בכל אופן של גזענות, אפליה והדרה".

מקורנית דיגיטל נמסר כי "מאז ומתמיד החברה חורטת על דגלה את ערכי השוויון, הגיוון, ההכללה, הביטוי העצמי והצבעוניות ללא גבולות. הארגון שלנו מורכב מכל הגוונים של החברה הישראלית והגלובלית. פסיפס אנושי זה מעניק לנו עוצמה, יצירתיות, רב תרבותיות ויכולת להסתכל על האתגרים מזווית אחרת, ואף מקורית יותר. השיח הפתוח והרב גוני יוצר תחושת שייכות חזקה ומאפשר לנו לצמוח כחברה, שבה הביטוי העצמי של כל אחד ואחת הוא חלק בלתי נפרד מהחזון שלנו".

עדכון מ-5 בינואר:

דל טכנולוגיות ישראל הצטרפה לרשימת החברות התומכות באי אפליה ומסרה כי "החברה פועלת בדרך קבע להכלה ושוויון ללא הבדל דת, גזע, מין ונטייה מינית, מתנגדת לכל חוק שיפלה פלח אוכלוסיה או ימנע מתן שירותים עבורו, ומתחייבת למנוע אפליה בכל פעילות החברה באשר היא. החברה הגלובלית דוגלת במדיניות שתומכת בעובדים להיות מי שהם, כפי שנקבעה במסמך היעדים שקבע המייסד והמנכ"ל, מייקל דל. דל טכנולוגיות ישראל תומכת רבות במיעוטים, נשים, חברי קהילת הלהט"ב+, אנשים בעלי יכולות שונות וקבוצות בתת ייצוג, כגון חרדים וערבים. מטרתה של החברה היא לייצר סביבה בטוחה בכל ארבעת אתריה בישראל, ולעודד דיאלוג פתוח והבעה חופשית של רעיונות, ללא הטרדות, אפליה והתנהלות עוינת".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שחר

    Mygenes חברת הייטק 😂😂😂 תתעסקו בלקוחות שקונים את המוצר שלכם שאף אחד לא צריך. או שתפתחו עד חברה לטיפול בליקויי למידה נראה לי הפעם זה יילך.

  2. נייס חברה מדשדשת עם מנכל בשכר מנופח

    אחת הסיבות היא שהמנכל עסוק באובסיסיביות בדימוי של החברה (אוקראינה, פוליטיקה, להט"ב וכו') במקום בפעילות שלה. שיתמקד בלשפר את התוצאות העיסקיות ואת המכירות של החברה במקום להשקיע את זמנו בלנסות לתפוס כותרות על כל נושא חברתי בישראל ומחוצה לה ולרתום את החברה לדימוי העצמי שלו

אירועים קרובים